Stabilisatorstangen schroefset

Forumindex Forums Modellen Astra Stabilisatorstangen schroefset

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256827
    FKsport
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2010

      Heb nu een schroefset onder de auto, maar ze zeggen als je meer dan 30mm wilt verlagen dat je ook de stabilisatorstangen moet vervangen?
      Is het anders niet mogelijk hem platter te leggen? Als ik de onderstaande foto’s zie kan ik toch gewoon naar beneden draaien? Of kom ik dan ergens klem te zitten op een bepaalde hoogte omdat de stabilisatorstang dan te ”lang” is?

      Wie kan me hier meer informatie over geven?

      #18124438
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Je kunt nog best wat zakken, tot een 3 cm vanaf de onderste schroefdraad zelf zit ik nog wat lager en ook met de originele
        stabilisatorstangen en rij hier al 8 jaar mee rond.

        Niet vergeten om na een 400 km hem uit te laten lijnen.

        #18124439
        FKsport
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2010

          Kijk dat verduidelijkt het verhaal al door ervaringen van andere :thumb

          Maar vraag ik me nog wel af waarom ze dat aangeven bij bedrijven? Onnodige meerverkoop? Of wat kan er mis gaan of is het verschil?

          Ik ga dadelijk iig meer zakken als 30mm..

          #18124440
          FKsport
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2010

            Heb contact gehad met leverancier van de stangetjes.

            Deze vermeld dat wanneer je originele stangen gebruikt dat bij verdere verlaging het onderstel gaat kraken…..

            is anders monteren van die stabilisatorstangen een klein werkje en makkelijk? of staan ze onder spanning?

            #18124441
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Ik hem nog geen kraakje gehoord in die jaren, stangen staan wel onder spanning maar als je een 2 krik
              onder de wielnaaf zet kan je met omhoog draaien de spanning er vanaf halen.

              Zo staat die van mij.

              #18124442
              dark-divx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 November 2005

                laat de originele maar zitten, ikzelf heb hier ook geen last met.

                #18124443
                FKsport
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2010

                  Ok thanx!

                  Dus in principe zouden jullie het niet aanraden? Ik heb namelijk een bestelling te doen en kan ze dan eventueel mee laten leveren…

                  Die van blue dragon lijkt iig aardig plat te liggen! :kewlpics

                  Maar in principe wijzig je bij een schroefset de stand(hoek) van de ophanging omdat je lager gaat, in theorie kan ik dan begrijpen dat de originele stangen “te” lang zijn door de veranderde stand?

                  #18124444
                  dark-divx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 November 2005

                    ik zou willen dat ze nog langer zijn :P
                    want nu klopt mijn stabilisator stang regelmatig tegen chassis.

                    #18124445
                    FKsport
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2010

                      @dark-divx wrote:

                      ik zou willen dat ze nog langer zijn :P
                      want nu klopt mijn stabilisator stang regelmatig tegen chassis.

                      Is het dan niet zo dat ze ”te” lang zijn bij je :hmmz
                      Als je de originele behoud kan ik me voorstellen dat door de verlaging de spanning op de stang groter wordt.
                      Want de hoek verander je tenslotte ook.

                      Het zou dus inderdaad wel kunnen met de originele stangen, maar verkort is dus in principe aan te bevelen concludeer ik dan

                      #18124446
                      dennis93
                        Lid sinds:
                        30 January 2013

                        ik heb ook n maand met de standaard koppelstangen gereden en schroefset helemaal omlaag gehad, maar heb er geen last van gehad.
                        heb toen tijdje later die nieuwe koppelstangen ertussen gezet maar merk geen verschil :P.
                        het enigste verschil is dat standaard koppelstangen van plastic zijn en die van schroefset zijn metalen die je kunt afstellen.

                        #18124447
                        dark-divx
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 November 2005

                          het gaat dan wel over de rechterkant maar daar heb ik geen foto van en hier kon ik de uwe gebruiken.
                          dus door een kortere koppelstang te steken dan zal ik het nog vlugger hebben.

                          Uploaded with ImageShack.us

                          #18124448
                          FKsport
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 February 2010

                            Aaah ok, verhaal duidelijk :thumb

                            Maar dan heb je hem wel heeeel plat liggen :)
                            Maar kan me ook nog voorstellen dat het bij ieder model auto opok anders uitpakt.
                            Ik heb ze voor de zekerheid maar besteld, ga ze in ieder geval vervangen voor een kortere versie (zijn we in ieder geval al van kunststof naar aluminium uitvoering gegaan ;)

                            #18124449
                            dark-divx
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 November 2005

                              @FKsport wrote:

                              Aaah ok, verhaal duidelijk :thumb

                              Maar dan heb je hem wel heeeel plat liggen :)
                              Maar kan me ook nog voorstellen dat het bij ieder model auto opok anders uitpakt.
                              Ik heb ze voor de zekerheid maar besteld, ga ze in ieder geval vervangen voor een kortere versie (zijn we in ieder geval al van kunststof naar aluminium uitvoering gegaan ;)

                              ik vind het nog steeds meevallen :D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.