Startprobleem Omega 2.6 V6

Forumindex Forums Modellen Omega Startprobleem Omega 2.6 V6

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17882691
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 September 2007

      How how how rustig aan vrind er zijn zoals bij de omega ongeveer van alles 2 uitvoeringen. Ovaal of rechthoekig.

      Even zelf kijken wat bij jou omega zit.

      Gr jack

      #17882692
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ok, maar via H-base (via kenteken) kom ik op een ovale stekker aansluiting en via google kom ik met de y26se motor ook op de ovale stekker.

        De rh-stekker zit dan weer op de 2,5 V6 motoren, vlgs de internet search.

        Maar we zullen het morgen ontdekken.

        #17882693
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          D’r zat een witte ovale in en nu zit er een nwe witte ovale in, morgenochtend even kijken wat hij dan doet, zojuist was ik nog niet echt blij, maar hopelijk heeft het te maken dat hij even op gang moet komen met de waarden.

          Wel een pisklus trouwens, ik zit ook nog met de slangen van het gas, maar al met al is hte wel gelukt.

          #17882694
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            conclusie: dit was het ook niet. :(

            #17882695
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              Weet je zeker dat de lmm wel goed is. Hier kan kwaliteits verschil in zitten waardoor deze niet goed doet wat hij moet doen.

              Gr Jack

              #17882696
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Ja, voorzover je dat 100% zeker kan weten.

                Ik wist dat de Pierburg LMM problemen kan geven dus ik heb dezelfde van Bosch besteld met exact dezelfde nrs en dat heb ik gecontroleerd, ook is het zo dat het rijden zelf beter is dan de afgelopen 4 jaar, zelfs het “hikje” met optrekken is weg en het “hangende” toerental is ook weg.
                Ik heb ook niet echt het idee dat het aan het gasgedeelte zou liggen, maar zeker weet ik dat niet, ik zou het vanmorgen uitproberen maar de vrouw is weg met de auto, dus die test valt wee in ’t honderd.

                De problemen nu zitten eigenlijk alleen in het startgedeelte en met name in de koude loop, morgen zal ik een nieuw benzinefilter bestellen en kijken of dat verbetering geeft.

                #17882697
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Gisteravond (nacht) dus het laatste stuk op benzine gereden en dus even het gasgedeelte uitgeschakeld om te kijken wat hij vanmorgen zou doen, vlgs mijn vrouw starte de auto probleemloos en was er ook geen onregelmatigheid te bespeuren.

                  Als dat inderdaad zo is, dan kan er nog toch wel weer een probleem zijn met de gasinstalatie en dan start hij op 2 brandstofsoorten ipv 1 zoals het hoort.

                  nou nog de oplossing.

                  sowiso komt er even een nieuw filter onder, maar zoals ik al het vermoeden had zal het wel beter zijn, maar niet de oorzaak zijn, dan had ik wel meer problemen gehad.

                  #17882698
                  Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 September 2007

                    Kan idd zijn dat het mengsel te rijk is waardoor de motor gek gaat doen.

                    Gas heb ik de ballen verstand van zou je toch een expert bij moeten halen.
                    Weet niet of het van toepassing is maar kan het niet zijn dat de afsluiter van de gas installatie niet sluit????

                    Gr Jack

                    #17882699
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Nou, vanmorgen op gewoon benzine weg en ..dramatisch… niet normaal en na zo’n 300-500 meter werd het alweer beter, nu met nieuw brandstoffilter… identiek.

                      Ik schiet leeg, ik weet ’t even niet meer.

                      #17882700
                      Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 September 2007

                        Laat hem eens uitlezen dan krijg je misschien meer inzicht in het probleem.

                        Ik begin een vermoeden te krijgen dat je richting lambda sondes moet gaan.

                        Gr jack

                        #17882701
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Hij is vorige week net uitgelezen en dan krijg je een keuzemenu met 10 mogelijke oorzaken varrierend in kosten van €50,- tot €600,- per probleem.

                          Evenals de 4 jaar ervoor, alles stuk voor stuk vernieuwen hielp ook al niet en niemand die garanderen kan dat als het onderdeel vervangen wordt, dat daarmee het probleem opgelost is.

                          Maar wel kan ik ieder keer weer die dikke garagerekeningen betalen.

                          dus, wordt er wat moedeloos van.

                          #17882702
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            En vanavond weer niet aanslaan met warme motor….. :(

                            Dus, nokkenassensor eraf gekoppeld en weer proberen, weer niks, ding d’r weer op en ja! succes!

                            Het is net een feestje, elke keer weer een verassing.

                            #17882703
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Gisteravond gastank leeggereden en vanmorgen op benzine gereden en gestart, geen enkel vuiltje te bespeuren, ik vraag me dan toch af of… :hmmz

                              Het lijkt erop dat het toch wel weer de gasinstalatie is.

                              #17882704
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                paar dagen weg geweest en ik zie dat hier ook niemand meer een idee heeft gehad wat het nu wel kan zijn.

                                Goed, een electrische storing, dat weet ik onderhand wel.

                                Wat hij momenteel doet en niet doet hebben we uit kunnen proberen en de klachten verergeren met de dag.

                                Momenteel koud starten op gas is en dikke “no-no” dan loopt hij echt kut, beter is dus de laatste km’s voordat je hem stilzet overschakelen op gas, dan is er niks aan de hand met de koude start.

                                Warme motor, en het maakt geen verschil of het gas is of benzine, regelmatig kan je hem niet aan de praat krijgen met warme motor, dit is soms na een half uur het geval, nu ook al een keer na 2 minuten, druk of sleep je hem aan, dan pakt hij ‘m binnen enkele meters. Startmotor doet het sus wel gewoon.

                                Rijden doet hij verder goed.

                                Ra-ra.. :hmmz

                                #17882705
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Vandaag ook aan de auto aan de testkast gehad: er zijn geen storingen.

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.