start motor gaat al bij stand 2 van contact slot draaien

Forumindex Forums Techniek Overige motor types start motor gaat al bij stand 2 van contact slot draaien

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277032
    jordidek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 October 2014

      hallo allemaal

      ik heb met mijn broer en een maat een motor wissel gedaan bij me vectra c gts 2.2 bj 2003
      maar nu heb ik het volgende probleem als ik het contact om draai naar stand 2 gaat me start motor al draaien
      wat kan het zijn somige zeggen dat de ecu kapot /door gebrand is waar door de start motor gaat draaien
      wat denken jullie

      #18321196
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        ecu? Dat is niet logisch denken…
        Wat denk je van het contactblokje achter het contact?

        #18321197
        jordidek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 October 2014

          Oke dus Aan de ecu kan het niet ligge

          #18321198
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Idd.. De motor start je met je sleutel.. Niet met de ecu.. Dus idd achter je cilinder van je contactslot kijken of de schakelaar toe is aan een nieuwe..

            #18321199
            jordidek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 October 2014

              Ja want somige zeiden dat de kabels verkeerd Aan waren gesloten van de startmotor en dat Dan de ecu is door gebrand waardoor hij via 2 kanten stroom krijgt de ecu en daarom de startmotor al gaat draaien bij stand 2 van contact slot maar dat lijkt me ook sterk dus ik zal het contact slot eens open Halen

              #18321200
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Ecu en startmotor staan niet met elkaar verbonden..
                Er loopt een dikke kabel naar de startmotor voor de voeding en een geschakelde voeding vanaf je contactslot.. Een beetje als een relais werking.. Zodra jij de sleutel omdraait dat de verbinding gesloten wordt zodat je accu de startmotor rond kan slingeren.. Je ecu heeft alleen een startblokkering en die zit als het goed is op je ontsteking

                #18321201
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Bart, voor vectra c is niet exact zo. Ecu heeft te maken met start motor, maar ja, niet direct.

                  #18321202
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    ok maarja.. zit niet direct van de accu op de startmotor.. anders heb je een hele dikke kabel van je accu naar je contact naar je startmotor lopen…

                    #18321203
                    jordidek
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 October 2014

                      ik ga gewoon alles na kijken enzo want het blijft raar zou het ook aan de start motor kunnen liggen dat die niet goed is

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.