Stationair toerental

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stationair toerental

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210424
    JanW75
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2008

      Ik heb met mijn B1 X16XEL(2) bj. 11-’98 het volgende:

      Als ik bij huidige temp. +/- 20-25 graden mijn motor start loopt deze heel even op 1500 rpm om vervolgens te zakken tot +/- 1200 rpm en nadat ik een meter of 750/1000 heb gereden dan loopt deze weer normaal stationair op +/- 600/700 rpm.

      In de winter heb ik dit ook gehad als ik nadat de motor warm afgezet is en ik na een uurtje of 2 á 3 de motor weer start.

      #17492928
      kimmiej666
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2008

        Je choke die reageert?

        Mijne doet het standaard op de manier die jij omschrijft door de choke. (ik heb alleen een vec A)

        #17492929
        JanW75
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2008

          Ja klopt dat het de choke zou kunnen zijn, alleen vind ik het vreemd dat tie dat alleen doet bij een warme omgevingstemperatuur.

          #17492930
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            ik zou is beginnen met me temparatuur zensor (let op is niet de zender naar je temp meter ) te vervangen zitten wel naast elkaar net naast je distributie kapje ding kost zo rond e 20 je zal veraasd staan wat die allemaal regeld .is de grootste van de twee .

            die van mij had de zelfde kuren ook deze zensor op advies van Wim vervangen verder je stappen motor en je inlaat schoonmaken knappen ze ook van op je egr afstoppen na grondig reinigen zijn allemaal kleine dingen die naar dit probleem leiden

            bert b1

            #17492931
            JanW75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2008

              Stappenmotor. gasklep en EGR heb ik een tijd geleden al schoongemaakt afdoppen heb ik helaas nog niet kunnen doen daar de VOD zegt dat dit niet kan bij een X16XEL.

              Maar het leuke is dat ik ws een andere motor erin heb liggen dan dat zij denken heb namelijk niet de X16XEL met dat rare inlaat spruitstuk maar al het nieuwere model van bj.99.

              Zoals Wim al van een VOD-monteur had gehoord een “zeldzame”-motor voor een B1.

              Daarom weet ik dus even niet welke afdop-pakking ik nodig heb, denk zelf dat ik er binnen kort zelf eentje maak.

              Maar bij de weg, is die temp. sensor nog op 1 of andere manier te testen/meten??

              Of door hem met draaiende motor los te trekken, of gaat dan meteen mijn MM-lampje branden?

              Heb geen zin om naar de VOD te moeten om dat te laten resetten.

              Ik hoor het wel als iemand hier antwoord op heeft.

              #17492932
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Afdoppakking van de X16XEL-II / Z16XE

                temp sensor kan je met de tech2 laten controleren bij de VOD.

                of gewoon vervangen, zit in het thermostaathuis.

                Willem

                #17492933
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  bij de VOD laten meten kost ook gouw e25 en een zensor kost zo rond de e 20 dus lijkt mij vervangen schappelijker ??? maar wie ben ik .ik heb heb x16 xel 1 en ze stonden bij de VOD ook al idioot te doen voor dat plaatje voor de EGR en te stuiteren als je met een onderdeel nr komt wat bij hun in het grijse systeem voorkomt ,maar dat is bij de VOD momenteel beetje normaal of te wel de standaard behandeling hier bij ons .

                  #17492934
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    lekker dan.

                    Temp sensor kost bij de automat. zaak geen 2 tienen hoor, stukkie minder.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.