Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

Forumindex Forums Modellen Astra Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 124)
  • Auteur
    Berichten
  • #18147063
    FKsport
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2010

      Kijk het is gelukt met de foto’s :thumb

      Nice car! Gauw de weg weer op met dat ding ;)

      #18147064
      steefopel
        Lid sinds:
        26 May 2013

        Yeah!:P haha

        Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..
        Maar het zal nog wel ff duren denk ik..
        De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.
        Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.
        Nog genoeg te doen..xd

        #18147065
        FKsport
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2010

          @steefopel wrote:

          Yeah!:P haha

          Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..
          Maar het zal nog wel ff duren denk ik..
          De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.
          Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.
          Nog genoeg te doen..xd

          Zo hoort dat! alles met de tijd en rustig aan ;)
          Tegen die tijd komen er wel meer dingen in je op, zoals; deurstrippen en handgrepen in kleur, evenals de sideskirts… auto verlagen… etc etc..

          Of je laat hem zoals hij is :thumb

          #18147066
          steefopel
            Lid sinds:
            26 May 2013

            Haha die zwarte acente vind ik juist erg mooi!
            Verlage is erg mooi. Maar ik pas nu zoals hij is precies op de parkeervakke hier en hij is nog lekker comfort table.
            Dus ik denk dat ik hem lekker zo laat en gewoon mooi strak/orgineel houd.

            #18147067
            TijnGsi16v
              Lid sinds:
              27 October 2012

              Die 2e subaru wil ik ook wel! :wub

              Veel succes met je opc, komt wel goed! :thumb

              grtz Tijn

              #18147068
              FKsport
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2010

                moet toch zeggen dat dat niet misstaat als ik dit zie:

                #18147069
                steefopel
                  Lid sinds:
                  26 May 2013

                  Hahaha kopen??:P

                  Ja klopt is idd niet lelijk. Ga er nog over nadenken.

                  #18147070
                  FKsport
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2010

                    Kopen??? heb al een blauwe uitvoering ;) :D

                    Deze heeft de daklijsten ook in kleur meegepakt.. en die wielen zijn ook nice :agent

                    #18147071
                    Blue-Dragon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 July 2006

                      Frank zit die jongen nou niet gek te maken. ;)

                      #18147072
                      FKsport
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2010

                        @Blue-Dragon wrote:

                        Frank zit die jongen nou niet gek te maken. ;)

                        Haha, excuses :D ik denk alleen maar mee ;) :angel

                        #18147073
                        steefopel
                          Lid sinds:
                          26 May 2013

                          Dat kope bedoelde ik voor TIJN gsi vorr de subaru. haha

                          Vandaag zon 4uurtje van de baas zijn tijd bezig geweest aan de opel.
                          Alle stekkers op me gemak gelabeld en los gehaald.
                          Carter pan ervan onder.. Hier lach heel veel meuk in.. lagerschale. stukke drijfstang en weet ik veel allemaal..:S Mja dat kreng moet eruit dus verder slope.
                          Kwam niet bij de dynamo en start motor..
                          Dus dan maar alvast het inlaatspruitstuk los.. Achteraf blijkt dit een stuk makkelijker. Ook voor het eruit/in lepele van de motor
                          Deze meteen schoongemaakt en daarna alles los gegooit..
                          Morgen de motortakel bij de buren halen en eruit vissen en kijke wat we gevangen hebben.

                          Is het btw te doen om de versnellings bak te laten zitte? Heb er niet echt zin in namelijk die ook los te gooie..
                          Krijg morge ook alles binnen.
                          En hoop dat ik hem morgen al zelf er in te kunnen hangen en dan woensdag alles op me gemak aansluiten en dan hopelijk rijden..

                          #18147074
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Ik vind het altijd makkleijker om de bak van de motor af te halen als de motor er al naast ligt:

                            nu is dat ook weer makkleijker bij de Vectra als bij de Astra uiteraard…

                            Willem

                            #18147075
                            ferryastrag
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 November 2009

                              als je echt slim bent en het makkelijk wil doen is de bak laten zitten alles loshalen zoals motorsteunen enzo en dan in zijn geheel op het subframe eronder uit halen
                              kan je daarna alles op je gemak over zetten zonder dat je met je handen en armen vast komt te zitten kan je ook gelijk je druk lager en koppelings platen bekijken
                              en eventueel vervangen
                              en mocht je bak kapot gaan (dan weet je het alvast) of je druk lager moet je dat ook via het subframe doen want ander komt hij er echt niet uit
                              succes en veel geluk met je nieuwe blok mvg ferry

                              edit wim was me net voor hahahahhaa

                              #18147076
                              steefopel
                                Lid sinds:
                                26 May 2013

                                Bedankt voor de info.
                                Koppeling vervang ik meteen mee.
                                Mijn plan was de motor van bovenuit eruit te tillen ipv subframe eronder vandaan.

                                #18147077
                                Blue-Dragon
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 July 2006

                                  Onderuit is veel fijner om te doen, zelf ook al is moeten doen. :thumbup
                                  Van boven moet je echt goed uitkijken dat je niks beschadigd aan het chassis.

                                  Met gebruik van een brug.

                                  Blok zet je bovenop vast met zo’n motorsteun/motorsupport , en dan kan je steun van de versnellingsbak die aan het subframe bevestigd zit los gaan halen aandrijfassen demonteren versnellingsbakkabels loshalen en dan het subframe.
                                  Daarna haal je de motorsteunen los en het blok hangt los aan die motorsteun/support,

                                  Leg dan onder het blok wat waarop het blok kan rusten en laat dan de brug zakken de rest spreekt vanzelf. ;)

                                  Eerst wel alles wat bovenaan zit gaan loshalen en eventueel demonteren.

                                  #18147019
                                  steefopel
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2013

                                    Vandaag op me vrije dag met vlinke tegen zin aan de opel begonnen.
                                    Blok van boven af ging idd niet. Dus geheel subframe eronder uit.. Wat een geetter De bouten zaten mega vast…
                                    Ook bleef hij hangen maar kon niet vinden waar..
                                    Dit bleek dus aan het stuurkolom.. Had de bout los maar er niet uit…XD dus bleef daarop hangen. En overal echt overal kabels..:S

                                    Maja blok is eruit. En ik was vrolijk alles aan het overzetten alles paste ook.. Tot het vliegwiel. Van de XER is 8bouts en de XEV 6bouts..
                                    Dus past niet Nu heb ik het vliegwiel er ook bij van de XEV maar deze is een stuk platter. Dus kom ik niet uit met me drukgroep.
                                    Is dit een kwestie van een Astra g of Zafira a koppeling set bestellen dat hij wel past?
                                    Lijkt me dat het druklager dan anders is van die set??
                                    Ik zouw het anders ook niet weten..

                                    Dat ik dat zag had ik er vlink de pest in en er ging bijna een moker door de auto…:S
                                    Mja dit losse we wel weer op.
                                    Als ik het XEV vliegwiel monteer scheeld dit ook nog een paar KG dus klimt hij zometeen lekker vlotjes de toeren in:D
                                    Morgen ga de remleidingen vervangen kom er nu erg makkelijk bij.. Die leidingen zijn altijd verrot bij opel en na mijn idee gewoon weg dom gemonteerd.

                                    Dit was het weeer..

                                    #18147078
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Gewoon een koppelingsset voor de x20xev met F23 bestellen. let op zijn ook gelevert met f18 daar zit wel verschil in de koppelingsplaat en druklager.

                                      #18147079
                                      steefopel
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2013

                                        Dat werkt niet. Koppeling is hetzelfse volgens gegevens.
                                        Mja wert probleem al ik heb een vliegwiel van een corsa…
                                        Meteen een ander vliegwiel best een lichtgewicht.
                                        Ook meteen met koppeling.

                                        Remleidinge zijn ook vervange en motorruimte is schoon

                                        #18147080
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Vliegwiel kan niet van een corsa zijn tenzij omgeboord. Omdat een corsa geen big block motoren kent. Dus geen x20xev.
                                          Uit wat voor auto komt de x20xev een astra F ? G vectra B?

                                          #18147081
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            Z20LET, X20XEV vliegwiel uit een astra g zou moeten passen deze zijn geleverd met F23 let op x20xev is ook geleverd met F18 en dan heb je denk ik zelfde vliegwiel als nu. Maar volgensmij moet je met een orginele Astra G F18 drukgroep En een F23 druklager en koppeling er ook zijn.

                                            #18147082
                                            CarloAstra
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 December 2006

                                              Ik kan op partsbase zo 2 types vinden voor de f23 en 1 voor de f18. Deze gewoon gevonden bij een astra g x20xev van 2000… dan kan je gewoon het vliegwiel gebruiken van de xev.

                                              #18147083
                                              steefopel
                                                Lid sinds:
                                                26 May 2013

                                                Komt uit astra g.
                                                Vliegwiel die erbij kreeg is een 2,5cm plater waardoor drukgroep niet past.
                                                K nam aan vn corsa ig..
                                                Mja hb nu xev licht gewicht vliegwiel bestelt.. Maandag binnne woensdag rijde hoop ikxd

                                                #18147084
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Even opletten dat er 2 typen koppeling zijn, kans op verschillende vliegwielen.

                                                  De Astra-G 2.0 16V is met zowel een F18 als F23 geleverd, zoals Carlo al aangaf.

                                                  er kan verschil in vliegwiel zitten.

                                                  Willem

                                                  #18147085
                                                  steefopel
                                                    Lid sinds:
                                                    26 May 2013

                                                    Klopt had ik gezieb. Heb vqn een f23 bestelt hipelijk morge binne.
                                                    Dan ken ik woensdag weer rijde.

                                                    #18147086
                                                    steefopel
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2013

                                                      Ff een tijd gelede maja.
                                                      De OPC rijd weer!

                                                      Na binnen komen van het vliegwiel, waar ik nogal me twijfels over had gezien hij 4kg is dus erg licht..
                                                      Toch alles gemonteerd en alles paste perfect.
                                                      Het blok zat er met 1.5 uur onder de auto.
                                                      Het aansluiten was het meeste werk maar dit is uiteindelijk ook netjes gelukt. Kreeg alleen de verkeerde voorpijp.. en was uiteindelijk niet meer leverbaar… Lekker weer.. Dan de oude er maar weer op.
                                                      Met eerste keer starten heb ik zonder ontsteking gedaan zodat er wel overal een beetje olie zat. Daarna laten lopen en sloeg heel snel aan..
                                                      Zat een vlinke ratel in het blok en liep niet goed.. Zag de bui alweer hangen..:S Bleek 1 stekker van een injector zat er niet goed op en draaide daarna goed.. De ratel was na 5min weg met het vulle van de stoters.. Zo draaide het blokje veel netter als dat ik hem kocht..

                                                      Daarna ff gereden en reed heerlijk soepel goeie gas reactie.
                                                      Enkel kreeg ik weer gezeik.. De oliekoeler slang had ik niet goed erin gedrukt en plofte eraf.. Alles meteen onder natuurlijk.
                                                      Dat gefixt kwam ik erachter dat hij olie lekte.. zucht zoeke zoeke zoeke en niet vinden.
                                                      Uiteindelijk zag ik het bleek dat er geen pakking zat de oliekoeler adaptor op het blok snel naar opel dealer gereden en die pakking kreeg ik zo mee.. Die gemonteerd en lekt niet meer:D jeej.

                                                      Na aan tal km rijden verbaasde mij hoe goed hij eigenlijk reed.. het motortje lkkr snorre en heerlijk soepel.
                                                      En met volgas gaat hij als een speer de toeren in en komt zeker goed voorruit.. Zo ging hij niet als bij testrit..
                                                      Vanavond ff stukie toeren en beetje vertrouwe terug krijgen..
                                                      Foto’s zal ik morgen wel plaatse.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 124)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.