Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2013 om 18:32 #18147012
Dus ff voor alle duidelijk heid:
Dan moet ik een X20XEV blok pakken uit BJ 2001.? Ivm carterpan voor uitlaat en olie.
De nokke assen uit me eigen blok over zetten in de cilinderkop van de xev.
Mijn in/uitlaatspruitstuk over zetten op de XEV.
En vliegwiel van de XEV behouden.? En zal ik waarschijnlijk ook andere koppeling/drukgroep moeten hebben. Gewoon van de XEV type.?Klopt dit nu zo?
26 mei 2013 om 18:56 #18147013X20XEV Blok uit een Astra G of Zafira A of Vectra B met gedeelde carterpan. Bouwjaar is niet zo zeer bepalend, maar elke geleverde in de G of Zafira A weet ik zeker dat past gelevert van 89 tot 2001. Nokkenassen overzetten. UItlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk en gebruik je x20xer ecu (computer) hoef je je sleutel enzo niet opnieuw te programeren. Kabelboom van een astra g zafira a is zelfs bij de x20xev xer gewoon dezelfde. Ecu ook op software na dan. Vliegwiel behouden koppeling moet gewoon passen.
26 mei 2013 om 19:10 #18147014Dus als ik dit blok pak:
http://link.marktplaats.nl/654152836″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.
Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin
En heb ik zeker een fris blok.26 mei 2013 om 19:24 #18147015@steefopel wrote:
Dus als ik dit blok pak:
http://link.marktplaats.nl/654152836″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.
Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin
En heb ik zeker een fris blok.+1
26 mei 2013 om 19:31 #18147016Aan de foto te zien zie ik 2 delig caterpan zitten.
Maar je moet dan ook je kabelboom sensoren volledig overzetten, weet ik niet zeker maar van de x20xer.
Omdat deze uit een vectra b komt. Maar dat is gewoon plug and play.26 mei 2013 om 19:40 #18147017Die kabelboom zie ik niet zo tegen op..
Gewoon overzette van mijne en evt bijplaatse..?
Grootste deel zit vaak op inlaat spruitstuk.26 mei 2013 om 19:53 #18147018Inderdaad let er wel op dat ze de nokken dan ook overzetten.
27 mei 2013 om 16:09 #18147020Even een ander idee,
Z22XE, dat is een vergrote Z20XEV als ik het goed lees.
Dat lijkt mij ook een optie, neem aan dat de montage locaties als nog het zelfde zijn.Aangezien dat die meestal in een 2.2 Omega zit moet er wel nagaan worden of de carterpan van de Z20XER past.
27 mei 2013 om 16:35 #18147021Vandaag de auto op de brug gehad.
En het 1 en ander bekeken.
De garage vertelde mij dat de distrebutie was gedaan. Enkel hebben ze alleen de snaar vervangen en de oude waterpomp en span/rollen laten zitten.. En een tand verkeerd.. Mooi kut.
Er zit een gat in het onderblok van ruim 10cm. Cilinder 3.Gebeld naar het bedrijf en schrok ervan.. En wouw nog niet veel doen eigenlijk. Maja nog geen 300km gereden en blok stuk..
Morgen terug bellen.. Wil hij me niet te gemoet komen met nieuw blok of de auto terug nemen en ik mijn geld terug doen we het via de rechtsbijstand..Het koste plaatje word nog best duur als ik zo allemaal zie.
27 mei 2013 om 17:13 #18147022de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.
27 mei 2013 om 17:14 #18147023tand kan ook versprongen zijn door de gebroken drijfstangen
27 mei 2013 om 17:27 #181470242.2 word hem dan zowiezo niet.
Ik wacht morgen af wat de garage gaat doen. Waar ik hem gekocht heb..
Anders een xev erin..27 mei 2013 om 17:35 #18147025@Haasje17 wrote:
de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.
Ok, dus met 20xev heb je niet de ecu en bekabeling verschil die de 22xe heeft?
27 mei 2013 om 17:51 #18147026ligt maar net aan uit welke auto en bouwjaar de xev komt maar uit een g of zafira niet
27 mei 2013 om 17:57 #18147027ok top, dus de rwd is het probleem met bekabeling, carter pan was sowieso voor de hand liggend.
27 mei 2013 om 20:46 #18147028wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand
immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.
Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.
iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten
28 mei 2013 om 00:09 #18147029@AsconaC20NE wrote:
wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand
immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.
Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.
iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten
+ 1
28 mei 2013 om 05:09 #18147030@Vertiligo wrote:
@AsconaC20NE wrote:
wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand
immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.
Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.
iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten
+ 1
+2
28 mei 2013 om 09:09 #18147031ik ben aan het onderhandelen voor een z20let, als dat doorgaat…mag mijn x20xer weg..
ik laat het je van de week even weten goed ?
28 mei 2013 om 10:51 #18147032Heey
Ja k ga zo belle met garage kijke wat daar uitkomt.
Dan hb ik evt wel intresseGr steef
28 mei 2013 om 19:47 #18147033Ik weet waar die motor ligt!! :D:D Maar weet niet wat er voor gevraagt word..
28 mei 2013 om 20:01 #18147034@Haasje17 wrote:
Ik zou er 15W40 in doen.
Ze schrijven toch niet voor niets 5w30 voor?
5w30 is flink duurder maar zal ook een betere werking hebben lijkt me.28 mei 2013 om 20:09 #181470355w30 is en dunnere olie dan 10w40 en kan hogere smeringstemperaturen aan en het is met zo een motor wel aan te raden de juiste smering te gebruiken als je stevent op een lange levensduur :P
28 mei 2013 om 20:43 #18147036@Haasje17 wrote:
Ik zou er 15W40 in doen.
Ik zou er Mongrade olie in prakken.
Pak voor de sportievere motoren 5W40 ipv 5W30
mocht je een Superkrent zijn, en overal op willen bezuinigen, ook op het verkeerde doe er dan Semi synthetische 15W40 in..
willem
28 mei 2013 om 21:09 #18147037viscositeit van 15w40 is oger dan die van 5w30 en dus beter bij hogere temperaturen.
15W40 is er zowel in half als vol syntheet en mineraal.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.