Startprobleem bij warme motor.

Forumindex Forums Modellen Mokka Startprobleem bij warme motor.

• Dit onderwerp bevat 1 stem en heeft 0 reacties.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Roger001
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 0

In april 2013 heb ik me een Mokka 1.7 cdti aangeschaft. Deze beschikt over de start-stop functie. Op een bepaald ogenblik, na de 2 jaar garantie periode, stelde er zich heel sporadisch een startprobleem bij warme motor. Na een stop aan rode licht en het terug starten van de wagen slaat de motor niet meer aan of gaat een paar maal demarreren en draait volledig in onbalans. Koppelingspedaal wordt dan ook ingetrokken. Ik ben verplicht dit manueel terug omhoog te trekken om te kunnen schakelen. Het probleem wordt alsmaar erger en treedt ook soms op bij gewoon starten van de motor in warme toestand. Uiteindelijk wordt in mijn Opel garage beslist dat het eventueel het vliegwiel of de startmotor zou zijn. In maart dit jaar beslist de garage om de startmotor te vervangen door een nieuwe. (lees gereviseerde) Ik betaal hiervoor 564 euro. Het probleem lijkt opgelost! Jammer, na 3 maanden komt het probleem weer opduiken. Ik zit dus met een hele hoop vragen. Wat is het probleem juist ? Vervangen van vliegwiel pakket, hetgeen nu weer wordt voorgesteld kost me nog eens 2500 eur. De 564 euro blijk ik eveneens kwijt te zijn. Gelukkig word ik hiervan niet.

Alle hulp is welkom.

Groetjes,

Roger.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.