stationair kastje

Forumindex Forums Modellen Manta stationair kastje

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212421
    mar10manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      iemand bekend met het kunstoffen kastje wat achter je zekeringkast gemonteerd zit? dit zou je stationair regelen!? wie weet hoe dit nou werkt??

      #17526790
      mantaroel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 September 2005

        volgens mij zit achter de zekeringskast niks om je stationair te regelen.
        Daar zit wel het intervalrelais van de ruitewissers

        #17526791
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Eu???
          Stationair kastje?
          Juist enkele relais zoals Mantaroel vermelde oa die van de ruitenwisserinterval.

          #17526792
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Bij de 2.0 liter motoren zit er op je thermostaathuis een lucht-omloopklep. Deze staat open als de motor koud is (kleine luchtspleet in een roterende schijf) Als de motor warmer wordt gaat de schijf draaien (dmv een bi-metaal) en wordt de spleet steeds kleiner.
            Dit is nodig omdat er bij een koude motor extra benzine wordt ingespoten. Daarvoor is ook extra lucht nodig. Dit geeft een verhoogt stationair toerental bij koude motor.

            Bij de 2,4 liter wordt deze functie overgenomen door een stappenmotor welke wordt aangestuurd vanuit een “leerlauf-reglung” Deze tekst staat dan ook op dat zwarte kastje.

            #17526793
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Bij een elektronische ontsteking zit wel een kastje die het onstekingstijdstip verschuift bij hogere belasting bij stationair toerental, dit kastje zit vlak bij de ontsteking en kan er ook tussenweg worden gehaald, bij mijn vorige Manta heb ik die er ook tussenweg gehaald omdat deze soms onderbrak, de stekkers passen in elkaar. Volgens mij kwam die uit een Record 2.0E

              #17526795
              Manta-aero
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Bij een 2.2 zit er ook een kastje met tekst leerlaufregelung. De 2.0 motoren hebben dit niet.

                #17526794
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  de 2.0E en S uit Rekord hadden dat wel eens, maar dan puur op de ontsteking 6-cilinder motoren weet ik zo niet, de 2.2E van Rekord had dit ook, maar 2 types, van 1 type kan je hem rustig verwijderen, van de ander niet.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.