Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Stationair geen oliedruk 20s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2012 om 08:49 #17246773
Heey
Mijn 20s heeft stationair geen/weinig oliedruk
Nu weet ik dat je dan de oliepomp open moet maken, die afdekplaat schuren en dan weer in elkaar zetten
Nu mijn vraag, heeft er iemand foto”s om te laten zien hoe en waar ik die afdekplaat eraf moet halen?
Ik ben zelf meer van de (d) ohc motoren
Deze motor moet nog ff 2 maanden mee tot de 2,6 in de rekord gaat
Marc
24 oktober 2012 om 10:35 #17995719Is simpel, het deksel zit met zes M6 boutjes onderop de oliepomp, schroef die er af, zorg er voor dat de pomptandwielen er niet uitvallen, het deksel zal dan wel flink ingelopen zijn, schuur het op een vlakke plaat met waterproof schuurpapier tot de groeven verdwenen zijn, weer monteren, denk aan de pakking, géén vloeibare pakking gebruiken, dat verstopt je oliekanalen, en bij de montage een flinke lik vet aan de tandwielen doen, dan blijven ze beter op hun plaats.
Dan de verdeler er uit en met een boormachine met een lang hulpstuk de oliepomp op druk draaien omdat deze niet aanzuigt als die leeg geweest is, je voelt vanzelf wanneer er druk komt, dan trekt de boormachine zich haast uit je handen ;)
Succes! En hou die ouwe gietijzeren stoommachines in leven :thumb24 oktober 2012 om 10:38 #17995718Goeie tip kees, zal ik dat ook eens op mijne controleren
24 oktober 2012 om 15:09 #17995717Thnx kees, is gewoon dat dekseltje naast t filter toch?
Van de week ff doen
En er komt ook wel weet een gietijzeren stoommachine in terug: een c26ne dual ram uit n omega
Marc
24 oktober 2012 om 17:35 #17995716Ja, is het deksel naast het oliefilter, en als je toch bezig bent een filter van een Ascona-B 2.0 Diesel is stukken groter als het originele filter, gebruik ik tegenwoordig op m’n geliefde CIH motoren, filtert meer en er gaat een halve liter extra olie in, vooral handig bij circuitgebruik.
Heb het gisteren denk ik met Marcel nog over je Rekord gehad toen die wat spulletjes bij me kwam halen.
Rij er zelf al een paar jaar als daily-driver mee, superfijne wagen!
Mooi dat je er weer een CIH (maar dan een zespitter) in gaat sleutelen, weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat hebben.
Heb een tijd met een 25E en een vijfbak in een Manta-B gereden, snel zat om allerlei tupperwarejappen bij het stoplicht te verrassen en een heel fatsoenlijk verbruik, 1 op 9/10 op de korte stukjes en 1 op 13/14 op de lange rit, en natuurlijk die héérlijke Opel-zescilindersound :thumb
En net boven het oliefilter zit nog een imbusbout/plug met daarachter een veer en een kogel, soms is de kogel van plastic, en niet meer goed rond of wat beschadigd, vervang die voor een stalen kogel dat scheelt ook weer.24 oktober 2012 om 18:27 #17995715Ey
Ja klopt idd, marcel zij t al
Moet alleen nog ff een passende pendalengroep en aandrijfas hebben, de rest kan ik zelf maken
( en meteen lpg erin )Marc
24 oktober 2012 om 18:29 #17995714Pedalenspul heb ik nog in een onderdelenauto zitten.
26 oktober 2012 om 21:57 #17995720Ey
Pedalengroep wil ik dan wel hebben
Aandrijfas is ook gevondenAlleen nog t schakelmechaniek verbouwen en n passende tunnel afdek kap vinden en hij kan erin
Marc
28 oktober 2012 om 08:39 #17995713da blokje is gaar.
drijfstanglagers jammeren al behoorlijk mee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.