Staat ruim een jaar stil

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Staat ruim een jaar stil

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276442
    rollingstone
    • Topics 12
    • Reacties 32
    Lid sinds:
    19 October 2009

    Kadett C 1978 [C20NE]

    Vorig jaar April richting de meeting bij de schipperstop in Veldhoven/Oerle
    begaf er 1 van mijn 4 bougies. Die eene die vaker kapot gaat net na het wassen van mijn kadettje :?:
    oftewel elke keer als ik m’n wagentje ga wassen gaat dezelfde bougie kapot. hoe kan dit?

    nou hij ging ff de schuur in met de gedachte ik ga m’n ontsteking vernieuwen

    2 maanden later ( nog niks besteld :oops: ) duwt m’n pa mijn auto de schuur uit omdat ie de aanhanger nodig heeft
    vervolgens rijdt ie een half uur later met een loader ( wiellaadschop ) zo’n groot lomp ding achteruit tegen mn voorscherm aan
    voorscherm goed krom flinke vouw in mijn motorkap. Godnodeju!

    Tijdje aan het zoeken geweest en een originele voorscherm en motorkap opgehaald in Dordrecht
    Die heb ik netjes laten opknappen en alles staat er weer netjes bij.
    Gelukkig is er verder niks krom aan de assen of iets dergelijks.

    nou wil ik hem weer starten dus wat heb ik gedaan.
    – Accu opgeladen
    – Bougies vervangen
    – Bougie kabels vervangen
    – benzine eruit gehaald
    – en een nieuwe volle tank erin

    Nu wil ik hem starten maar doet niks
    dus andere auto met startkabels eraan
    kwatier laten laden, en starten
    gooit goed rond
    dan wat minder snel
    dan slaat ie bijna aan ja ja
    nee niks

    en veel verder kom ik niet, waarschijnlijk moet ik nog naar andere dingen kijken maar wat haha?

    #18317835
    bart-gsi
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    Lid sinds:
    7 July 2012

    uumm..
    lucht…. check
    benzine.. ( is er voldoende druk??)
    ontsteking…( vonken alle bougies bij starten??)

    :D

    #18317836
    midnight black
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 3445
    Lid sinds:
    14 December 2011

    Hoor je de benzinepomp wel lopen?

    #18317837
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6129
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Benzinefilter?

    #18317838
    MarkVectra93
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 271
    Lid sinds:
    2 January 2015

    Verdelerkap en rotor?

    #18317839
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Iemand onder de auto tegen benzinepomp timmeren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18330170
    robert1701
    Bijdrager
    • Topics 114
    • Reacties 218
    Lid sinds:
    5 November 2005

    Je zal wel vinden wat er mis is. Geen tekort aan hulpvaardige forumleden hier.

    Maar even dit:
    Als een motor een redelijk lange tijd niet gedraaid heeft, kunt je die beter niet zomaar ineens starten.

    Het is mogelijk dat de zuigerringen zijn komen vast te zitten in de gleuven van de zuigers.
    In plaats van mooi te veren en de cilinderwand te volgen, blijven ze zich hardnekkig vastklampen aan de zuiger, met als gevolg dat:
    1. er een spleet kan blijven tussen de zuigerringen en de cilinderwand waardoor je geen of geen degelijke compressie krijgt en
    2. dat als de cilinderopening op een bepaalde plaats smaller is, de zuigerringen tegen de cilinderwand gaan schrapen met beschadiging tot gevolg.

    Ik had vroeger in storage een Capri van ’79 staan met een Essex 3.0S V6 erin. Toen die enkele jaren niet meer gedraaid had en ik hem moest verplaatsen, ging hij bijna niet meer vooruit en draaide verschrikkelijk. Daar zaten al zuigerringen in vast.

    De uitbater van een autokerkhof hier in de buurt waar ik regelmatig kwam, vertelde me dan dat ze zelfs motoren terug aan de gang kregen die uit wagens kwamen die 20 jaar buiten op het plein gestaan hadden en welke zo vast zaten als een huis.
    Hoe? Hij goot de volledige motor, tot bovenaan, vol met petroleum en lieten hem zo een tijd staan. De petroleum is zo vettig en kruipt overal tussen, dat na geduldig wachten, alles terug los kwam.
    Daarna konden de motoren verder dienst doen.

    Nu hoeft dit allemaal niet voor een motor die een jaartje niet gedraaid heeft, maar ik zou toch maar voorzichtigheid willen aanraden.
    Ik ben net bezig aan een motor die al enkele jaren in mijn garage ligt en die ook niet meer rond wou. Ik heb niet gewrongen, maar heb dagelijks eens goed wat Water Displacement Formula 40 in de bougiegaten gespoten.
    Na een week probeerde ik hem nog eens te draaien en toen ging het wel.
    Als ik hem nu manueel rooddraai, voel ik de compressie van de vier cilinders serieus tegen wringen.
    Ik ga er één van de dagen eens een batterij aanhangen en de compressie meten.

    Zafira A '00 X18XE1, Omega A '90 20NE + '90 23D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.