Standaard diesel tanken of V-Power, Excellium, Pura

Forumindex Forums Techniek Ecotec Standaard diesel tanken of V-Power, Excellium, Pura

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208693
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Hallo wil even navragen wat iedereen persoonlijk vind van deze vraag;

      Standaard diesel tanken of V-Power, Excellium, Pura diesel.

      Mijn monteur heeft me verteld dat de dure diesel beter smeerd. Ik zelf heb ervaren dat mijn 2.0 DTL er soepeler en iets zuiniger op rijdt. Maar de liter diesel kost ook gemiddeld +/- 7cent duurder. Het gaat me nu niet over het geld maar of de duurdere diesel nu echt beter is dan de standaard diesel?

      Graag jullie meningen (graag ook eventueel van monteurs).

      Groetjes,

      Jos

      #17463602
      duncs
        Lid sinds:
        8 December 2008

        volgens mij is die duurdere diesel alleen wat zuiniger en er is ergens een test met verschillende auto’s over het vermogenswinst wat het zou geven?
        Meer durf ik niet te zeggen
        Gr’s duncan

        #17463603
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Was van de week nog op het nieuws. Het resultaat was dat goedkopere diesel zuiniger was dan de duurdere. Van de duurdere diesels kwam Total excelium als zuinigste uit de bus en als meest verbruike de Shell V-power. De smerende eigenschappen waren hierbij wel niet bijgenomen. Maar het kwam er op neer dat als je de goedkoopste diesel tankt je per jaar van 33 tot 150€kon uitsparen qua vervruik.

          http://netto.tijd.be/vrije_tijd/auto/_Duurdere_brandstof_niet_beter_.8084359-1773.art

          #17463604
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Ik weet nu nog steeds iet wat beter is standaard diesel of de dure diesel.

            Ik zelf tank namelijk nu sinds 2 jaar Total Excelium omdat hij zuiniger is 2 KM per liter en de motor is een stuk rustig geworden en trekt soepeler op. En hoop dat deze diesel mijn motor ook nog beter smeerd dan de oude diesel.

            #17463605
            Lusajoda
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 June 2009

              Wij tanken gewoon net waar het het goedkoopste is… Tango, Tinq….

              #17463606
              Hacula
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2008

                Ik tank altijd bij de shell hier in de buurt, waarbij ik voor mezelf hanteer dat zolang de v-power diesel goedkoper is dan een euro ik voor v-power ga, anders gewoon voor de normale diesel. Autorijden is al duur genoeg en hij rijdt er geen kilometer meer of minder van.

                #17463607
                pollydor
                  Lid sinds:
                  29 February 2008

                  tank zelf al een tijd bij Shell soms V-power maar de laatste tijd meer de gewone diesel omdat er bijna geen verschil zit in deze 2 types blijkt nu:hmmz, motor draait netjes en verbruik is laag dus geen klagen:P. Opel Zafira 2.0 Dti 165.000km

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.