Sr tellerset geeft onjuiste waardes

Forumindex Forums Modellen Kadett Sr tellerset geeft onjuiste waardes

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270945
    mantachiel
      Lid sinds:
      20 July 2005

      Hallo allen,
      Ik heb in mijn c kadett coupe een sr tellerset en dashboard met toerenteller gemonteerd. De toerenteller werkt perfect, maar de overige meters geven onjuiste waardes aan. De benzinetank gaat langzaam naar helemaal vol en de temperatuur lijkt wel te werken, maar loopt op tot net voor het rode streepje van oververhitting, terwijl hij bij het oude dashboard gewoon netjes op het midden bleef staan.
      De voltmeter geeft net geen 8 volt aan, terwijl dit ongeveer 13 volt moet zijn. Er staat een nieuwe accu in en de dynamo werkt prima.
      De oliedrukmeter heb ik nog niet aangesloten, omdat ik daar nog niet de juiste sensor voor heb, maar die springt direct naar maximaal bij het starten.
      Ik heb al 5 verschillende spanningsregelaars geprobeerd, maar daar lijkt het niet aan te liggen.
      Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken, cq hoe ik het probleem kan vinden?

      #18277077
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Benzine en Temp meter.
        Moet je dat rechthoekige alu kastje overzetten van je eigen teller.
        Langzaam klimmen is normaal mits tank vol uiteraard.
        Volt meter iis los op een goed opgeladen accu aansluiten.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18277078
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          De oliedrukmeter kan kapot gaan als je er geen sensor aan doet, de voltmeter moet niet de spanning achter de stabilisator meten maar gewoon de accuspanning, ook niet aan de bobine 12V zetten want die spanning is ook lager door de weerstandsdraad, je moet gewoon even in de zekeringkast kijken naar een draad die via je contact schakelt en dan achter een zekering voor het geval er iets mis gaat

          de originele stabilisatoren wijken na verloop van tijd af, soms kom je ook elektronische stabilisatoren tegen, die zijn een stukje groter maar je kan ze ook zelf maken, een topic daar over staat in met Manta gedeelte

          viewtopic.php?f=10&t=117992&hilit=stabilisator

          #18277079
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Dat typte ik ook.

            De waarden van de benzine en temp gaan over de stabilisator.

            Voltmeter even direct op de Accu aansluiten om te testen.

            Oliedruk schiet altijd naar Max uitslag zonder sensor (deed ie bij mijn A corsa ook toen het draadje gebroken was.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.