Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Sterke achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2009 om 20:04 #17526102AnoniemLid sinds:
1 January 1970t staartstuk gewoon weg laten gaat niet goed komen
want dan kan je achteras gewoon scharnieren
tenzij je aan de bovenkant ook weer reactie armen maakt
maar dan heb je dus n 4 link constructiekun je beter een rekord of b commodore as pakken
daar zitten al de betere draagarmen bij en bevestiging voor bovenste draagarmen aan;)26 oktober 2009 om 11:50 #17526103hmmm, ga ik weer twijfelen… is daar nog een beetje aan te komen aan zo’n as? Is misschien makkelijker eronder te krijgen dan een volvo as. 4 link is wel te maken dan. Kunnen de veerschotels van zo’n as op dezelfde plek blijven zitten?? Spoorbreedte is dan 1400 is 5 cm breder dan manta dus komt op zich mooi uit, hoef ik ook geen spoorverbreders ertussen te doen. Zitten er overigens schijven op zo’n as??
26 oktober 2009 om 13:24 #17526104AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je een commodore gse pakt zitten daar inderdaad schijven op
maar das ook 5 gaatsik dacht niet dat er een rekord as was met schijven
maar weet ik niet cker
veerschotels aan de carresorie moeten wel iets verzet wordeneen rekord starre as is wel te vinden
station kan ook maar dan zitten de schokbrekers anderscommodore wordt al iets lastiger
en gse nog weer iets zeldzamerer zit nog wel wat verschil in de breedte van de assen
ik kan je zo niet zeggen wel;ke maat bij welk type hoortmaar ook de steekassen zijn er in verschillende lengte,s
en das niet alleen t verschil tussen wel of geen schijfremmen26 oktober 2009 om 17:11 #175261055 gaats ombouwen word denk ik niet zo’n probleem, as van een gse weet ik misschien wel 1 te liggen. Alleen de veerschotels op de carrosserie verzetten zie ik wel tegenop, zou ik even een x op m’n gemak moeten bekijken. Is t niet mogelijk om dit op de as te veranderen? Verschil in breedte is wat ik zo vlug gevonden heb alleen voor 1435 gewoon – 1450 gs + gse achter beide 1400 . Manta is achter 1370. is dus 3 cm breder.
22 april 2010 om 09:30 #17526106Even een oud topic weer omhoog halen
Wij zijn een ascona B rallyauto aan het maken, en nu raad iedereen ons aan om een volvo as te gebruiken.
alleen de een zegt een 240 as en de ander heeft het weer over een 740 as.
Zit hier veel verschil in ??
en welke kun je beter monteren ??22 april 2010 om 10:11 #17526107ik heb een 740/940 as, rik ophuis heeft een 240 as.
verschil is de breedte, voor een niet uitgebouwde auto kan een 240 as mooi kwa breedte.mijn schermen worden uitgebouwd, daarom ga ik voor een 940 as.
de breedte weet ik zo even niet, kijk maar eens in het topic van rik ophuis zn ascona, daar vind je veel info, schetsen, maten en een verslag van de ombouw.
ik ben er net mee begonnen, zoek alleen nog een E rekord as voor de schotel-bevestigingspunten.ik heb mijn as bij svenska auto’s in grave weg, hier zit een orginele sper div. in , als ik het mag geloven. verder nog niet los gehaald, ik weet zon sper niet te herkennen.
koste mij 150 euro voor een kale as, als die kerel mij niet voorgelogen heeft wat betreft de sper div. vind ik dit een goeie prijs.
als je een losse sperr zoekt heb ik nog wel een adresje voor je, stuur me dan maar een u2u.
22 april 2010 om 11:00 #17526108Nu zie ik hier al een paar keer de volvo as voorbij komen…
Wat voor type (740??) is dit dan, en wat zijn dan de aanpassingen die er voor nodig zijn???Denk gewoon effe mee met @Asko
22 april 2010 om 11:17 #17526109Hey bedankt voor je antwoord christian
als dat het enige is denk ik dat ik de 240 as moet gaan pakken, alleen die zijn best lastig te vinden volgens mij.
De achterschermen verbreden word hem niet.Maar mocht ik een sper nodig hebben, zal ik je u2u en eerst maar een as zoeken :agent
22 april 2010 om 11:20 #17526110de aanpassingen zijn in het ascona gedeelte, in het topic van rik ophuis zn ascona goed te zien.
het is gewoon de achteras die onder een volvo 240, 740 en 940 zit. dit zijn sterke assen die veel meer kunnen hebben dan een standaard manta/ascona as.
22 april 2010 om 19:27 #17526111Als iemand nog een 240 as over heeft
dan hoor ik het graag !!;)22 april 2010 om 21:46 #17526112de volvo 740/940 assen zijn toch niet zo sterk als ik dacht,
heb dit weekend m’n 3de steekas gebroken binnen 2 maanden :fy1
en ik doe er nog wel zo voorzichtig mee ;)
23 april 2010 om 05:57 #17526113Dan maar een 9-inch Ford USA as d’r onder zetten?? :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.