Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Spy keyless entry hulp gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2008 om 15:00 #17206714AnoniemLid sinds:
1 January 1970Weet niet of t t goede gedeelte is maar goed. Ik heb dus net een spy remote control keyless entry system gekocht. Alleen hoe moet ik m inbouwen in de corsa B? Ik heb al centrale vergrendeling alleen geen AB dus dacht dit is wel makkelijk. Heb een schema erbij gekregen en snap de draden wel maar niet waar ik ze aan moet sluiten.
T schema zegt dit ongeveer
orange – N/C }
White – COM }lock
Yellow – N/O }orange/black – N/C }
white/black – COM } unlock
yellow/black – N/O }Black – Ground
Red/black – (+)Trunk(10AMP)
Red – (+)12DC
Small red – (-)power window trigger
Brown – Flash light
Brown – Flash lightWat moet ik nou waar aansluiten???
Heb een zooi losse draden en dat is t….Kan iemand me helpen met dit? Ik heb een corsa B uit 2000 met standaard centrale deurvergrendeling zonder afstandbediening.
Greetz
23 februari 2008 om 15:59 #17394000orange – niet gebruiken
White – massa/min
yellow sluitdraad cvorange/black – niet gebruiken
white/black – massa/min
yellow/black – opendraad cvBlack – Massa/min
Red/black – eventueel servo kofferbak
Red – +12v/accu
Small red – sluitdraad ramen
Brown – knipperlicht
Brown – knipperlichtschema corsa b heb ik ergens even zoeken hoor
23 februari 2008 om 16:02 #1739400123 februari 2008 om 16:07 #17394002knipperlichten vind je ook in linkerdorpel en cv draden bij kiekert module achter rechter voetenpaneel
23 februari 2008 om 16:39 #17394003AnoniemLid sinds:
1 January 1970perrrrfect! Bern net even bezig geweest maar t zit er naar uit dat ik mn dash eruit moet halen om erbij te komen. Heeft iemand een minder extreme oplossing om het hele spul te installeren of moet dit toch echt gedaan worden? Zo ja, hoe?
Ik ben gekomen tot luchtroosters verwijderen en dingetjes eromheen, middenconsole, asbak. plastic om de stuurkolom.
Stuur moet ik geloof ik wel de accu eraf halen ivm ploffen van de airbag maar wat kom ik nog meer voor onvoorziene dingen tegen?(misschien klemmen bij t raamgedeelte?)
23 februari 2008 om 16:52 #17394004dash openmaken??
dat hoeft niet hoor
kapjes stuurkolom los,voeten paneeltjes los en stukje dorpels
en dasboardkastje eruit om alles weg te bergen23 februari 2008 om 16:56 #17394005AnoniemLid sinds:
1 January 1970voeten paneeltjes? Zijn dat die dingen links en rechts direct onder je dash? kleine kapjes?
Hoe heb jij t dan in gedachten om het aan te sluiten want ik heb een 3deurs. Die kabel naar mn cv gaat door het rubber van mn deur en komt achter mn dash uit.
thnx voor de snelle reacties
23 februari 2008 om 17:02 #17394006dat loopt naar je kiekert,daar tak je het af.
idd onder je dash (rechts)
23 februari 2008 om 17:11 #17394007AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry maar wat is een kiekert?….shame
23 februari 2008 om 17:12 #17394008AnoniemLid sinds:
1 January 1970o w8 al gevonden! plaatje op google :P Hoe moet je dat dan aftappen? Draadje knippen en eraan zetten?
23 februari 2008 om 18:51 #17394009AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed, ik maak vorderingen!
Zit nu alleen met t volgende.
Met ik de draden knippen of kan dit anders?
orange – niet gebruiken geregeld
White – massa/min op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom
yellow sluitdraad cv geregeldorange/black – niet gebruiken geregeld
white/black – massa/min op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom
yellow/black – opendraad cv geregeldBlack – Massa/min op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom
Red/black – eventueel servo kofferbak moet deze meegenomen worden als ik de kofferbak wil openen als ik al de deuren heb aangesloten? Hiermee bedoel ik dus dat als ik de deuren open dat gelijk de kofferbak meegaat of is het zo als ik deze aansluit ik de kofferbak apart ken doen?
Red – +12v/accu op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom
Small red – sluitdraad ramen op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom?
Brown – knipperlicht op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom
Brown – knipperlicht op welke moet deze aangesloten worden van de kabelboom23 februari 2008 om 19:55 #17394010hoi, ik heb de zelfde CV module…
stappenplan:
1draden zoeken
2accupool loshalen
3 solderen
4 alles isoleren
5accupool aansluiten(let op met een heeel grote vonk maak je directe kortsluiting.. en zit er iets niet goed)
6 testenik heb alles gesoldeerd, omdat dit storingsvrij is.
vervolgens kun je:
zwart+zwart-wit+wit, die kun je bij elkaar solderen bij de stekker… en vervolgens met een enkele draad naar de massa van het voertuig gaan
(massa= een kaal gemaakt plekje staal aan het voertuig zelf)_______________________________________________
de kofferbak plus kan je alleen gebruiken als je een aparte kofferbak module hebt om deze uit zijn slot te ontgrendelen.(slotloze kofferbak)
dus niet voor het op slot zetten en van het slot te halen…(dat gaat als het goed is tegelijkertijd met de deuren)
_______________________________________________
de rode draad(voeding…)euhm die kun je op zoeken door middel van een multimeter spanning te zoeken als de sleutel eruit is…_______________________________________________
raam sluit puls, ik heb electrische ramen(GSi)… maar er is een extra kastje nodig om je ramen automatisch te laten sluiten als je je deuren sluit
heb ik niet aangesloten.
_______________________________________________knipperdraden zijn heel duidelijk aangegeven in 14XE zijn schema, en zijn te vinden in de linker dorpel, even meten voor het knippen.
veel suc 6 als er vragen zijn probeer ik van de week wel ff te antwoordenking:
of u2u:thumbup
23 februari 2008 om 20:01 #17394011AnoniemLid sinds:
1 January 1970hoe heb je het gesoldeerd? Ik dacht aan knippen en kroontje erop ken dat ook toch? En beide witte draden kan ik dus aan mekaar knopen alsmede de zwarte aan elkaar?
23 februari 2008 om 22:34 #17394012Persoonlijk ben ik ook niet zo voor kreenstenen, Solderen met krimpkousen is het beste.
orange – niet gebruiken
White – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
yellow sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekertorange/black – niet gebruiken
white/black – massa/min (Op de Carroserie maken)
yellow/black – opendraad cv = Bruinwit bij kiekertBlack – Massa/min
Red/black – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
Red – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
Small red – sluitdraad ramen
Brown – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
Brown – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapachter de = is de aan te sluiten draad van de corsa.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.
Willem
23 februari 2008 om 22:44 #17394013AnoniemLid sinds:
1 January 1970dit moet goed gaan komen! Waar moet ik m aan solderen? aan de kiekert?
23 februari 2008 om 23:08 #17394014De Draden van de CV Kort op de kiekert (is makkelijker met het wegwerken van de draden, niet aan de kiekert zelf in ieder geval.
Maar je kunt deze draden ook volgen en dan alles bij elkaar in de buurt aan elkaar solderen.
maakt opzich niet zoveel uit.
Als je maar de juiste draden soldeert.
Alle Massa’s kun je bij elkaar leggen.
24 februari 2008 om 20:09 #17394015AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is gelukt en het werkt! Misschien binnenkort een how to stelt men dat op prijs?
24 februari 2008 om 22:57 #17394016How to, is altijd makkelijk.
Willem
24 februari 2008 om 23:15 #17394017AnoniemLid sinds:
1 January 1970vandeweek ff maken maar is dan wel gericht op de SPY
24 februari 2008 om 23:22 #17394018Heb jij weer: een Spion op je wagen haha
Willem
24 februari 2008 om 23:29 #17394019AnoniemLid sinds:
1 January 1970hahaha ja idd. Ben nog steeds op zoek naar die V6 trouwens… Heb wel interesse in die van jsgsi zn maatje lijkt jou dat wat? Vindt m er zo op t oog wel ok uit zien alleen de crossa he….
25 februari 2008 om 22:44 #17394020kijk toppie, zelf was het bij mij in een uurtje gepieptking:
en met niet al te veel hulp lukt het jou dus ook:thumbup
weer een handige bliksem:Phow to… dat zou prettig zijn:wub
liefst zo gedetaileerd mogelijk:agent:wubveel plezier met dat spionnetje, heb de mijne nu bijna een jaar en werkt gigantisch:angel
(heb jij ook die met die stijlvolle afstandbedienningen?)Greetz
26 februari 2008 om 06:36 #17394021bij mij was de centrale vergrendeling inbouwen de eerste keer fout gegaan, er wordt namelijk ook een zwart-witte draad gebruikt voor de airco die op dezelfde plek zit als de vergrendelingsdraad (voor de gene die dit ook nog een keer wilt gaan doen). Dit werkt dus niet echt tenzij je de airco op de afstandsbediening wilt.
31 juli 2008 om 21:41 #17394022eff het topic omhoog gehaald..
ben het ook aan het inbouwen geweest..alleen ik heb maar 1x bruine draar voor het aansturing van de knipperlichten…hoe moet ik dat doen?
31 juli 2008 om 23:17 #17394023dan zou je gebruik moeten maken van een relais. Anders heb je altijd je paniekverlichting aan als je je knipperlichten aanzet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.