Stickers plakken.

Forumindex Forums Modellen Manta Stickers plakken.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240390
    BlitzKicker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2006

      Hallo mede-opelaars :agent ,

      Ik ga komend weekend stickers plakken op den Manta. Het betreft de GSi typeaanduiding rondom en het opel-embleem op het front.
      Omdat ik het in 1 keer goed wil doen (de stickerset had een pittig prijskaart :???: ), vroeg ik mij af hoe ik te werk moet gaan.

      De plaatsing moet perfect gelijk zijn aan de fabriekspecificatie en kaarsrecht :P Het liefst heb ik er een echte Manta naast als referentie :P Ik wil uitgaan van het schaalmodel van een B2 GT/E om de plaatsing te bepalen, maar goed… das misschien ook niet alles.

      Bij deze doe ik een beroep op jullie kennis :thumbup en hoor graag van jullie,

      Mvg,

      Gerben.

      #17908054
      manta_dennis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        stuur ff een u2u naar black magic, die weet alles van plakken.

        #17908055
        Robincc
          Lid sinds:
          2 July 2011

          Ik werk als beletteraar :), kleine tips:
          – Ondergrond goed ontvetten
          – De sticker met 2 stukjes schilderstape op de auto vastzetten, uitmeten, tape onderlangs sticker plakken (half op lak, half op auto) , backing van sticker verwijderen en dan de sticker voorzichtig aanstrijken met een spateltje..

          Voor de juiste maten zou het mooi zijn als je een voorbeeld had ja…

          #17908056
          Robincc
            Lid sinds:
            2 July 2011

            Ps; beun ook af en toe bij ;)

            #17908057
            BlitzKicker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2006

              Ontvetten en schilderstape is al een goede start. Je zal het ongetwijfeld heel goed kunnen, maar ik wil ook zelf eens iets aan de Manta doen :P en anders leer ik het nooit als ik alles maar blijf uitbesteden :P

              Thx voor de tips :)

              Grt.

              #17908058
              Dolmans
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 June 2009

                Hallo Gerben,

                Hier wat foto’s van mijn Manta. De stickers aan de zijkanten en het Opel logo op het front zitten volgens mij precies goed. Het GSI opschrift voor, moet eigenlijk iets naar het midden.
                Achter weet ik het niet zo precies, volgens mij hoort er alleen maar GSI links te staan.
                Bij het plakken op de zijkanten moet je erop letten dat je boven de “vouw” plakt. Verder kun je het beste de sticker “Manta GSI” als geheel plakken en niet “Manta” en “GSI” los knippen. Heb ik de eerste keer fout gedaan.
                Hopelijk heb je er wat aan. Als je een keer jouw auto naast de mijne wil zetten, is ook prima. Stuur dan maar een u2u.
                De foto’s:




                groetjes
                John

                #17908059
                Black Magic
                  Lid sinds:
                  3 November 2004

                  hey dolmans

                  volgens mij zit de tekst bij jou aan de verkeerde kant op de achterklep
                  hoort naar mijn idee links te zitten

                  verder zit de tekst aan de zijkant ik dacht zo’n 2 cm uit de flauwe knik
                  rest moet ik even nakijken is alweer een tijdje geleden dat ik het geplakt heb
                  mocht je de maten verder weten hoor ik het wel

                  #17908060
                  manta_dennis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    De tekst (manta gsi) hoort idd links op de achterklep te zitten.

                    #17908061
                    wfvdijk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 January 2011

                      “Manta GSI” achterop hoort links:

                      #17908062
                      Dolmans
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 June 2009

                        Dat dacht ik ook al. Wil ik nog eens een keertje aanpassen. Maar dus wel Manta GSI en niet alleen GSI.

                        #17908063
                        BlitzKicker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 January 2006

                          Mooi! Bedankt voor de pics mensen!. Zo kom ik er wel. Als de verhoudingen van de stickers onderling mooi strak zijn, dan ziet er allemaal straks strak uit!

                          Alleen de GSi op de voorbumper weet ik niet te plaatsen. Als ik de knik in het midden van de voorbumper neem en het uitmeet naar de zijkant.. en daar precies het midden van pak?

                          #17908064
                          Dolmans
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 June 2009

                            hier een, niet perfecte, foto van een foto in het Opel Typenkunde boek:

                            Volgens mij kun je het zo aardig goed krijgen. Als je het met mijn GSI op de voorkant vergelijkt, zie je dan ook dat ik iets te ver naar buiten geplakt heb.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.