stationair 4000 tpm

Forumindex Forums Modellen Astra stationair 4000 tpm

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211076
    scirocco92
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2007

      Goeie middag,

      Dit weekend met de family naar de Ardennen geweest. Was echt wel trots op me astraatje F station. Heenreis geen problemen. Lekker rustig aan gereden, en ook zuinig. Vandaag weer terug naar Nederland. En onderweg voelde ik al ergens een “hikje”. Ach ken eens gebeuren. Toen we in de buurt van Luik voor de stoplichten moesten stoppen, liep me toerental op naar de 3500/4000 toeren. De eerste de best gelegenheid zijn we aan de kant gegaan en gekeken of het hielp om de motor af te zetten en dan weer te starten. zonder reslutaat. Voor zover ik kon zien kwam de gas regelaar ook gewoon netjes terug. Toen nog geprobeerd om de toeren te stellen door de auto in de eerste versnelling te zetten rem intrappen en koppeling op laten komen. Maar zodra de koppeling weer werd ingetrapt ging de toeren weer omhoog. Het er toch maar op gewaagd om door te rijden iig tot aan Maastricht, om daar eventueel de anwb te bellen. Na een paar kilometer ging me motormanagment lampje branden. Dus weer eraf, toen liep me toeren niet verder op dan 2000tpm. Motor weer uitgezet en weer gestart. Motor liep weer op richting de 4000tpm. Maar me motormanagment lampje ging niet meer branden. Toch maar weer doorgereden tot aan huis. Rijden ging op zich wel goed al moet ik zeggen dat ie bij de 120 km/u wel wat nerveus deed. Heeft iemand een idee waar ik het probleem ken vinden? Zonder eerst naar de Opel-dealer in Helmond te moeten om m uit te laten lezen wat €50,- kost. Noem ik overigens geen service meer.

      Ps het betreft hier een astra uit 96 met een 1,6 16v motor.

      #17506499
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        in mierlo zit een autobedrijf die hem zo voor je uitleest.

        #17506500
        scirocco92
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2007

          okee dan.

          Maar vanmorgen autootje gestart en niks aan het handje.
          Liep weer netjes 1100 tpm bij koudestart en na een kilometer of 20, liep ie stationair gewoon netjes 950 tpm.

          Dus ik kijk het ff aan.

          #17506501
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Groote kans op gescherde slang tussen inlaat en gasklep.

            deze gaan vaak stuk.

            Controleer deze.

            dan moet je bovenhelft inlaat even los halen.

            Willem

            #17506502
            scirocco92
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 February 2007

              Okee dan,

              Bedankt voor je reaktie willem. Hoopte al dat jij zou reageren;) Maar staan hier ergens op t forum plaatjes van het blokje met de benamingen. Want weet niet goed welke inlaat ik zou moeten kijken. Ben maar een nitwit wat dat betreft he.

              #17506503
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                haha, er zit maar 1 inlaat op je motor.

                dat is dat ding met die 4 pijpen boven op je blok.

                willem

                #17506504
                scirocco92
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 February 2007

                  Hahaha,

                  Ga ik dat morgen of na het weekend es even kijken. Het is toch rustig op t werk. Ken ik ook gelijk eens kijken naar die kieker.

                  Fijn weekend alvast.

                  pat

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.