Start-stop systeem op Astra J BiFuel

Forumindex Forums Modellen Astra Start-stop systeem op Astra J BiFuel

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259788
    Astroide
      Lid sinds:
      28 June 2005

      Beste Forumleden,

      Ik sta op het punt een Astra J Sports Tourer 1.4Turbo (140pK) te bestellen met BiFuel af-fabriek. De “gewone” 1.4Turbo heeft tegenwoordig een start-stop systeem, maar weet iemand hoe dat zit met een BiFuel? Deze start namelijk op benzine, waarna hij omschakelt naar LPG. Met een start-stop systeem lijkt me dit een enorme belasting op het systeem. Buiten dat, vraag ik me af hoe je een auto met start-stop systeem nou bewust stationair kan laten draaien. Dit zal namelijk best eens noodzakelijk zijn in de garage, of als je de 12V stekker wil blijven gebruiken.

      Wie heeft er al ervaring met een Astra J BiFuel?

      #18165288
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Het start-stop systeem kan je gewoon uitschakelen met een knop op het dashbord waar “ECO” op staat.

        #18165289
        RemcoV
          Lid sinds:
          15 July 2006

          Klopt! Om het start stop systeem te laten werken moet de auto in zijn vrij staan en de koppeling niet worden bediend. Daarnaast zijn er nog een rits voorwaarden waar aan voldaan moet worden voordat de auto ook daadwerkelijk af slaat.

          Op mijn OPC zit het ook. Ik snap wel waarom het erop zit i.v.m. uitstoot etc maar het is uiterst slecht. Als je net even flink gas hebt gegeven wil je natuurlijk niet dat de auto bij stoppen direct uitslaat i.v.m. koeling/smering voor de turbo. Ik vergeet af en toe het ECO knopje wel eens. Het staat altijd weer aan na een herstart.

          Ik ga binnenkort eens vragen om het permanent uit te zetten. :)

          #18165290
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            volgens mij zit er op de bi fuel geen start/stop systeem?

            #18165291
            Tigra-Black
              Lid sinds:
              30 March 2012

              Of zouden de bi fuel modellen bij warme motor starten op gas? Het lijkt mij niet echt een ideale oplossing maar goed alles voor het milieu ;)

              #18165292
              0Rudy0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2005

                Startstop zit niet op bi-fuel…zitten ook geen boardcomputers op!!

                #18165293
                Peter30
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 February 2011

                  Ik heb op mijn astra ST 1.3 cdti ook dit start stop systeem zitten. Ik gebruik het nooit. Gewoon koppeling inhouden voor het stoplicht. Of, wanneer de auto in zijn vrij staat en je uit stapt blijft de motor ook lopen.

                  Je kunt inderdaad via het knopje eco het start stop systeem uitschakelen. Echter bij de volgende start staat deze weer gewoon aan.

                  Groeten Peter

                  #18165294
                  Astroide
                    Lid sinds:
                    28 June 2005

                    @0Rudy0 wrote:

                    Startstop zit niet op bi-fuel…zitten ook geen boardcomputers op!!

                    Wat bedoel je met “zitten ook geen boardcomputers op”? Als je een af-fabriek bi-fuel koopt, zal de boardcomputer toch wel aangeven wat je rijbereik nog is op LPG? Of je gemiddelde en huidige verbruik. . . Geeft de boardcomputer dat dan niet aan :( ? Als dat zo is, lijkt me dat wel een misser van Opel :hmmz

                    #18165295
                    0Rudy0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2005

                      zover ik gezien heb hebben de astra,meriva en corsa dat niet…de lpgsystemen worden als ik het goed heb niet door opel ingebouwd maar door en extern bedrijf..

                      #18165296
                      Astroide
                        Lid sinds:
                        28 June 2005

                        @0Rudy0 wrote:

                        zover ik gezien heb hebben de astra,meriva en corsa dat niet…de lpgsystemen worden als ik het goed heb niet door opel ingebouwd maar door en extern bedrijf..

                        Lijkt me vreemd. Opel heeft nu juist een actie lopen met bifuel en de vulopening zit ook netjes achter je tankdop. Zou een extern bedrijf dat ook zo netjes weg werken?? Zie: http://www.auto-test.eu/2854/opel/opel-lpg/

                        #18165297
                        stefanDTI
                          Lid sinds:
                          10 May 2007

                          Nee dat geloof ik niet.
                          Dat komt echt wek rechtstreeks af fabriek .

                          #18165298
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            klopt idd, de bi fuel modellen hebben geen boordcomputer en en start/stop systeem

                            #18165299
                            Astroide
                              Lid sinds:
                              28 June 2005

                              @Nick-GSI wrote:

                              klopt idd, de bi fuel modellen hebben geen boordcomputer en en start/stop systeem

                              En wat houdt dat verder in? Geen informatie over actieradius, gemiddeld verbruik, enz. :( ? Niet op gas en niet op benzine? En wat ga ik dan nog meer missen, wat de gewone boardcomputer wel heeft… :hmmz

                              #18165300
                              Astroide
                                Lid sinds:
                                28 June 2005

                                Vandaag in een bifuel Astra 140pK bij de dealer gekeken en idd geconstateerd dat er totaal géén boardcomputer in zit :( :cry :( :( . Het enige dat het “stuur display” aangeeft, is je digitale snelheidsmeter, dagteller 1 en 2 en iets van navigatie, meer niet. Ook geen check-control als er een lampje stuk is, olie of andere vloeistoffen te laag is. Dit vind ik een enorm gemis van Opel! Wil je je auto uitrusten met een af-fabriek bifuel, halen ze de hele boardcomputer eruit :cry .Dit laat me dus enorm twijfelen of ik dan wel een bifuel model moet kopen, aangezien ik best veel waarde hecht aan een BC met check-control . . . .

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.