Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

Forumindex Forums Modellen Astra Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 124)
  • Auteur
    Berichten
  • #18147038
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Klopt, allemaal 5w40 is even prima, alleen beter bij de koude eerste smering direct na de start…

      minder slijtage op delen die ver van de Pomp zitten…

      Mijn 2.0i 8klepper deed zelfs tikken Koud op 15W40 VOL!! syntheet.

      De Circuit auto draaide zelfs op 5w60 Volsytheet eerst Castrol, later valvoline..

      BMW 320i DTCC Factory Cupwagen 1989 op 15W60 resulteerde in beschadigde nokkenassen!!!! en te hoge oliedruk koud (1x krukas keerring Goodbye)
      Oliedruk Warm voor bijde oliën Exact gelijk

      Ik wil hier puur me zeggen dat je niet altijd zomaar KAN afwijken van opgegeven olieën

      nu komt het bij deze motoren niet zo heel nauw, maar ben toch liever zuinig op mijn spullen, en heb merkbaar een stillere koudloop met 5w40 als met 15w40…

      Stillere koudloop = minder mechanische slijtage.. en ik heb liever minder slijtage dan dat ik moet Krenten op mijn olie..

      Nu heb ik ook 2 motoren die vrijwel geen drup olie verbruiken en/of lekken.. de een bijna nieuw (5w40 vol synthetische olie (Valvoline Synpower 5w40), en de ander 27jaar oud (10w40 halfsyntheet Valvoline)

      Willem

      #18147039
      steefopel
        Lid sinds:
        26 May 2013

        Ik ben absoluut geen krent hahaha..
        Ben zelf een circuit rijder en op mijn auto’s zaten wel het beste van het beste op.. Niet zoals sommige met een d2/vmaxx schroefset wille rijden op circuit.. Dat komt wel goed..

        Gister gebeld weer met de garage..
        Hij wil de auto niet terug nemen.. Oorzaak van kapot lopen is ook gevonden.. De beste man heb dus distrebutie vervangen zonder spanrollen en waterpomp.. Die op moment kapot gedraait zijn en er dus geen reet meer van klopt.
        Dit ontkende hij eerst… Dat dit niet gedaan was..
        Maar na vlink door dramme gaf hij idd toe dat dit niet vervangen was.

        Nouw ben ik zelf monteur en wil ik zelf het blok erin hangen..
        De beste man weet dat niet. anders krijg je weer ja je heb hem zelf van tijd gezet..

        Hij is nu opzoek naar een blok en wil hem laten montere bij revisie bedrijf..
        Dan weet ik het wel krijg je een blok met 3ton nee dankje.

        Ben zelf gister naar de opel dealer gereden voor een motor. Dit blok kunnen ze aankomen gereviseerd voor 2100euro.. Snap niet waarom zo duur maja. Dit ga ik vandaag aan hem voorlegge wat hij wil. Ben evt bereid om het sam sam te doen..
        Dat ding moet gewoon weer rijden..

        #18147040
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Omdat deze blokken niet met bosjes aan de bomen groeien zijn ze zo duur.
          In nederland zijn er hooguit iets rond de 300 die er rond rijden. Mischien zelfs minder.
          Terwijl er van de x20xev zon 30.000 rondrijden.

          #18147041
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Let erop dat je dus straks wel een x20xer blok of in iedergeval met de scherpere nokken enz hebt. Anders ga je van 160 pk naar 135pk.

            #18147042
            steefopel
              Lid sinds:
              26 May 2013

              Ja was idd een xer blok die ze hadde liggen. Dus dat zit wel goed
              Net het bedrijf weer gebeld en we krijgen geld voor het blok.
              Dus mooi geregeld.
              Nu ga ik probere via het bedrijf dat blok in te kopen met 15% korting..

              Wel stuur ik netjes de bon en foto’s van het oude blok op naar de garage.. Zodat hij ook bewijs heb.. Het lijkt er een beetje op dat hij niet helemaal gelooft maja

              #18147043
              Botho
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2009

                Waarom koop je geen 2.2? Daar past een supercharger op…Staat ergens een topic hier op het forum…

                #18147044
                Blue-Dragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 July 2006

                  Beste is het om er weer een x20xer in te lepelen.
                  Als je een ander type blok zou doen , zit je met de RDW keuring en die is vanaf bwj 1998 niet zo makkelijk en goedkoop meer.

                  #18147045
                  steefopel
                    Lid sinds:
                    26 May 2013

                    Dat wil ik het liefst ook..
                    Enkel nergens te krijge.
                    De opel dealer had ook een leuke fout bleek een xev blok te zijn.. Mooi dat ik daar geen 2100eu voor neer leg.

                    Ik zit te denken nu de auto in onderdele weg te doen. Of een andere opc te halen en van 2auto’s 1 hele mooie goede te maken..
                    Wat ik erg jammer zouw vinden wand de auto is voor de rest mega netjes..

                    #18147046
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      XEV blok met nokken inlaat en uitlaat en ecu heb je ook gewoon een xer.

                      #18147047
                      steefopel
                        Lid sinds:
                        26 May 2013

                        Ik heb nu via google een xer blok gevonde..
                        Heb offerte aangevraagd.

                        Word dit niks koop ik een 2de opc

                        #18147048
                        Botho
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 May 2009
                          #18147049
                          Family man
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 August 2012

                            zonde man, net nieuw..hoop dat je de passende delen kunt vinden..vond wel deze adv. opc blok (astra h turbo)..maar weet niet wat je daar allemaal voor moet doen om het werkend te krijgen..succes!
                            http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m667055222-astra-zafira-corsa-opc-speedster-240-pk-z20leh-turbo-motor.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #18147050
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              De Z22SE vergt veel meer aanpassingen dan een X20XEV / ER. Hiervan is de inlaat uitlaat compleet anders ecu / kabelboom anders en motorsteunen anders. een Z20LET vergt minder aanpassingen althans steunen zijn gelijk als die van een xev /xer.

                              Ik zou gewoon gaan om er een X20XER of XEV met XER specs in te leggen. Om zo nog een echte opc 1 te behouden.
                              Ook heeft de Z22SE minder vermogen dan de XER

                              #18147051
                              Botho
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 May 2009

                                Ben ik met je eens maar waar hebben we het over? 20 pk of zo? ik denk dat hij met zijn tuner achtergrond meer lol heeft aan een 2.2 met supercharger.

                                #18147052
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Het motorkarakter van de xer en z22se is ook heel erg verschillend.
                                  De xer uitvoeren met charger gan ook of met turbo. En dan blijf de xer toch een veel leuker speels karakter hebben dan de z22se.

                                  Dan zal een 2.2 met supercharger best leuk zijn, maar dan ben je ook weer een 5000 euro kwijt voor blok en fatsoenlijke ombouw met supercharger.

                                  #18147053
                                  Blue-Dragon
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 July 2006

                                    En met de z22se zal die er ook mee naar het RDW moeten om het type motor op papier te laten zetten , en had het al eerder hier vermeld dat ze vanaf 1998 keuren naar de europese normen. En die zijn niet mis , en als ze het niet vertrouwen moet die er ook mee naar de RDW in Lelystad waar ze een testbaan hebben. en die keuringen die ze daar allemaal gaan doen zijn niet goedkoop.

                                    Vroeger was alles veel makkelijker maar dat is tegenwoordig niet meer :???:

                                    #18147054
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Jawel haha vroeger is nogsteeds makkkelijk net als nu als ze maar van voor 1998 zijn.

                                      #18147055
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        2.2 16V kan je in de Astra-G vanaf 2000 via CVO goedgekeurd krijgen omdat deze geleverd is, in de oudere kan dat niet..

                                        Willem

                                        #18147056
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Dat klopt maar kon alsnog gewoon hele keuringstraject bij de rdw gaan doen. Ook al had ik van opel nederland typegoedkeurings papieren enz en koste alsnog rond de 1000 euro.

                                          #18147057
                                          Botho
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 May 2009

                                            @Haasje17 wrote:

                                            Het motorkarakter van de xer en z22se is ook heel erg verschillend.
                                            De xer uitvoeren met charger gan ook of met turbo. En dan blijf de xer toch een veel leuker speels karakter hebben dan de z22se.

                                            Dan zal een 2.2 met supercharger best leuk zijn, maar dan ben je ook weer een 5000 euro kwijt voor blok en fatsoenlijke ombouw met supercharger.

                                            Serieus, het blijft een 4 cilinder en de ene heeft nog geen 200cc meer….als je het nou hebt over v4,v6,v8 maar de rij eigenschappen zullen niet veel verschillen als je aan het trappen bent…
                                            Hij heeft 2 subaru´s met 350 pk gehad….Die pk´s heb je niet om de rijeigenschappen maar om flink te blazen… Ik denk dat als je van een standaard subaru van 280 pk naar 350 pk gaat de rekening voor onderdelen ook best pittig is…Toch?

                                            [youtube:3n9o39ff]http://www.youtube.com/watch?v=NMFAvM3AHmQ[/youtube:3n9o39ff]

                                            #18147058
                                            Haasje17
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              8 September 2009

                                              Zet ze toch maar eens naast elkaar en rijd er maar in dan merk je de verschillen. De Z22SE is een compleet alluminium blok en zal nooit een echt circuit blok worden. Is en blijft een rustig blok ook met compressor kun je ermee blazen, maar is het toch echt niet voor circuit gebruik geschikt. dan kun je beter een z22xe monteren met nokken van een xer. Dan heb je nogsteeds het karakter van de xer motor.

                                              #18147059
                                              steefopel
                                                Lid sinds:
                                                26 May 2013

                                                Een subaru heb orgineel 218pk..
                                                280pk heeft een STI uitvoering die heb ik niet gehad.
                                                Mijn subs waren anders opgebouwt met cross drilled krukas, gesmede zuigers andere cilinder koppen met scherpere nokkenasse.
                                                Daarbij ook een grotere turbo en intercooler injectoren enz enz..
                                                Te veel om op te noemen.

                                                Normaal rijde is te doen.. maar senuwachtig als de tering.. Wil echt toere maken en dan ga je ook echt af!

                                                Maar btw.. Heb vandaag een motor blok opgehaald van een forum lid hier.
                                                Gaat om een XEV gereviseerd! :ass
                                                We hebben vandaag de nokkeassen al overgezet en wat klein spul.
                                                Veel nieuw spul al gehaald dus gaat goeie kant op.

                                                De lager tappe van de nokkeasse moeste op 8nm.. dit vond ik best eng haha.
                                                Zo kwam ik later achter dat de distrebutie kappe om gezet moete worden en zo ook de motorsteun en me carterpan..
                                                Mja ik ga alles lekker rustig aan doen geen haast dan komt het zeker weten goed!

                                                #18147060
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Tam Blok die 2.2 inderdaad, alles laagtoerig, een echte Cruiser.

                                                  De X20XER is alles HOOG!! toerig, een sportief blok.

                                                  Zit echt een Groot verschil in…

                                                  Willem

                                                  #18147061
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    Aah mooi om te horen dan gaat het goedkomen. Bij overzetten carterpan ook de olieaanzuigbuis overzetten he.

                                                    #18147062
                                                    steefopel
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2013

                                                      Na ff klooie snap ik nu beetje hoe ik foto’s kan plaatse….

                                                      Hier dan een 1 foto van mijn OPC:

                                                      Heb er maar 1 nog niet lang kunne geniete..
                                                      Hier fototje van het gat. je moet goed kijke beetje een rot foto maja.. Maak wel goeie als het blok eruit ligt.

                                                      Mijn nieuwe blok al deels aan het opbouwe.
                                                      Gereviseerd met 16nieuwe klepe/stoters, lagerschale, zuigers enz enz.
                                                      Nokkeasse zijn al overgezet met de XER kleppedeksel voor de zekerheid haha.
                                                      Waterpomp en thermosstaat zit er ook al op. Nu nog distrebutiekap en motorsteun over zetten en de snaar kan erop.

                                                      Het uitlaat spruitstuk vond ik zelf maar beun.. Hoe dat gelast is snap ik niet.. Werkt na mijn idee nog deels als prop ook gezien er een vlinke bobel op zit.. Daarom heb ik een dremel gepakt en die las naden glad gemaakt tot je de las niet meer ziet dus in mijn ogen betere flow van de gassen..:P

                                                      Ook meteen mooi glad gemaakt en opnieuw zwart gespoten.

                                                      Van de week ga ik verder met de opel en zal dan wat meer foto’s maken..

                                                      Voor de gene die me subaru wel intresand vinden hier wat foto’s


                                                      Mijn eerste sub.. Met een orgineel blok opgevoert naar 320pk.. Heel veel circuit mee gereden. Enkel nooit lekker.. Motorisch had hij er niet altijd zin in van wat ik wouw.. Veel gezeur. Achteraf bleek de auto ook krom te zijn helaas..
                                                      Met de orginele remmen hield je het ook niet leuk op de baan trokke het niet..

                                                      Deze weg gedaan en voor mijn 2de..
                                                      Deze ging wel serieus hard zowel op straat als circuit.. Ook voledig aangepakt..
                                                      Verstrekt blok tot 500pk.. Draaide 350pk en een ruime 440nm op een gewicht van 1100kg..
                                                      Tarmac rally schroefset waar alles te verstellen was.
                                                      BBK 330mm 2delige schijve met Alcon remklauwe
                                                      Verdikte/stijvere stabisator stangen.
                                                      HBracen/veerpoot bruggen
                                                      Rally stuur/ Kuiptstoelen/ 4punts gordels
                                                      Dit ding blijft wel heel en ook heel veel plezier mee op de baan..:P


                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 124)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.