Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Startproblemen Manta B cc 2.0 GTE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 18:39 #17244354
Reed vandaag terug naar huis en halverwege gaf de manta opeens de geest. Daarna nog wel een aantal keer (stationair) aan de praat gekregen maar viel direct weer uit. Inmiddels geeft hij geen kick meer (doelloos ronddraaien).
Het voelde aan als een brandstofprobleem (misschien brandstof/lucht). De tankvlotter is al een tijdje stuk, maar ik houd de kilometers bij en er moest minimaal nog 10 liter in de tank zitten, inmiddels ook bijgevuld. Als de tank leeg geweest zou zijn is het natuurlijk mogelijk dat er allemaal bende in het systeem zit, maar dat had ik een lekkage op moeten merken.
Verder; hij heeft vonk, geen problemen onder de verdelerkap etc. Hij heeft voldoende compressie en loopt op 4 pitten.
Nooit motorische problemen gehad met de wagen, heeft me nog niet eerder in de steek gelaten (rijd al jaren prima). Ook geen voorbode, reed tot het moment van stoppen prima. De bougies waren wel opeens veel zwarter dan normaliter, maar deze vervang ik op regelmatige basis en houd ik altijd schoon.
De keren dat ik hem weer aan de praat kreeg gaf hij flinke klappen uit het luchtfilter (backfire?)
Aangezien hij na even stilgestaan te hebben weer even stationair wilde draaien dacht ik aan een probleem met de brandstofpomp, naar mijn weten zat er geen filter tussen origineel. Echter; nu start hij helemaal niet meer.
Achter het luchtfilter zit toch een klep om de hoeveelheid lucht te regelen? Wat kan daar mee mis zijn?
Zo allerlei dingen aan het uitsluiten.. Iemand een idee? Het kan zo veel zijn.
19 december 2011 om 20:20 #17961238Backfire? Klep bij het luchtfilter? Is het een LPG-auto?
19 december 2011 om 21:35 #17961239Nee, benzine. Luchtmassameter misschien?
19 december 2011 om 22:13 #17961240Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte.
19 december 2011 om 22:31 #17961241Net het forum nog wat verder zitten doorspitten. Als ik hem afkoppel zou hij wel moeten lopen (beroerd, maar lopen)?
Is het plausible dat de motor er dan in één keer mee uit scheid, en niet rustig aan steeds slechter gaat lopen?
19 december 2011 om 23:03 #17961242En daarna maar direct de aanvoerslang van de benzinepomp eraf trekken om te kijken of er uberhaupt nog voldoende brandstof wordt toegevoerd door de pomp.
20 december 2011 om 11:38 #17961243Met luchtmassameter erop en eraf start hij, had het idee dat ik bij de losgekoppelde luchtmassameter meer toeren kon maken (wat brandstofpomp/filter uit zou sluiten. Ik haal nu eerst de brandstofslang eraf om te kijken hoeveel brandstof hij geeft.
20 december 2011 om 11:55 #17961244Nou, na starten en tegelijkertijd vacuum creeeren aan de toevoerbrandstofleiding (zuigen) kwam er benzine uit. Het vaccuumslangetje zag er goed uit en wanneer deze een klein beetje valse lucht zou trekken zou dat waarschijnlijk wel geleidelijk zijn gegaan.
Iemand die andere (logische) controlepunten heeft?
20 december 2011 om 12:15 #17961245Contactpunten of elektronische ontsteking?
20 december 2011 om 12:24 #17961246Elektronische ontsteking.
Zojuist na het opnieuw aansluiten van de slangen toch nog een keer die luchtmassameter / luchthoeveelheidsmeter getest. Gestart zonder luchtmassameter, daarna met het handje op +/- 2000 toeren was de motor goed te houden (brandstofprobleem nu echt uitgesloten), daarna de stekker er weer op en hij viel direct uit. Dit enkele keren herhaald met hetzelfde effect.
In neem aan dat die hele unit moet worden vervangen? Heb er gisteren al een gevonden op speurders, maar de verkoper moet nog nakijken of hij er ligt.. De unit is bijna hetzelfde, maar de behuizing voor de buis is net iets anders, hij komt van een 3.0 liter motor af en weet niet of er dan een andere regeling is ingesteld (vanaf de regelcomputer). Ophangpunten zitten zo te zien wel exact op dezelfde plaats. Is er enig (belangrijk) verschil in verschillende types? V
20 december 2011 om 16:19 #17961247van een 3 liter past niet heeft een ander bosch nr
maar komt er wel genoeg benzine uit je aanvoerslang
daar hoort 3 bar op te staan dus een beetje raar dat je aan moet zuigen om hem aande gang te krijgen20 december 2011 om 17:02 #17961248loopt de brandstof pomp uberhaupt wel ?
even een draadje van accu naar brandstof pomp. en dan eens weer proberen.
20 december 2011 om 17:23 #17961249Je hoort de brandstofpomp. Het vacuümslangetje (vanaf inlaat lucht) zit er toch juist op om te zorgen dat je voldoende benzine krijgt toegevoerd? Dan is het toch niet gek dat je aan de slang moet zuigen om de benzine er door te krijgen?
Ik heb in bij mantaparts een nieuwe luchtmassameter besteld, van het weekend binnen en inpluggen. Kijken wat er gebeurt.
20 december 2011 om 19:04 #17961250als je de aanvoerslang los haalt en je laat de pomp lopen moet de benzine er uit spuiten zoals gezecht 3 bar druk
je hoeft normaal nergens aan te zuigen om daar benzine uit te krijgen
lijkt mij dat je pomp stuk is of je filter zit dicht
lijkt mij het aanemelijkst als je je tank zo goed als leeg rijd komt er veel troep uit je tank mee
als het goed is zit er bij je pomp ook een filter20 december 2011 om 21:03 #17961251Nieuwe LMM?? Worden die nog gemaakt dan voor de 2.0e ?
21 december 2011 om 21:59 #17961252Een nieuwe tweedehandse LMM ;)
Waarvoor dient de vacuüm slang als de pomp voldoende druk kan leveren? Er zit toch nooit een filter aan de zuigzijde van de pomp, alleen aan de perszijde? Zijn jullie er zeker van dat het er uit moet spuiten of is het een aanname? Heb bij andere auto’s waar ik aan het brandstofsysteem heb gezeten regelmatig weinig druk en vacuüm slang gezien welke allemaal prima liepen.
De tank was niet bijna leeg, en hij liep rustig 2500 toeren op ‘t handje zonder de LMM, met te weinig brandstof zou hij dan toch moeten protesteren.
21 december 2011 om 22:32 #17961253Toen de Ascona niets meer deed op benzine bleek de + van de brandstofpomp het probleem te zijn. Bij het testen met een lange draad naar de + van de accu spoot de brandstof uit de losgekoppelde brandstofleiding in de motorruimte.
Voor je brandstofpomp zit een groffilter, daarachter een drukregelaar en een fijnfilter.
22 december 2011 om 07:54 #17961254het moet er zeker uitspuiten
dat vacuum potje waar je aan zuigt regelt wel de brandstofdruk maar doet dit op de retourleiding dus de pomp pompt altijd even hard22 december 2011 om 12:53 #17961255Toch wel een heel deugdelijk motortje dan dat hij ondanks een te lage brandstofdruk gewoon fatsoenlijk loopt :) Als de LMM erop zit en hij weer rijdt ga ik het hele brandstofsysteem maar eens nalopen.
De pomp draait toch al als je het contact aan zet? Of pas als je start? Eerste lijkt me meest logisch?22 december 2011 om 14:02 #17961256ligt ook weer aan systeem schijnbaar
heb ze hier gehad die op contackt metteen eef spoten en dan weer met starten ,maar heb ze ook gehad die enkel met sarten deden maareffe constant stroom zetten op je blauwe draad van de 3 polige stekker
en hij begint ook te lopen22 december 2011 om 15:58 #17961257Nou, andere LMM aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem. Als ik de LMM loskoppel draait de motor, zodra ik de LMM aansluit stopt hij er weer mee.
Wie o wie heeft een idee/suggestie?
22 december 2011 om 16:00 #17961258als je nu even constante plus op je pomp zet
en dan start wat doet hij dan22 december 2011 om 16:06 #17961259Heb hier geen autokrik voorhanden (Terschelling), nogal storend om op deze manier te moeten klussen.. Ik ga proberen morgen een autokrik te regelen ergens en anders zal de auto met de ambu naar huis moeten waar ik wel materiaal heb.
22 december 2011 om 16:39 #17961260klinkt misschien stom maar ik kan me nu herrinneren dat ik ooit ook is zon probleem heb gehad met mijn CC en dat was toen de zekering van de brandstofpomp, kijk deze is na of doe er een nieuwe in.
22 december 2011 om 16:41 #17961261je kunt ook effe stroom op blauwe draad zetten onder de motor kap deze gaat rechtstreeks naar je pomp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.