Startmotor op 2.0Cih probleem

Forumindex Forums Techniek Cih Startmotor op 2.0Cih probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237288
    wfvdijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2011

      Hallo,

      Mijn startmotor heeft het begeven en ik heb via een bedijf wat opel onderdelen levert een nieuwe startmotor voor mijn Manta 2.0i besteld. Deze nieuwe startmotor lijkt echter eentje van het type snelstarter, hij is een stuk kleiner dan de originele. Probleem is echter dat ik deze startmotor niet goed werkend krijg op deze motor. Nu kan ik deze startmotor retourneren (kan ik altijd nog doen), maar ik dacht laat ik het eerst hier eens proberen. De startmotor zit met 3 boutjes vast. De 2 aansluitingen op het bakhuis lijken niet goed uitgelijnd, daar zit al een probleem. Verder komt de neus van de startmotor niet ver genoeg naar voren, zodat’ie nooit de motor gestart krijgt.

      Heeft er iemand wel dit type startmotor (snelstarter) op dit type motorblok (2.0Cih) aan de praat gekregen? Het lijkt nl eerder een startmotor voor een vectra blokje

      #17874804
      mantallica
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 December 2005

        misschien is dit een startmotor van een 18S ??

        ik heb zelf een snelstarter op een cih 2.8 motor zitten, die
        is origineel van een 3.0 24V die past gewoon op elke cih.

        #17874805
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          ja idd. die van een c24ne, c30ne en c30se zijn van die snelstarters en past idd op elke cih. heb er hier eentje op men rekord C 1.9S zitten.

          doet het elke dag prima!

          #17874806
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            Ik heb hier op m’n CIH ook zo’n 6-pitter startmotor, veel compacter en meer vermogen.
            Plug & play, zonder problemen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.