starten corsa 1.7 DI 2001 2072500km

Forumindex Forums Modellen Corsa starten corsa 1.7 DI 2001 2072500km

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213352
    robertmiddel
      Lid sinds:
      26 December 2008

      Als ik ’s ochtends mijn auto wil starten dan gaat het niet goed. Als ik m start dan ljkt wel alsof die geen vonkie of zo krijgt. De motor slaat niet aan terwijl je de startmotor hoort en de accu goed is.

      Als ik door blijf starten en ik even met het gaspedaal speel dan gaat de motor uiteindelijk na 30 seconden of zo aan.
      Daarna geen probleem meer. Als ik na een ritje van 1 uur de wagen ongeveer 2 en een half uur stil zet en daarna de motor start dan gaat dat een stuk sneller maar niet zoals een auto normaal start.

      Vandaag bi jde garge geweest en die hebben een sensor op de krukas vervangen omdat daar het MM-lampje voor brandde. 179 euries armer en het heeft niet geholpen.

      Weet iemand wat er aan de hand kan zijn.

      Alvast bedankt voor jullie medewerking.

      #17540082
      Corsa_B_66
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2007

        Gloeibougies niet meer goed? Heb niet zoveel ervaring met een diezel.
        Maar als ie moeilijk heeft met koud starten kan het weleens aan je gloeibougies liggen.
        Check ff je brandstof filter ook eens. Dat ie wat makkelijk start nadat je tijdje hebt gereden zal waarschijnlijk liggen aan dat je motortje dan al warm is, en dus makkelijk ontbranding heeft dus makkelijker start.

        #17540083
        Corsa_B_66
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2007

          Trouwens, ik zie dat je in je berichtje over vonkjes hebt, maar een diesel vonkt niet.
          Die heeft gloeibougies zoals hierboven geschreven, die gloeit even voor tijdens het eerst starten daarna niet meer. Voor de rest gaat alles zelf :D en heeft net als een benzine blok geen vonkjes nodig:D:thumbup

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.