Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Startprobleem Omega 2.6 V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2011 om 10:05 #17238047
Hoi,
Vanmorgen overkwam me het voor de 2e keer;
De auto start in de regel vrij normaal en ook als je hem na korte of lange ritten gebruikt kan je vrijwel direct ook weer de auto starten, maar nu is het een 2e keer voorgekomen dat dit dus niet gebeurt, je kan starten wat je wil, mij de auto verrekt het gewoon om aan te slaan.1e keer stond de auto ongeveer 1-1,5 uur stil, nadien dus niet aan de praat te krijgen, een kwartier-half uur later wel weer alsof er niks aan de hand was. (maand-1,5 maand geleden)
vanmorgen de 2e keer, auto stond een half uurtje stil en weer hetzelfde verhaal.
De te rijden afstand maakt dus niks uit vlgs mij, onder het rijden is hij me nog niet afgeslagen, vorig jaar is er een nieuwe krukassensor op gekomen.
Maar wie weet wat er nu weer aan de hand is?
Auto (bj. 2001) heeft dus en 2.6 V6 benzine motor met gasinstalatie welke op benzine start en naar verloop van tijd overschakeld op gas.
16 mei 2011 om 17:08 #17882667nokkenas sensor nog goed
nokkenas regelt de injectie en krukas de ontsteking16 mei 2011 om 20:55 #17882668Mijn 2.5 V6 loopt gewoon zonder aangesloten nokkenassensor.
zonder krukassensor loopt ie echt niet…
ik rijdt ook (weer) met de originele sensor, na de nieuwe sensor het na een paar maanden al heeft opgegeven, probleem wat ik had bleek niks met deze sensor te maken te hebben (moeilijk langer starten wanneer half warm, daarna verzopen bij aanslaan / bleek een lekkende injector).
Willem
16 mei 2011 om 21:21 #17882669Ik heb ooit hetzelfde gehad en na uitlezen bleek het de krukassensor te zijn. Ik zou hem dus eens laten uitlezen voordat je dingen gaat vervangen. Als het de krukassensor is let dan goed op, er zijn nl 2 soorten met verschillende stekkers…
Succes
16 mei 2011 om 21:32 #17882670Let op, bij uitlezen met de motor uit word ALTIJD code p0335 krukassensor gegeven, ook als ie goed is
en als de motor loopt kan je deze storing vervolgens nergens meer vinden, ook als de sensor kapot is.Willem
16 mei 2011 om 21:54 #17882671Da’s mooi klote dus, dan weet je nog niks.
Ik zat ook al aan die nokkenas sensor te denken, maar jah, niks is erger dan zo’n vage storing die soms opduikt en meestal dus niet.
het rare is dan nadat je hem dus niet aan de praat krijgt (auto staat dus al een tijdje stil) je na die startpogingen en dan weer een tijdje niks doet hem later wel weer in 1x aan de praat krijgt.
17 mei 2011 om 07:38 #17882672Heb je alle vacuumslangetjes wel goed aangesloten zitten? Mijn kameraad had een vectra v6 en daar was een slangetje losgeschoten.
We hadden alles alle sensoren en bougies enzo al nagekeken maar bleek er gewoon een slangetje los te zitten. Ook precies dezelfde ellende. Koud geen probleem maar als hij even ging tanken kwam hij niet meer weg…… En met zo’n vectra sta je toch nog geregeld een keer aan de pomp :p
17 mei 2011 om 20:27 #17882673Sensoren zijn vaak wamrte gevoelig.
eigenschappen van de toerental sensoren is dat ze het meestal opgeven bij warmere motortemperatuur, dus na afkoelen doet ie het dan weer.
probeer eens te starten met de stekker van de nokkenassensor los, je zal zien dat ie gewoon aanslaat
Willem
17 mei 2011 om 21:16 #17882674Waar zit dat ding trouwens? zou wel handig zijn als dat even op het moment dat gebeurt even los te trekken is om te kijken of het dat is.
Het is toch niet die ronde sensor op de zijkant v/d motor, de zg. klopsensor? daar kom ik niet zo gemakkelijk bij namelijk.
Overigens, de laatste keer dat ik gekeken heb zaten alle slangen nog vast, de motor heeft al en tijdje het probleem dat hij lang blijft hangen in toeren bij overschakelen en soms in toerental omhoog gaat bij stilstand. dit is meer een lastig probleem dan dit probleem waar ik nu mee zit, voor zover ik begrepen heb is daar ook weinig aan te doen bij deze met dit systeem, het is wel ooit beter geweest, maar was er altijd wel.
Wellicht kan ik dat morgen even bekijken, controle zogezegd, je weet maar nooit.
18 mei 2011 om 16:45 #17882675Nope bovenop kleppendeksel:
klein lief sensortje waar je zo bij kan.
foto van een Vectra motor, maar de plaats is hetzelfde.
onder de stekker die blauw omcirkeld is:
Willem
18 mei 2011 om 17:21 #17882676Bedankt, ik zal straks even kijken.
De mijne is trouwens een 2001 versie, mocht dat belangrijk zijn.
19 mei 2011 om 19:55 #17882677haalt niet uit, sensor zit op alle V6 motoren met distri riem op dezelfde plek, hooguit kan de stekker verschillen
19 mei 2011 om 20:19 #17882678Ik zag links en rechts een stekker die erop lijkt, ik neem aan dat hij dus maar aan 1 kant zit bij zo’n V6 (links dus)
Vandaag spande het er even om, maar hij starte wel met moeite, maar pakte hem toch, ik dacht even van een mooi moment om het even uit te proberen, maar dat hoefde dus nog niet.
Verder de gehele dag deed hij ‘t in 1 keer, t zou mooi zijn eens wat zekerheid te hebben ipv de hele tijd in spanning zitten of hij ‘m wel pakt of niet.Dat hangen op gas blijkt ook weer meer lastig te zijn als hij op gas loopt, op benzine lijkt het minder te worden, vandaag dus even de gasinstalatie electrisch ontkoppeld, misschien reset hij ‘m dan, maar dat haalde niks uit.
19 mei 2011 om 20:52 #17882679als je voor de auto staat (Omega) zit in rechts op de 4e nokkenas tegen de distributie kap aan.
je moet mijn foto zo gedraait zien als dat de motor in de omega ligt, dat houd in, links op de foto is de radiateurzijde van de omega.
willem
30 juni 2011 om 21:23 #17882680Inmiddels alweer een tijdje verder en het probleem heeft zich tot nu toe (afkloppen) nog niet weer voorgedaan, een paar keer bijna…. maar toch sloeg de motor weer een en heb dus nog niet kunnen proberen of het inderdaad die sensor is.
Ondertussen begint met het toerentaltoename me erg de keel uit te hangen en koud rijd het ook belabberd veel raad gevraagd hier en daar en niemand weet wat het is en uitlezen was ook al geen optie omdat te tijde van een meting hij ‘t gewoon weer normaal doet.
Ik ben onderhand aardig klaar met die bak. :thumbdown2 juli 2011 om 21:57 #17882681Tis jammer dat je een end weg zit, had m wel aan de opcom kunnen hangen.
niemand in FRL die je kan helpen.
autobedrijf L.A. Stellema in Marrum, die is ook deskundig met opels.. misschien dat hun kunnen helpen.
http://www.stellema.com/site/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stellema zelf is ook op dit forum actief trouwens..
Willem
3 juli 2011 om 18:01 #17882682Nou, de afstand is voor mij niet zo’n probleem, eerder tijd vrij zien te maken tussen de werkzaamheden, maar inmiddels was het zo slecht geworden dat rijden/starten/stationaire loop gewoonweg dramatisch werd.
Dus ik heb eergisteren contact gehad met 1 van de monteurs in het team of hij tijd had om er naar te kijken, misschien dat een frisse blik zou helpen. dus gisteren hebben we er even naar gekeken, eerst gezocht naar de valse lucht, of dat ook een oorzaak kon zijn en er zaten weer 2 gasnozzels los ook zat de slang van de rembekrachtiger los, maar dat gaf nog niet het resultaat waar we op hoopten.
Sterker nog, het werd eigenlijk alleen erger, stationair bleef hij hoog zitten qua toeren en het gas geven daar reageerde hij slecht op.Uiteindelijk kwamen we uit bij de Luchtmassameter, stekker eraf en hij liep meteen beter, stekker erop en het was meteen mis, deze hebben we vervangen door eentje waarvan we zeker wisten dat die goed was maar het nr was niet hetzelfde dus het was afwachten, maar daar reageerde hij al veel beter op.
Er zit nu dus een reserve LMM in van een Agila, maar het is al een ruime verbetering, maandag zal ik eens een nwe bestellen en dan hoop ik dat hiermee veel ellende nu weg is.Ik verwacht van wel, hij schijnt dat deze naast de luchthoeveelheid ook de temperatuur meet en dat zou kunnen verklaren dat deze dus die vreemde startproblemen gaf, zo te merken lost het wel m’n probleem op met de stationaire loop en de koude loop.
vooralsnog “fingers crossed”
5 juli 2011 om 21:53 #17882683Vandaag is dan de nwe LMM gemonteerd en heb even een proefrit gedaan om te kijken en ervaren wat hij doet, mijn verwachtingen waren zeer laag gespannen, maar het resultaat….. :shock:
Ik ben sprakeloos en herken mijn eigen “ellendebak” niet terug, voor het eerst in 4 jaar kan ik zeggen; hij rijd goed.
7 juli 2011 om 19:18 #17882684:swear ‘t was ook weer te mooi, 1 dag genot en de ellende begint weer :swear
gisteren geen probleem, vandaag koude start, hoesten, pruttelen, knallen en langzamerhand doet hij ‘t dan weer, daarna start moeizaam maar slaat uiteindelijk aan.
enigste pluspunt, rijden is beter tov vorige weken.
:swear :swear
7 juli 2011 om 20:16 #17882685…en henk wat nu?
7 juli 2011 om 20:17 #17882686Een telefoontje leert dat waarschijnlijk een temperatuursensor het begeven heeft, vraag is alleen waar deze zit en welke, schijnen sowiso 2 op te zitten.
7 juli 2011 om 20:17 #17882687succes dan
7 juli 2011 om 20:18 #17882688bedankt
7 juli 2011 om 20:27 #17882689Nou wat een ongeluk met deze auto zeg.
De temperatuur sensoren ven de v6 zitten achter op het blok (tsja ze hebben het niet echt makelijk gemaakt) als je de plenum en de injectorbrug weg hebt dan zit achter het zwarte blok een alu blok dat van de linkse naar de rechtse kop loopt hierop zitten de 2 sensoren. Bovenop enkeldraads (meter dashboard) en aan de achterkant een blauwe met seal stekker deze moet je hebben. Veel suc6 met de reparatie.
Gr jack
7 juli 2011 om 20:30 #17882690bedankt jack :thumb
zoektochtje geeft deze afbeelding op, met ovale stekker;
Gelukkig kost deze niet zoveel, dus als de boel eraf gaat vervang ik hem sowiso.
en dan maar weer eens afwachten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.