Stationair geen oliedruk 20s

Forumindex Forums Techniek Cih Stationair geen oliedruk 20s

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246773
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      Heey

      Mijn 20s heeft stationair geen/weinig oliedruk

      Nu weet ik dat je dan de oliepomp open moet maken, die afdekplaat schuren en dan weer in elkaar zetten

      Nu mijn vraag, heeft er iemand foto”s om te laten zien hoe en waar ik die afdekplaat eraf moet halen?

      Ik ben zelf meer van de (d) ohc motoren

      Deze motor moet nog ff 2 maanden mee tot de 2,6 in de rekord gaat

      Marc

      #17995719
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Is simpel, het deksel zit met zes M6 boutjes onderop de oliepomp, schroef die er af, zorg er voor dat de pomptandwielen er niet uitvallen, het deksel zal dan wel flink ingelopen zijn, schuur het op een vlakke plaat met waterproof schuurpapier tot de groeven verdwenen zijn, weer monteren, denk aan de pakking, géén vloeibare pakking gebruiken, dat verstopt je oliekanalen, en bij de montage een flinke lik vet aan de tandwielen doen, dan blijven ze beter op hun plaats.
        Dan de verdeler er uit en met een boormachine met een lang hulpstuk de oliepomp op druk draaien omdat deze niet aanzuigt als die leeg geweest is, je voelt vanzelf wanneer er druk komt, dan trekt de boormachine zich haast uit je handen ;)
        Succes! En hou die ouwe gietijzeren stoommachines in leven :thumb

        #17995718
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Goeie tip kees, zal ik dat ook eens op mijne controleren

          #17995717
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            Thnx kees, is gewoon dat dekseltje naast t filter toch?

            Van de week ff doen

            En er komt ook wel weet een gietijzeren stoommachine in terug: een c26ne dual ram uit n omega

            Marc

            #17995716
            Keesjr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 May 2006

              Ja, is het deksel naast het oliefilter, en als je toch bezig bent een filter van een Ascona-B 2.0 Diesel is stukken groter als het originele filter, gebruik ik tegenwoordig op m’n geliefde CIH motoren, filtert meer en er gaat een halve liter extra olie in, vooral handig bij circuitgebruik.
              Heb het gisteren denk ik met Marcel nog over je Rekord gehad toen die wat spulletjes bij me kwam halen.
              Rij er zelf al een paar jaar als daily-driver mee, superfijne wagen!
              Mooi dat je er weer een CIH (maar dan een zespitter) in gaat sleutelen, weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat hebben.
              Heb een tijd met een 25E en een vijfbak in een Manta-B gereden, snel zat om allerlei tupperwarejappen bij het stoplicht te verrassen en een heel fatsoenlijk verbruik, 1 op 9/10 op de korte stukjes en 1 op 13/14 op de lange rit, en natuurlijk die héérlijke Opel-zescilindersound :thumb
              En net boven het oliefilter zit nog een imbusbout/plug met daarachter een veer en een kogel, soms is de kogel van plastic, en niet meer goed rond of wat beschadigd, vervang die voor een stalen kogel dat scheelt ook weer.

              #17995715
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                Ey

                Ja klopt idd, marcel zij t al

                Moet alleen nog ff een passende pendalengroep en aandrijfas hebben, de rest kan ik zelf maken
                ( en meteen lpg erin )

                Marc

                #17995714
                Keesjr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2006

                  Pedalenspul heb ik nog in een onderdelenauto zitten.

                  #17995720
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    Ey

                    Pedalengroep wil ik dan wel hebben
                    Aandrijfas is ook gevonden

                    Alleen nog t schakelmechaniek verbouwen en n passende tunnel afdek kap vinden en hij kan erin

                    Marc

                    #17995713
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      da blokje is gaar.

                      drijfstanglagers jammeren al behoorlijk mee.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.