Start problemen Astra 1.7DTL

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Start problemen Astra 1.7DTL

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206300
    stutz1973
      Lid sinds:
      28 August 2006

      Sinds er bij mij een nieuwe startmotor is geplaats, geef de auto startproblemen.
      Als er lang mee is gereden (zoals gisteren van Uithuizen naar Assen) en de motor is goed warm, dan wil hij als hij ongeveer 30 minuten heeft stilgestaan, niet weer starten.
      Je hoort wel wat onder de motorkap, maar hij slaat niet aan.
      Wacht ik daarna nog ongeveer 1,5 a 2 uur dan wil hij gewoon weer starten.
      Kleine ritjes in de stad waarbij de motor niet echt warm wordt, geeft geen problemen.
      Dan is het gewoon starten en lopen.
      Wie iemand waar het aan kan liggen??
      Het is gewoon heel verevelend. :mad::mad:
      Hij is al twee keer bij de garage geweest en hij staat er nu voor de derde keer en het probleem is nog niet opgelost.

      #17368992
      seh power
        Lid sinds:
        20 September 2004

        kan ik je zo vertellen wat het is mits alles voor de rest goed zit:

        op de startmotor zit het startrelais, das een plunjer die intrekt , en op zijn beurt weer het rondsel insteekt en een contact maakt zodat dat motor zelf gaat draaien.

        als een startmotor warm wordt kan de plunjer gaan kleven en dus niks doen of aleen klik wat dus duid op een plunjer die wel terugtrekt maar net niet ver genoeg om het contact voor de motorstroom te leveren.

        ook nieuwe startmotors kunnen dit hebben heb het al een paar keer meegemaakt.

        dus naar je garage gaan, zeggen dat ze dat din geraf moeten halen en schoon moeten maken en niet met vet maar met een likje motorolie de plunjer erin zetten.

        als ze dat niet willen of niet geloven , bellen ze mij maar:argue

        :jerry

        groeten

        #17368993
        stutz1973
          Lid sinds:
          28 August 2006

          origineel gepost door seh power
          kan ik je zo vertellen wat het is mits alles voor de rest goed zit:

          op de startmotor zit het startrelais, das een plunjer die intrekt , en op zijn beurt weer het rondsel insteekt en een contact maakt zodat dat motor zelf gaat draaien.
          als een startmotor warm wordt kan de plunjer gaan kleven en dus niks doen of aleen klik wat dus duid op een plunjer die wel terugtrekt maar net niet ver genoeg om het contact voor de motorstroom te leveren.
          ook nieuwe startmotors kunnen dit hebben heb het al een paar keer meegemaakt.
          dus naar je garage gaan, zeggen dat ze dat din geraf moeten halen en schoon moeten maken en niet met vet maar met een likje motorolie de plunjer erin zetten.
          als ze dat niet willen of niet geloven , bellen ze mij maar:argue
          :jerry
          groeten

          Het probleem is “opgelost”.
          Er is een nieuwe krukassensor geplaatst en de problemen zijn weg.

          Daar zijn ze nu na één week achter gekomen.:swear:swear
          Nou vond ik het geen probleem dat mijn auto bij de garage stond.
          Eén week lang een Astra cabrio uit 2006 mee gekregen.
          Een fantatstische wagen.:thumbup:thumbup

          Maar in ieder geval bedankt voor je reactie op mijn vraag.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.