Startproblemen Manta B cc 2.0 GTE

Forumindex Forums Modellen Manta Startproblemen Manta B cc 2.0 GTE

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17961262
    H-400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2006


      vanuit je zekeringskast kan je ook je pomp aansturen, dan kan je evt een brandstofrelais
      overbruggen.

      #17961263
      JustinP
        Lid sinds:
        26 December 2009

        Overbruggen? In de zekeringkast?

        #17961264
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          Maar als je hem rechtrsteeks op blauwe draad zet onder de kap hoef je niks te overbruggen
          Loopt ie gelijk

          #17961265
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            Heb je die luchtmassameters wel doorgemeten?

            Moet 50ohm zijn tussen pen 6 en 7 als ik me niet vergis.

            #17961266
            JustinP
              Lid sinds:
              26 December 2009

              De weerstand is bij de ene 3 ohm en bij de andere 4 ohm. Zou deze dan toch stuk zijn?
              Misschien is er iemand die de tijd vind om per ongeluk even de multimeter op zijn/haar LMM te zetten? :angel

              Alle kabels van en naar m’n brandstofpomp zijn blauw. Er komt ook een kabel direct van de accu naar het brandstofrelais op het linkerspatbord. Welke?

              Wat betreft de zekeringen, volgens mij heb ik een andere zekeringenkast (in ieder geval 11 zekeringen ipv 12). Over welke zekeringen heb je het? Hier zijn het de Heizscheibe (achteruitverwarming?) en het lampje in de kofferbak/radio.

              Hij geeft een beetje pulserend brandstof, de pomp draait dus wel. Apart dat het geen vaste straal brandstof is, maar het moet sowieso voldoende zijn om te lopen.

              #17961267
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Pulserende brandstof toevoer??

                Dat is niet goed.

                Bij je benzinepomp zitten 3 “potjes”.
                1 is een grof (haaks) filter (zwart)
                1 is een puls-demper (metaal met een schroefje)
                1 is een fijnfilter. (metaalkleurig)

                Waarschijnlijk moet je hier je probleem zoeken.

                Tank leeghalen (je kunt “hevelen” in een jerrycan, zodat je de brandstof weer kunt gebruiken).
                Het laatste restje (ongeveer 2 liter) aftappen door de 12mm slang van het eerste filter af te trekken. Nu zal eventuele vervuiling vanuit de tank wel meespoelen naar buiten.

                Als het even kan, alles vervangen (behalve de pomp, als deze genoeg opbrengst en druk geeft).
                De pomp niet droog laten draaien!!

                Heb je je brandstofdruk al gemeten?
                Bij Gamma of Karwei kun je voor een paar euro zorgen dat je je brandstofdruk kunt meten:

                #17961268
                JustinP
                  Lid sinds:
                  26 December 2009

                  @postbusmanta: Helemaal niet lastig te maken, wel heel erg gemakkelijk om te gebruiken. Ga ik fixen, weer een tool erbij ;)

                  Verder: Het probleem is opgelost! Door meerdere factoren te lage brandstofdruk. Wat nieuwe slangen en filter. Er was dus helemaal geen probleem met de LMM! Auto heeft nu een mooie constante brandstoftoevoer. Auto rijdt weer geweldig.

                  Bedankt weer allemaal ;)

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.