Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2013 om 21:11 #18147038
Klopt, allemaal 5w40 is even prima, alleen beter bij de koude eerste smering direct na de start…
minder slijtage op delen die ver van de Pomp zitten…
Mijn 2.0i 8klepper deed zelfs tikken Koud op 15W40 VOL!! syntheet.
De Circuit auto draaide zelfs op 5w60 Volsytheet eerst Castrol, later valvoline..
BMW 320i DTCC Factory Cupwagen 1989 op 15W60 resulteerde in beschadigde nokkenassen!!!! en te hoge oliedruk koud (1x krukas keerring Goodbye)
Oliedruk Warm voor bijde oliën Exact gelijkIk wil hier puur me zeggen dat je niet altijd zomaar KAN afwijken van opgegeven olieën
nu komt het bij deze motoren niet zo heel nauw, maar ben toch liever zuinig op mijn spullen, en heb merkbaar een stillere koudloop met 5w40 als met 15w40…
Stillere koudloop = minder mechanische slijtage.. en ik heb liever minder slijtage dan dat ik moet Krenten op mijn olie..
Nu heb ik ook 2 motoren die vrijwel geen drup olie verbruiken en/of lekken.. de een bijna nieuw (5w40 vol synthetische olie (Valvoline Synpower 5w40), en de ander 27jaar oud (10w40 halfsyntheet Valvoline)
Willem
29 mei 2013 om 10:22 #18147039Ik ben absoluut geen krent hahaha..
Ben zelf een circuit rijder en op mijn auto’s zaten wel het beste van het beste op.. Niet zoals sommige met een d2/vmaxx schroefset wille rijden op circuit.. Dat komt wel goed..Gister gebeld weer met de garage..
Hij wil de auto niet terug nemen.. Oorzaak van kapot lopen is ook gevonden.. De beste man heb dus distrebutie vervangen zonder spanrollen en waterpomp.. Die op moment kapot gedraait zijn en er dus geen reet meer van klopt.
Dit ontkende hij eerst… Dat dit niet gedaan was..
Maar na vlink door dramme gaf hij idd toe dat dit niet vervangen was.Nouw ben ik zelf monteur en wil ik zelf het blok erin hangen..
De beste man weet dat niet. anders krijg je weer ja je heb hem zelf van tijd gezet..Hij is nu opzoek naar een blok en wil hem laten montere bij revisie bedrijf..
Dan weet ik het wel krijg je een blok met 3ton nee dankje.Ben zelf gister naar de opel dealer gereden voor een motor. Dit blok kunnen ze aankomen gereviseerd voor 2100euro.. Snap niet waarom zo duur maja. Dit ga ik vandaag aan hem voorlegge wat hij wil. Ben evt bereid om het sam sam te doen..
Dat ding moet gewoon weer rijden..29 mei 2013 om 13:55 #18147040Omdat deze blokken niet met bosjes aan de bomen groeien zijn ze zo duur.
In nederland zijn er hooguit iets rond de 300 die er rond rijden. Mischien zelfs minder.
Terwijl er van de x20xev zon 30.000 rondrijden.29 mei 2013 om 13:57 #18147041Let erop dat je dus straks wel een x20xer blok of in iedergeval met de scherpere nokken enz hebt. Anders ga je van 160 pk naar 135pk.
29 mei 2013 om 17:26 #18147042Ja was idd een xer blok die ze hadde liggen. Dus dat zit wel goed
Net het bedrijf weer gebeld en we krijgen geld voor het blok.
Dus mooi geregeld.
Nu ga ik probere via het bedrijf dat blok in te kopen met 15% korting..Wel stuur ik netjes de bon en foto’s van het oude blok op naar de garage.. Zodat hij ook bewijs heb.. Het lijkt er een beetje op dat hij niet helemaal gelooft maja
30 mei 2013 om 12:08 #18147043Waarom koop je geen 2.2? Daar past een supercharger op…Staat ergens een topic hier op het forum…
30 mei 2013 om 13:04 #18147044Beste is het om er weer een x20xer in te lepelen.
Als je een ander type blok zou doen , zit je met de RDW keuring en die is vanaf bwj 1998 niet zo makkelijk en goedkoop meer.30 mei 2013 om 17:31 #18147045Dat wil ik het liefst ook..
Enkel nergens te krijge.
De opel dealer had ook een leuke fout bleek een xev blok te zijn.. Mooi dat ik daar geen 2100eu voor neer leg.Ik zit te denken nu de auto in onderdele weg te doen. Of een andere opc te halen en van 2auto’s 1 hele mooie goede te maken..
Wat ik erg jammer zouw vinden wand de auto is voor de rest mega netjes..30 mei 2013 om 17:37 #18147046XEV blok met nokken inlaat en uitlaat en ecu heb je ook gewoon een xer.
30 mei 2013 om 17:56 #18147047Ik heb nu via google een xer blok gevonde..
Heb offerte aangevraagd.Word dit niks koop ik een 2de opc
31 mei 2013 om 07:06 #18147048http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m682056976-motor-opel-2-2-16v-z22se.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
31 mei 2013 om 21:18 #18147049zonde man, net nieuw..hoop dat je de passende delen kunt vinden..vond wel deze adv. opc blok (astra h turbo)..maar weet niet wat je daar allemaal voor moet doen om het werkend te krijgen..succes!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m667055222-astra-zafira-corsa-opc-speedster-240-pk-z20leh-turbo-motor.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;1 juni 2013 om 03:52 #18147050De Z22SE vergt veel meer aanpassingen dan een X20XEV / ER. Hiervan is de inlaat uitlaat compleet anders ecu / kabelboom anders en motorsteunen anders. een Z20LET vergt minder aanpassingen althans steunen zijn gelijk als die van een xev /xer.
Ik zou gewoon gaan om er een X20XER of XEV met XER specs in te leggen. Om zo nog een echte opc 1 te behouden.
Ook heeft de Z22SE minder vermogen dan de XER1 juni 2013 om 11:47 #18147051Ben ik met je eens maar waar hebben we het over? 20 pk of zo? ik denk dat hij met zijn tuner achtergrond meer lol heeft aan een 2.2 met supercharger.
1 juni 2013 om 13:17 #18147052Het motorkarakter van de xer en z22se is ook heel erg verschillend.
De xer uitvoeren met charger gan ook of met turbo. En dan blijf de xer toch een veel leuker speels karakter hebben dan de z22se.Dan zal een 2.2 met supercharger best leuk zijn, maar dan ben je ook weer een 5000 euro kwijt voor blok en fatsoenlijke ombouw met supercharger.
1 juni 2013 om 14:06 #18147053En met de z22se zal die er ook mee naar het RDW moeten om het type motor op papier te laten zetten , en had het al eerder hier vermeld dat ze vanaf 1998 keuren naar de europese normen. En die zijn niet mis , en als ze het niet vertrouwen moet die er ook mee naar de RDW in Lelystad waar ze een testbaan hebben. en die keuringen die ze daar allemaal gaan doen zijn niet goedkoop.
Vroeger was alles veel makkelijker maar dat is tegenwoordig niet meer :???:
1 juni 2013 om 14:07 #18147054Jawel haha vroeger is nogsteeds makkkelijk net als nu als ze maar van voor 1998 zijn.
1 juni 2013 om 14:08 #181470552.2 16V kan je in de Astra-G vanaf 2000 via CVO goedgekeurd krijgen omdat deze geleverd is, in de oudere kan dat niet..
Willem
1 juni 2013 om 14:13 #18147056Dat klopt maar kon alsnog gewoon hele keuringstraject bij de rdw gaan doen. Ook al had ik van opel nederland typegoedkeurings papieren enz en koste alsnog rond de 1000 euro.
1 juni 2013 om 15:19 #18147057@Haasje17 wrote:
Het motorkarakter van de xer en z22se is ook heel erg verschillend.
De xer uitvoeren met charger gan ook of met turbo. En dan blijf de xer toch een veel leuker speels karakter hebben dan de z22se.Dan zal een 2.2 met supercharger best leuk zijn, maar dan ben je ook weer een 5000 euro kwijt voor blok en fatsoenlijke ombouw met supercharger.
Serieus, het blijft een 4 cilinder en de ene heeft nog geen 200cc meer….als je het nou hebt over v4,v6,v8 maar de rij eigenschappen zullen niet veel verschillen als je aan het trappen bent…
Hij heeft 2 subaru´s met 350 pk gehad….Die pk´s heb je niet om de rijeigenschappen maar om flink te blazen… Ik denk dat als je van een standaard subaru van 280 pk naar 350 pk gaat de rekening voor onderdelen ook best pittig is…Toch?[youtube:3n9o39ff]http://www.youtube.com/watch?v=NMFAvM3AHmQ[/youtube:3n9o39ff]
1 juni 2013 om 15:29 #18147058Zet ze toch maar eens naast elkaar en rijd er maar in dan merk je de verschillen. De Z22SE is een compleet alluminium blok en zal nooit een echt circuit blok worden. Is en blijft een rustig blok ook met compressor kun je ermee blazen, maar is het toch echt niet voor circuit gebruik geschikt. dan kun je beter een z22xe monteren met nokken van een xer. Dan heb je nogsteeds het karakter van de xer motor.
1 juni 2013 om 16:16 #18147059Een subaru heb orgineel 218pk..
280pk heeft een STI uitvoering die heb ik niet gehad.
Mijn subs waren anders opgebouwt met cross drilled krukas, gesmede zuigers andere cilinder koppen met scherpere nokkenasse.
Daarbij ook een grotere turbo en intercooler injectoren enz enz..
Te veel om op te noemen.Normaal rijde is te doen.. maar senuwachtig als de tering.. Wil echt toere maken en dan ga je ook echt af!
Maar btw.. Heb vandaag een motor blok opgehaald van een forum lid hier.
Gaat om een XEV gereviseerd! :ass
We hebben vandaag de nokkeassen al overgezet en wat klein spul.
Veel nieuw spul al gehaald dus gaat goeie kant op.De lager tappe van de nokkeasse moeste op 8nm.. dit vond ik best eng haha.
Zo kwam ik later achter dat de distrebutie kappe om gezet moete worden en zo ook de motorsteun en me carterpan..
Mja ik ga alles lekker rustig aan doen geen haast dan komt het zeker weten goed!1 juni 2013 om 16:16 #18147060Tam Blok die 2.2 inderdaad, alles laagtoerig, een echte Cruiser.
De X20XER is alles HOOG!! toerig, een sportief blok.
Zit echt een Groot verschil in…
Willem
1 juni 2013 om 17:13 #18147061Aah mooi om te horen dan gaat het goedkomen. Bij overzetten carterpan ook de olieaanzuigbuis overzetten he.
2 juni 2013 om 11:55 #18147062Na ff klooie snap ik nu beetje hoe ik foto’s kan plaatse….
Hier dan een 1 foto van mijn OPC:
Heb er maar 1 nog niet lang kunne geniete..
Hier fototje van het gat. je moet goed kijke beetje een rot foto maja.. Maak wel goeie als het blok eruit ligt.
Mijn nieuwe blok al deels aan het opbouwe.
Gereviseerd met 16nieuwe klepe/stoters, lagerschale, zuigers enz enz.
Nokkeasse zijn al overgezet met de XER kleppedeksel voor de zekerheid haha.
Waterpomp en thermosstaat zit er ook al op. Nu nog distrebutiekap en motorsteun over zetten en de snaar kan erop.
Het uitlaat spruitstuk vond ik zelf maar beun.. Hoe dat gelast is snap ik niet.. Werkt na mijn idee nog deels als prop ook gezien er een vlinke bobel op zit.. Daarom heb ik een dremel gepakt en die las naden glad gemaakt tot je de las niet meer ziet dus in mijn ogen betere flow van de gassen..:P
Ook meteen mooi glad gemaakt en opnieuw zwart gespoten.
Van de week ga ik verder met de opel en zal dan wat meer foto’s maken..
Voor de gene die me subaru wel intresand vinden hier wat foto’s
Mijn eerste sub.. Met een orgineel blok opgevoert naar 320pk.. Heel veel circuit mee gereden. Enkel nooit lekker.. Motorisch had hij er niet altijd zin in van wat ik wouw.. Veel gezeur. Achteraf bleek de auto ook krom te zijn helaas..
Met de orginele remmen hield je het ook niet leuk op de baan trokke het niet..Deze weg gedaan en voor mijn 2de..
Deze ging wel serieus hard zowel op straat als circuit.. Ook voledig aangepakt..
Verstrekt blok tot 500pk.. Draaide 350pk en een ruime 440nm op een gewicht van 1100kg..
Tarmac rally schroefset waar alles te verstellen was.
BBK 330mm 2delige schijve met Alcon remklauwe
Verdikte/stijvere stabisator stangen.
HBracen/veerpoot bruggen
Rally stuur/ Kuiptstoelen/ 4punts gordels
Dit ding blijft wel heel en ook heel veel plezier mee op de baan..:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.