startprobleem bij corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa startprobleem bij corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273140
    pollydor
      Lid sinds:
      29 February 2008

      ik heb een corsa 1.0 benzine 2001 en deze had over een paar maand problemen bij het starten. Enkel bij koudestart was het alsof de starter enkele seconden meedraaide, althans dat dacht ik toch. Het kwam zover dat de wagen niet meer gestart kon worden en de starter bleef “plakken” Ondertussen is er een nieuwe starter geplaatst maar het probleem is er er nog maar in mindere mate, bij koude start draait er enkel bij het starten iets mee of door en dit voor een paar seconden. Kent er iemand dit probleem of heeft dit al voorgehad alvast bedankt

      #18293522
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Heb je ooit het brandstoffilter en bougies veranderen?

        #18293523
        Corsage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 October 2012

          @pollydor wrote:

          ik heb een corsa 1.0 benzine 2001 en deze had over een paar maand problemen bij het starten. Enkel bij koudestart was het alsof de starter enkele seconden meedraaide, althans dat dacht ik toch. Het kwam zover dat de wagen niet meer gestart kon worden en de starter bleef “plakken” Ondertussen is er een nieuwe starter geplaatst maar het probleem is er er nog maar in mindere mate, bij koude start draait er enkel bij het starten iets mee of door en dit voor een paar seconden. Kent er iemand dit probleem of heeft dit al voorgehad alvast bedankt

          Iets anders had ik bij de koude start (opel corsa B X1.2 XE) bouwjaar sept 1999.
          Stationair draaien vd motor, het toerental ging wat twijfelen, overslaan. Het gaat om Ecotech motor. Tijdje de motor warm laten draaien. Dan in zijn 1 veeel gas geven dan gaat het. Maar anders ga ik weg met hortende stotende auto…
          Hij staat nu bij de garage. Ze gaan luchtmassa meter vervangen en testrit op de snelweg doen. Want soms al bij 90 of 100 km gaat motor-storingslampje branden! De auto trekt en schuddert. Ik hoop dat ze erachter komen wat het is.

          #18293524
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            Motor draait dus nog wel rond ?
            Als je de motor probeert te starten, gaat het motorlampje (en misschien motor met steeksleuteltje) onregelmatig knipperen ?

            #18293525
            Corsage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2012

              Dat motorlampje gaat alleen branden bij volle vaart op de snelweg bij 100 km. Dan ben ik bijv. half uur onderweg en dan begint het.
              De capaciteit vd auto neemt af en zoals gezegd, hij schudt en trekt, heel vervelend.
              Bij de koude start geen last vh lampje.
              Dan valt meer op het onregelmatig draaien vd motor, of ie helemaal rond draait, ik weet het niet. De start is niet zo erg probleem, gewoon wat warm laten draaien, goed gas geven en dan gaat het vrij goed.
              Het is ook zo dat ik veel stadsritten maak met de auto. Mijn kennis zei dat dat geen goede uitwerking heeft op de motor.

              #18293526
              ZakhooiTM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 November 2013

                Waar woon je ongeveer ?

                #18293527
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Vast de LMM of de krukassensor.
                  LMM vervangen door originele bosch, geen sloopexemplaren en of andere namaak. Bosch is te kooop op ebay.de voor rond de 100 euro.

                  #18293528
                  ZakhooiTM
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 November 2013

                    Ik zou dan eerst de auto laten uitlezen, mocht je de LMM willen uitsluiten, trek de stekker ontkoppel hem, dan zou hij beter moeten lopen (gebruikt dan een andere methode om hoeveelheid lucht te berekenen)
                    Lampje zal dan wel gaan branden

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.