Statisch door claxon indrukken

Forumindex Forums Modellen Corsa Statisch door claxon indrukken

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220434
    Sandert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2010

      Hey,

      Ik heb een probleempje.. Pas een sportstuurtje ge-installeerd met een ijzeren(aluminium denk ik) claxon knop.. en steeds nadat ik deze heb ingedrukt en ik raak mn deur aan (of iemand anders) is het “vonk” , en krijg ik een schok.

      Dit komt volgens mij omdat de claxonknop niet geisoleerd is en dus gelijk staan aangesloten opde draadjes van de toeter, en waardoor die stroom zo ook voor een gedeelde door mij gaat lopen. Is dit correct of sla ik de plank volledig mis?

      Enne.. is er wat aan te doen?

      Gr Sander

      #17662487
      Kaneda
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2005

        de claxon word aangesloten door 2 draadjes voeding(bruin geloof ik) en massa(zwart meende ik)

        ben van huis uit elektromonteur installatie dus die kleur draden weet ik niet zeker

        maar ik denk dat je de 2 draden moet om wisselen want ik denk dat je de voeding op het hele stuur hebt staan

        #17662488
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Dan trek je te veel stroom door die knop, het is maar een simpel veertje waar de stroom door gaat.
          Ik had het ook met de corsa, heb er een relais voor de hoorn gemaakt en schakel massa met de knop

          #17662489
          sjoerdie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            als ik me niet vergis is de claxon altijd relais geschakeld

            #17662490
            robertszone
              Lid sinds:
              29 November 2009

              tis pas na het indrukken lees ik, wellicht een optie om een ‘plastic’ iets over je knop heen te doen zodat hij niet geleid richting jouzelf

              #17662491
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Kon het std relais bij mij niet vinden iig.

                Wat toen het probleem was, ik monteerde een dubbele hoorn, op de std draden….
                Claxonknop smelt dan :P

                #17662492
                Sandert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2010

                  Kaneda zit goed, ik heb de plus en min draden om gewisseld. Heb nu dus een – geschakelde claxon. Dit heb ik bewust gedaan, omdat bij een + geschakelde versie het kreng de hele tijd maar bleef gaan.. vonden de buren niet zo tof. Wel heb ik er een relais tussen zitten..

                  Sander

                  #17662493
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    als je statisch bent en je krijgt vaak schokken dan moet je als je uitstapt EERST de deurstijl vastpakken en dan pas je voet op de grond zetten,je zal zien dat je er dan geen last meer van hebt.
                    ik had het ook altijd,en sindsdien is het bij mij een automatisme geworden en heb ik nergens meer last van.

                    #17662494
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      origineel gepost door Kaneda
                      de claxon word aangesloten door 2 draadjes voeding(bruin geloof ik) en massa(zwart meende ik)

                      ben van huis uit elektromonteur installatie dus die kleur draden weet ik niet zeker

                      maar ik denk dat je de 2 draden moet om wisselen want ik denk dat je de voeding op het hele stuur hebt staan

                      Andersom:

                      Opel (+ andere duitse merken) hebben altijd Bruin als MASSA.

                      Zwart is geschakelde +

                      Willem

                      #17662495
                      Woutje_opel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 May 2007

                        origineel gepost door asconahobbyist
                        als je statisch bent en je krijgt vaak schokken dan moet je als je uitstapt EERST de deurstijl vastpakken en dan pas je voet op de grond zetten,je zal zien dat je er dan geen last meer van hebt.
                        ik had het ook altijd,en sindsdien is het bij mij een automatisme geworden en heb ik nergens meer last van.

                        Ook heb ik welleens gehoord, Als men een rubber, ik noem het maar een antenne, (je ziet die dingen weleens onder een auto zitten) monteerd onder de auto en deze over de grond laat slepen, deze dus constant in verbinding is met de grond je ook geen last meer hebt van die statische schokken.

                        Ik weet niet of het werkt, maar het is een optie.

                        Wout

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.