stekker egr klep

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum stekker egr klep

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210773
    jorisor
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo allemaal.

      Ik heb vandaag mijn egr klep zelf schoongemaakt (volgens de handleiding op de website). De auto stotterde en geen trekkracht onderin. uiteindelijk kreeg ik vandaag een melding van een elektrische storing. Na het demonteren van de EGR klep zat deze helemaal vast gekoolt en heb ik het hele mechanisme schoongemaakt en gesmeerd. (nu maar hopen dat dit slechts 1 keer per 160d km hoeft.

      De wervelkleppen zitten er nogsteeds op en ik heb de hele inlaat gereinigd met inlaatreiniger. Volgens mij werkt dit gewoon goed.

      De trekkracht is weer helemaal terug en ik heb geen storing
      meer gehad.

      Alleen heb ik de vergrendeling van de elektrische strekker bij het demonteren gesloopt :fy1 (de vergrendeling). Momenteel heb ik de stekker terug erop geklikt en is deze blijven zitten. Ik ga denk ik morgen maar eens informeren voor een nieuwe stekker.

      Ik weet niet of het veel werk is om er een nieuwe stekker op te zetten, alleen ik ga volgende week op vakantie. Voorlopig blijft de stekker goed zitten, echter wil ik voorkomen dat deze lostrilt. Heeft iemand ervaring met het vervangen van stekkers. (bv die van de EGR)

      #17502483
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Dat overkomt mij ook wel eens dat er een lipje van de stekker breekt.
        Dat is opzich geen ramp als die netjes blijft zitten.
        Meestal trek ik er dan een tywrap omheen als dat mogelijk is.

        #17502484
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          inderdaad, tywrap erom en huppa, blijft ie wel zitten.

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.