Startprobleem bij warme motor.

Forumindex Forums Modellen Mokka Startprobleem bij warme motor.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358142
    Roger001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2018

      In april 2013 heb ik me een Mokka 1.7 cdti aangeschaft. Deze beschikt over de start-stop functie. Op een bepaald ogenblik, na de 2 jaar garantie periode, stelde er zich heel sporadisch een startprobleem bij warme motor. Na een stop aan rode licht en het terug starten van de wagen slaat de motor niet meer aan of gaat een paar maal demarreren en draait volledig in onbalans. Koppelingspedaal wordt dan ook ingetrokken. Ik ben verplicht dit manueel terug omhoog te trekken om te kunnen schakelen. Het probleem wordt alsmaar erger en treedt ook soms op bij gewoon starten van de motor in warme toestand. Uiteindelijk wordt in mijn Opel garage beslist dat het eventueel het vliegwiel of de startmotor zou zijn. In maart dit jaar beslist de garage om de startmotor te vervangen door een nieuwe. (lees gereviseerde) Ik betaal hiervoor 564 euro. Het probleem lijkt opgelost! Jammer, na 3 maanden komt het probleem weer opduiken. Ik zit dus met een hele hoop vragen. Wat is het probleem juist ? Vervangen van vliegwiel pakket, hetgeen nu weer wordt voorgesteld kost me nog eens 2500 eur. De 564 euro blijk ik eveneens kwijt te zijn. Gelukkig word ik hiervan niet.

      Alle hulp is welkom.

      Groetjes,

      Roger.

      #18371661
      LuciaF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 January 2020

        Beste, ik heb een chevrolet trax van 2014. Ik heb net hetzelfde probleeem. Koud kan ik hem steeds goed starten. Bij mij begon het ook met de start/stop functie aan het rode licht. Die heb ik dan telkens uitgeschakeld. Toen deed er zich weer hetzelfde voor als ik de motor startte als jij warm was, bv wanneer ik even bij de bakker was. Ik duw mij ambreage in, ik start, de auto maakt aanstalte om te starten maar slaat niet aan. Hij maakt daarbij een abnormaal geluid. Ik moet dan de sleutel omdraaien, mijn ambreage loslaten. Ik hoor dan precies lucht ontsnappen. Dan en pas dan kan ik starten maar blijft de ambreage beneden hangen, die moet ik dan met mijn voet naar boven trekken om te kunnen schakelen. Daarna rijdt hij normaal. Mijn garagist, een opelverdeler, waar ik de auto gekocht heb zegt dit nog nooit meegemaakt te hebben en weet niet wat het is. Ik wil niet zomaar iets veranderen om dan achteraf te merken dat het niet dat was. Hebt u het nog kunnen oplossen ?

        mvg Lucia

        #18371696
        Roger001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2018

          Hallo,

          Ergens ben ik blij om te horen dat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem. Een mens zou nog aan zichzelf beginnen twijfelen.

          Na veel vijven en zessen met optie om het vliegwiel te vervangen (redelijke kost), werd uiteindelijk de startmotor vervangen (kon ook wel het probleem zijn en kost ook zo’n 500 euro). Toevallig leek het probleem opgelost, maar na een paar weken dook het opnieuw op. Terug naar de Opel garage, waar op aangeven van mijn vrouw ??????? , de batterij werd nagemeten. Bleek dat ze slechts 15% meer gaf. Voor 140 euro werd een nieuwe batterij geplaatst en raar maar waar, het probleem werd opgelost. Dit is nu toch al zeker 2 jaar van in november 2019. Dus onnodig werd de startmotor vervangen, maar niemand heeft de 500 euro terugbetaald !!

          Ergste is dat er zich niemand bij Opel, ook niet Opel Brussel die ik gecontacteerd heb toen, echt interesseerde om dit aan te pakken of het nodige te doen om dit uit te zoeken. Want niemand of nergens was dit probleem gekend.

          Ik hoop dat deze info voor u bruikbaar is. Laat maar horen.

          Groetjes,

          Roger.

          #18371784
          LuciaF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 January 2020

            Ik heb dit probleem opgezocht online! In de VS zijn er heel veel mensen die hetzelfde probleem hebben. Ze hebben al alles uitgeprobeerd! Niets was effectief. Er was ook iemand die het over de batterij had en dat dit werkte. Maar wat heeft dit te maken met een warme moter en het blijven hangen van de ambreage ?

            Ik zal mijn batterij ook eens laten uitmeten!

            ik houd je op de hoogte.

            Lucia

            #18372117
            LuciaF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 January 2020

              Hallo Roger

              ik heb mijn batterij laten uitmeten en deze was ook veel te laag. Bij het starten sloeg de meter helemaal naar beneden. Ik heb een speciale start stop batterij moeten nemen. Toen ik opnieuw startte klonk het al helemaal anders. Ook warm starten lukte direct. Sinds 1,5 week geen problemen meer. Ik wacht nu nog even af… durf niet te euforisch te zijn…. maar in ieder geval bedankt voor de tip! Blij dat ik geen dure vervangingen bij de garage heb laten uitvoeren !

              Lucia

               

               

              #18372122
              Roger001
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2018

                Lucia,

                Graag gedaan. Ik zou ook blij zijn als iemand me kon helpen. Mij heeft het meer geld en garagebezoek gekost vóór de oplossing gevonden werd.

                Ik hoop dat het probleem nu eveneens opgelost is bij jouw wagen.

                Opel/Chevrolet zou opgelucht moeten zijn dat het probleem gevonden is. Zouden ons een tegemoetkoming moeten doen.

                Groetjes,

                Roger.

                #18373144
                PierreVanCauwenbergh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 March 2020

                  Hallo Roger en Lucia.

                  Zijn jullie startproblemen bij warme motor nu nog altijd opgelost na vervanging van de accu ?

                   

                  #18373156
                  Roger001
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2018

                    Beste Pierre,

                    Sinds de vervanging van de accu heeft dit vreemd probleem zich nooit meer gesteld. Dit is nu toch een dikke twee jaar.

                    Hopelijk komt het ook niet meer terug.

                    Groetjes, Roger.

                    #18482169
                    Mokkadiksmuide
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 October 2022

                      Hier ook het zelfde probleem met een mokka diesel van 2014 met idem verschijnselen. Reeds een jaar of 2 ook regelmatig probleem bij het starten met warme motor. Komt maar sporadisch voor. Na dit forum gelezen te hebben alsook op een Duits forum idem, hiermee naar de garage geweest. Voordien reeds kosten gedaan van een 500€ die geen oplossing bleken te zijn voor dit euvel. Na mijn confrontatie met bovenstaande hebben ze de batterij uitgetest, en kwam duidelijk naar voor dat deze bijna op zijn einde is. Heb vorige week zelf de batterij vervangen, en nu afwachten. Tot nu toe geen startproblemen meer. Oja, batterij zelf gekocht en geïnstalleerd, dit voor een 135€ :yes: (Varta AGM E39). De batterij koste in de garage 290€. :scratch:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.