startprobleem en onregelmatig lopen X12XE

Forumindex Forums Modellen Corsa startprobleem en onregelmatig lopen X12XE

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266997
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Beste,

      Betreft een b-corsa april 2000 X12XE met 139500 km

      sinds een maand ondervind ik problemen met me corsa
      het begon allemaal nadat ik getankt had,
      starten, duurde 5 a 6 seconden voor die aansloeg en storingslampje aan, meteen naar huis gereden en de auto aan de computer gehangen
      egr klep foutmelding en onjuist toerental signal
      nu heb ik op ebay een egr besteld wat achteraf geen pierburg was voor 122 euro, die erop gezet met nieuwe pakking, lekte die water bij temp sensor, oude sensor erop gezet en hij lekte niet meer
      storingslampje uit, foutcodes eruit en rijden, maar ik merkte duidelijk vermogens verlies, na 150 km weer het storings lampje aan
      onjuist toerental en lmm…

      krukas sensor vervangen boven de aandrijf as voor wel origneel!
      foutcodes gewist

      weer rijden tot ongeveer 450 km, lampje weer aan, inhouden, stationair net te laag lopen waardoor de motor trilt
      uitlezen, egr, onjuist toerental en lmm….

      nu houd de motor in, lmm uitgelezen, deze vraagt 16 kg lucht stationair en krijgt er maar 9 kg, waardoor als je langer stilstaat bij een stoplicht hij gigantisch inhoud een paar seconden
      dus dit is duidelijk dat die vervangen moet worden,

      lmm vervangen voor orginele bosch, en foutcodes gewist,
      en je raad het al, storingslampje weer aan nu na 600 km zoiets, nu is het vermogen wel weer ok!

      uitlezen, weer die egr…..

      de egr zorgt deze ervoor dat die stationair pingelt en startproblemen geeft, 5 a 6 seconden nodig bij het starten met een warme motor?

      ik had even nagekeken, en deze heb ik http://www.ebay.com/itm/Vauxhall-Corsa-1-2i-X12XE-98-00-New-EGR-Valve-5851029-90570477-90570478-9117397-/300697788205?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4602fc1f2d&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18243138
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Startproblemen met egr dan blijft die meestal open staan. Beetje zelfde effect als valse lucht krijg je dan. Pakking tussen de egr wel goed?

        #18243139
        richardschaeks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2008

          ik zeg je eerlijk, ik vertrouw de egr niet! hij loopt slechter met de nieuwe egr dan met de oude defecte… en qua pakking, heb t schoongeschuurd met fijne korrel heel klein beetje kit erop en erna pakking erop en erg, dit ging zonder problemen

          #18243140
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Trek de stekker van de egr los voordat je gaat starten. Dan is die dicht als het goed is.
            Als die dan wel goed start probleem gevonden. Start die dan nog niet goed kan het zijn dat de egr niet goed sluit, pakking lekt of wat anders is.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.