startmotor

Forumindex Forums Modellen Corsa startmotor

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211499
    itsthedch
      Lid sinds:
      6 July 2009

      hallo,

      wie kan mij vertellen waar de startmotor zit verstopt op de opel corsa B Diesel
      kan hem zo 123 niet vinden :(
      bvd christiaan

      #17513789
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Volgens bij aan de kant rechterkant (vanuit rijrichting van de auto gezien) en dan tussen je motor het het schutbord.
        Aan de achterkant van de motor :thumbup

        #17513790
        Hacula
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2008

          Gister heb ik de mijne nog vervangen. Als ik dit had geweten had ik foto’s gemaakt. Stelt niet veel voor, zit aan de achterkant onder je oliefilter.
          Zit vast met 2 bouten, de onderste (dop 14) zit aan de linkerkant, kan niet missen omdat je die gewoon kunt zien zitten. Op de startmotor zitten nog 2 kabels, 1 dikke en 1 dunne. De dikke is constante plus vanaf de accu, om die los te maken zou ik eerst de accu even loskoppelen. De andere zit vast met een kruiskop, die opent het relais zodat de startmotor gaat werken.

          Als de kabels losgemaakt zijn zou ik de onderste bout er een paar slagen terug indraaien. De andere bout van de startmotor kun je via de bovenkant bij. Onder je expansie vat is het een van de bouten (dop 19 dacht ik) die aan je versnellingsbak zit. Die losschroeven en de bout weghalen. Daarna weer onder de auto de bout die je al los had gemaakt. Startmotor ondersteunen en dan die bout losdraaien, anders heb je straks een startmotor op je tenen. Montage is hetzelfde maar dan omgekeerde volgorde.
          Succes!

          #17513791
          itsthedch
            Lid sinds:
            6 July 2009

            dank u allen, zal eens kijken of ik hem nu kan vinden :cool:

            #17513792
            itsthedch
              Lid sinds:
              6 July 2009

              toch nog even een reactie,

              heb de startmotor gevonden en die ga ik morgen vervangen, is er buiten wat hier bovenstaat nog iets bijzonders waar ik op moet letten?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.