Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Sterke achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2009 om 22:41 #17526077
BMW 3 serie is ook altijd onafhankelijk…
4 oktober 2009 om 10:06 #17526078AnoniemLid sinds:
1 January 1970ook die oude dingen??
zoals de 2002????
heb zelf geen idee eigenlijk4 oktober 2009 om 11:36 #17526079Ja hoor, weet nog van vroeger dat die achterwielen goed negatief gingen bij wegrijden.
Maar of ze sterk genoeg zijn……….4 oktober 2009 om 17:47 #17526080nee, helaas niet… dan moet je echt de grotere diffs hebben van de latere E30’s 325 of van een 5 serie oid. Maar het is wel makkelijker om een ander diff passend te maken als om een hele andere as te maken. Bij een E30 een groot diff eronder maken is niet zo moeilijk als een volvo as onder een manta maken in ieder geval.:)
Heb wel eens iets over een oud type Mercedes gehoord, zouden ook hele sterke assen onderzitten. en dan niet die assen met die grote veer erop.
16 oktober 2009 om 18:32 #17526081Quote:origineel gepost door louwe 16 klepper
blijkbaar wel ja
want die versterkte as is van een andere legering staalOm hier even op terug te komen, het gaat dus hier om en ik kan niet ontdekken dat die van een speciale legering zijn. Anders stond het er echt wel bij en hoef je ook geen oude in te leveren. En dan ook nog eens voor 189 euro, begin maar….
Komt van Risse maar het plaatje ontbreekt.Detailansicht
ZURÜCK
ARTIKEL-NUMMER: N090501
Verstärkte Achsverlängerungswelle (im Deichselrohr)Der Preis gilt im Tausch (in exchange) gegen ein Altteil bei Anlieferung.
PREIS: 189,00 EUR
inkl. 19% MwSt.
ZURÜCK16 oktober 2009 om 19:02 #17526082AnoniemLid sinds:
1 January 1970he marcel je hoeft me niet te geloven
boeit me eigenlijk nietkennis van me had zo,n as uit duitsland gehaald
weet zo niet meer waar is ook al evne geledenmaar was ook c ker niet op ruilbasis
was echt n hele nieuwe as
van een andere materiaal soortzat ooit in die blauwe a manta
met letwaar de binnenschermen en voortrein van een b manta inzaten
insiders weten nu wel welke auto ik bedoel;)
de manta is helaas al n poos geleden total los geraakt16 oktober 2009 om 19:06 #17526083origineel gepost door louwe 16 klepper
he marcel je hoeft me niet te geloven
boeit me eigenlijk nietkennis van me had zo,n as uit duitsland gehaald
weet zo niet meer waar is ook al evne geledenmaar was ook c ker niet op ruilbasis
was echt n hele nieuwe as
van een andere materiaal soortzat ooit in die blauwe a manta
met letwaar de binnenschermen en voortrein van een b manta inzaten
insiders weten nu wel welke auto ik bedoel;)
de manta is helaas al n poos geleden total los geraakt17-00-VN Toevallig ? Dan ding ging ook als de brandweer :wub
16 oktober 2009 om 19:09 #17526084AnoniemLid sinds:
1 January 1970moet ik ff op de oude foto,s kijken
ik ben slecht met onthouden van kentekensmaar snel was die cker
(werd helaas ook z,n ondergang)
16 oktober 2009 om 19:24 #17526085Hmmm, die auto ken ik wel.
16 oktober 2009 om 19:34 #17526086AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door m400
Hmmm, die auto ken ik wel.kon denk ik;)
maar zoals ik al postte is al wel n poos geledenff -offtopic
ik post geen dingen die ik bedenk/fantaseer
dus als ik iets post kun je der eigenlijk wel vanuit gaan dat het betrouwbare info is;)enkeldraai ik ook al wat langer mee
dus sommige info kan gedateerd zijnkan dus ook best zijn dat zo,n “nieuwe as” nu nergens meer te koop is??????????;)
16 oktober 2009 om 19:55 #17526087Ow, dus ik kom net kijken en vertel onzin?
16 oktober 2009 om 20:44 #17526088toch niet alweer zo’n groentje he ?
16 oktober 2009 om 20:51 #17526089volgens mij kan je de reactie van louwe op 2 manieren lezen,
of op de manier van die auto is al zo oud en wat er aan gebeurt is,is inmiddels al oud
of op de manier van louwe kent die auto goed(mogelijk inde buurt bij een kennis)en dat er behoorlijk aan veranderd is.Rust
gr mike
16 oktober 2009 om 20:53 #17526090Denk het wel :sleeping
16 oktober 2009 om 20:54 #17526091origineel gepost door manta19sr
volgens mij kan je de reactie van louwe op 2 manieren lezen,
of op de manier van die auto is al zo oud en wat er aan gebeurt is,is inmiddels al oud
of op de manier van louwe kent die auto goed(mogelijk inde buurt bij een kennis)en dat er behoorlijk aan veranderd is.Rust
gr mike
Die auto is inderdaad voor jaren terug al behoorlijk veranderd :cry
Dat is nog voor jou tyd Mike
16 oktober 2009 om 20:57 #17526092dat geeft niet als het voor mijn tijd is,als deze 2 partijen maar weten dat er veranderingen zijn en dus niet voor jan +++ moeilijk doen:jerry
16 oktober 2009 om 21:36 #17526093Ik ken die manta wel, die is al een tijdje terug platgereden.
Jaartal weet ik zo niet, maar hij was nog heel na de laatste keer dat we op lelystad waren als mantaclub, ik geloof dat hij ‘t jaar erop over het dak gegaan was, keer of 3.
Goed, of je de auto nu wel of niet kent, beide heren hebben ervaring genoeg, maar verschillen van mening. Ik moet zeggen dat ik de middelste versterkte tussenas die ik ken niet meer is dan een originele waar een stuk buis opgelast is en uitgebalanceerd.
Misschien is er ooit wat anders geleverd of dat het verkeerd begrepen is indertijd. Sommige opmerkingen lijden wel eens een eigen leven, fictie wordt dan feit.
De beide steekassen breken ook wel eens af, vanuit monteurs in de rally heb ik wel eens gehoord dat ze met een kraspen (of slijper)bewust een groef maakten in de steekas vlak achter de flens om zo te voorkomen dat hij in de as afbreekt.
Dus beide is wel mogelijk, maar als hij buiten de as afbrak was dat gemakkelijker om te repareren.16 oktober 2009 om 22:52 #17526094er ZIJN speciale uit 1 stuk, versterkte staartstuk assen van chroom .molybdeen staal voor opel
Dan voorkom je dit wel.. :P
maar hij zal eerst krom gaan…
bij de zelf versterkte echter niet meer.
zie hier het verschil in dikte : (foto = zelfgemaakte)heb nog even gekeken , maar kon zo snel geen link meer vinden van de chroomstalen uit 1 stuk, is al de nodige jaren terug, werden gemaakt in zweden of noorwegen
(zelfs ook verkrijgbaar met een 1350 yoke= oftewel een grotere flens met grotere naaldlagers, moet je wel een speciale aandrijfas maken)Dat is 1 van de grootste problemen als je met veel vermogen rijdt en ook wat kilometers ermee maakt (dus niet 3 keer per jaar uit de schuur om een sprintweekend te doen) dat de naaldlagers van de aandrijfas allemaal kapot gaan,
Perfecte naaldlagers, na 3 weken kon je de markeringen er al in zien staan van de rolletjes van het naaldlager !Verder de ketting is zo sterk als de zwakste schakel: een verse manta achteras met eigen versterkte staartstukas ,ging de pionas ook krom :(
17 oktober 2009 om 17:17 #17526095Dat is dus wat ik bedoel.
17 oktober 2009 om 18:18 #17526096dat is een pittig verschil in dikte bij die assen!!
maar net wat je zegt breekt het ene niet dan breekt het ander wel17 oktober 2009 om 18:58 #17526097Je kan die as wel verstevigen, maar een ander zwak punt blijft nog steeds het eindpunt waar de vertanding over de pion schuift.
18 oktober 2009 om 06:48 #17526098Dan maar een 1.9N erin, dan is alles opgelost.
18 oktober 2009 om 08:29 #17526099AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door m400
Ow, dus ik kom net kijken en vertel onzin?zo zou je het ook kunne lezen;)
maar zo heb ik t niet bedoeld
maar het feit dat je weer over die as begon en eerder al postte dat dat niet bestond en dat ze dan een
standaard as sterker maakten
en of ik wel t verschil wist tussen een steekas
en de as in t staartstuk????deed mij vermoeden dat je dacht dat ik nergens verstand van had
vandaar mijn uitlegmarcel je zou voor de gein je eigen en mijn posts
in dit topic nog eens moeten doorlezen
mischien dat het dan gelezen wordt zo ik het bedoeld heb;);)18 oktober 2009 om 08:36 #17526100AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door m400
Dat is dus wat ik bedoel.das niet helemaal waar
want eerder beweer jij dat dat niet bestaater waren volgens jou enkel verstevigde assen te koop;)
en geen sterkere van een ander materiaal zoort
:o
dan trek je ook nog eens mij posts uit hun verband
daar te concluderen dat ik beweer dat jij nergens verstand van zou hebbenhmmm
ik ben nooit uit op ruzie,s
onnodige discussie,s
heb ik t mis erken ik dat ook vlot
maar heb ik gelijk dan probeer ik dat duidelijk te maken ook
zal wel m,n groningse botte kop zijn denk ik;):P18 oktober 2009 om 11:54 #17526101en alsje dit staartstuknu weglaat?? Of gaat dit alleen icm met een andere achteras? Dus dat je net als bij volvo en oudere mitsubishi/s 1 dikke as met kruiskoppelingen hebt die in t midden ondersteund word door een lager. Heb je dat gezeik van die rubber en de zwakte van dat staartstuk…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.