startprobleem 2300 diesel

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD startprobleem 2300 diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209755
    mazzel
      Lid sinds:
      8 May 2009

      ik heb een probleem met mijn rekord 2300 diesel 1984

      koude start met 2 x gloeien geen probleem

      als ik de auto met warme motor stil zet en probeer deze weer te starten is het net of hij geen diesel krijgt of lucht heeft. als ik de wagen aantrek slaat hij bijna meteen aan.

      het rare is als de auto een half uur stil staat of langer is het gloeien en lopen.

      waar moet ik dit probleem zoeken?

      al vervangen:
      brandstoffilter, zeef in tank, brandstofopvoerpomp. retourleidingen. startmotor(gooide langzaam rond bij warme motor) kleppen gesteld……ik weet het niet meer.

      iemand een antwoord?

      #17481218
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Vriend van me heeft dit bij een BMW 318tds ook gehad; Starte koud meteen en warm moest hij enkele leren rondgaan om in gang te raken. Dit was verholpen toen we in de winter zijn kapotte batterij vervangde en er een zware diesel batterij in plaatste. Die gooide de motor véél sneller om en daardoor ging hij koud als warm weer steeds snel in de gang.

        #17481219
        henkjan_80
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2006

          Misschien rare opmerking : Probeer de auto eens te startem m.b.v. startkabels.
          Mocht ie dan wel aanslaan dan zou ik er een andere accu in zetten.
          De symptomen die je noemt vaker meegemaakt en bleek dat de accu net te weinig puf had.
          Lijkt raar omdat ie het koud wel doet maar probeer het eens

          #17481220
          opelforever
            Lid sinds:
            22 November 2008

            ik heb een keer gehad dat de startmotor versleten was bij het starten van een warme motor liep de as zwaar en tegen het veld aan omdat bij een warme motor de startmotor iets sneller moest draaien en dat niet meer deed kreeg ik hem ook moeilijk aan
            je kan ook je startmotor laten reviseren en vragen of ze hem op 9 volt ombouwen loopt hij lekker snel en start veel sneller

            #17481221
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              mijn maat heeft zelfde gahad met bmw diesel

              was idd de start motor warm hebben ze schijnbaar wat meer compresse en warme starmotor minder kracht

              #17481222
              henkjan_80
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2006

                Startmotor heeft ie er al nieuw aanzitten…

                #17481223
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  geen lucht bij diesel pomp ergens ?

                  lucht kan zoiets soortgelijks op leveren

                  #17481224
                  henkjan_80
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2006

                    Dat klopt, maar dan is het logischer dat ie bij koude motor ook niet aanpakt aangezien er dan meer tijd is verstreken zodat er meer lucht in het systeem kan komen

                    Misschien dat hij hem wel klaar heeft onderhand, dit was en is z’n eerste post en we zijn nu ruim 2 weken verder….

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.