Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Sterke achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2009 om 15:50 #17212391
Stel je wilt een paar pk’s extra in de manta alleen de achteras is nog een beetje een vraagstuk.
Iemand ideeën voor een achteras die ronde de 470Nm aan kan?
Het liefst een bestaande starre achteras die niet teveel aanpassing nodig heeft qua inkorten en met standaard een sper zou ook welkom zijn. Iemand tips of ervaring mee?23 september 2009 om 17:54 #17526028volvo as pakken:vertag
23 september 2009 om 18:47 #17526029Jaguar X300 as voor de 6 liter V12 en 4.0 Supercharger van 1995 tot en met 1997. Die hebben standaard een dergelijk koppel.
Heb je gelijk 5 gaats verbinding
Ferry
23 september 2009 om 19:47 #17526030kijk dat zoals die jaguar zoek ik, koppel en vermogen liggen mooi in het bereik. Ik heb wel meer es horen roepen over een as van volvo, maar nooit concreet een model, ben zelf totaal niet thuis in volvo, hebben ze zwaardere motoren dan? met starre achteras?
23 september 2009 om 20:38 #17526031oudere volvos hebben achterwielaandrijving met starre as ja, ook sterkere zoals bij 6 cilinders gebruikt werden.
23 september 2009 om 21:05 #17526032hoeveel vermogen wil je hebben dan? Misschien is het wel niet nodig?
24 september 2009 om 10:52 #17526033volvo 740 meen ik maar ja wat kunnen die hebben dan?? Mar dat 5 gats is dat om te bouwen naar 4 gaats?? zie niet echt het nut van 5 gaats?
24 september 2009 om 14:41 #17526034mag ik er dan ook effe een vraagje bij doen ????
ben zelf een 3.0 24v duel ram in mijn manta aan het bouwen
nou hebben we de cardanas laten verstevigen
en de aandrijfassen ookis dat voldoende of moet de vertanding enz. ook nog aangepast worden:hmmz:hmmz
24 september 2009 om 19:14 #17526035AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat heb ja aan de cardan en aandrijfassen laten doen dan???
een steekas draai je maar zo niet doormidden
eerder draai je de vertanding erafmaar nog eerder gaat je differentieel stuk;)
op de eerste vraag tjah er is best veel mogelijk
chevrolet heeft ook sterke assen
en heeel lang nog starre assen gebruiktmaar je zit dan wel met een andere steek
dus zul je of voor of achter de steek moeten aan passen
of met ongelijke wielen moeten gaan rijden;)commodore is ook wel pas te maken;)
24 september 2009 om 19:36 #17526036De steekas gaat dus wel kapot, niet de vertanding.
25 september 2009 om 05:33 #17526037Bij mij ging als eerste de middelste steekas krom, dat is dus de as in het staartstuk. Maar ik heb ook al gehad dat bij diezelfde as de vertanding stuk barst, het gedeelte waar deze op de pignon zit geschoven.
25 september 2009 om 08:57 #17526038AnoniemLid sinds:
1 January 1970die in het staart stuk zijn in duitsland sterkeren voor te koop
en inderdaad heb ik al eens de vertanding van een steekas afgedraaid
:o
niet in de draaibank;):P
dus m400 het kan wel degelijk:o25 september 2009 om 13:47 #17526039Hou eens op met die horror verhalen, straks begin ik er al niet eens meer aan :P
origineel gepost door peerke1987
hoeveel vermogen wil je hebben dan? Misschien is het wel niet nodig?Rond de 400 Pk, 470 Nm koppel zou de as geschikt voor moeten zijn, volgens mij red ik dat niet met de standaard dikke as van de a manta? Komt nog bij dat ik er wel graag een sper in wil hebben en dan kan een andere as met standaard sper wel eens een stuk goedkoper zijn.
25 september 2009 om 13:56 #17526040met wat voor motor wil je dat vermogen behalen:D:D:D?
25 september 2009 om 16:27 #17526041Dat houd ik nog even onder de pet, ben momenteel wat aan het oriënteren aan wat er nog omheen moet en wat het totaal ongeveer gaat kosten. Als het los gaat zal ik wel een topicje starten. Tis wel de bedoeling iets te bouwen wat nog niet eerder is gedaan voor zover ik dat weet.
25 september 2009 om 16:48 #17526042Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.
25 september 2009 om 16:59 #17526043hoi
heb nog een gesperde achteras liggen
van een ford 9 inch as
deze kunnen heel veel hebben
wou ze ook eerst onder mijn manta bouwen
maar is een redelijke grote as en zwaar !
daarmee heb ik de plannen gewijzigd
en er nu een volvo as onder zitten zoals jullie weten (forem)
gaat prima zit momenteel aan + -450 pk op de as
de sper voor zo een volvo as dat is iets minder
die kost 2000 euro los dan moet je ze nog inbouwen , rechtstreeks uit zweden (gunnarson)heb zelf ook al ervaring met achterassen kapot trekken van een opel manta
en meestal is het dus de binnen as in de stalen trompet
of de vertanding pignon -kroonwiel
steekassen zelf nog nooit overgetrokken ook niet de vertanding eraf getrokken dus dat is volgens mij niet zo het probleem
wens je succes met de ombouw25 september 2009 om 17:40 #17526044origineel gepost door louwe 16 klepper
die in het staart stuk zijn in duitsland sterkeren voor te koop
en inderdaad heb ik al eens de vertanding van een steekas afgedraaid
:o
niet in de draaibank;):P
dus m400 het kan wel degelijk:oEen steekas is niet de as in het staartstuk…. En die versterkte, daar zit gewoon een pijp overgelast, dievertanding is nog altijd het zelfde en ja, die vertanding gaat kapot niet die van de steekas zelf. Maar goed jij weet het.
26 september 2009 om 05:58 #17526045AnoniemLid sinds:
1 January 1970blijkbaar wel ja
want die versterkte as is van een andere legering staalen inderdaad noem ik dat ook niet de steekas;)
jammer dat ik het kreng wat kapot gedraaid was niet bewaard heb:thumbdown
had er graag ff een plaatje van gepost
:o26 september 2009 om 05:59 #17526046AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henkjan_80
Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.kleine chevy steek is geen 5x 120
m,n blazer heeft ook kleine steek maar 5×120 past niet;)26 september 2009 om 17:11 #17526047Volvo sper 2000 euro ?? :P
Ik heb misschien wel een goede tip: zorg eerst voor die “400 pk” de as komt later wel.:vertag
Oja , een 400pk turbo motor kan over het algemeen toe met een minder sterke achteras als 400pk atmo motor
26 september 2009 om 17:21 #17526048origineel gepost door mr-turbo
Ik heb misschien wel een goede tip: zorg eerst voor die “400 pk” de as komt later wel.:vertag:thumbup:thumbup
IK heb al vaker van dit soort topic’s gezien, maar er komen er maar weinig/geen van de grond. Die 400+ pk’s moet je eerst maar zien te halen, dan is dat asje een peuleschilletje….26 september 2009 om 18:44 #17526049kijk anders effe in topic van manta evo
icm volvo asdie heb wel 400pk +
26 september 2009 om 19:00 #17526050origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door henkjan_80
Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.kleine chevy steek is geen 5x 120
m,n blazer heeft ook kleine steek maar 5×120 past niet;)Ik denk dat een blazer geen kleine maar grote steek heeft. Blazer is 4×4 en da’s meestal groter.
BMW wielen passen zo onder een caprice classic en dat is volgens mij de kleine steek27 september 2009 om 05:27 #17526051AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn blazer heeft geen 4×4
wel kleine steek
en 5×120 pastte niet
heb t gemeten+gepastmaar heb noh n losse achteras liggen
zal t voor de ckerheid vandaag of morgen nog es meten;)maar ten opzichte van een opel as is die van zo,n chevy wel n paar kilo zwaarder
;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.