sportstand opel astra h

Forumindex Forums Modellen Astra sportstand opel astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211227
    appileh
      Lid sinds:
      2 August 2009

      Jaja.. de sportstand van de opel astra h station easytronic..
      Ik heb vorige week de hele dag met “sport” gereden(teveel toeren en natuurlijk teveel benzine verbruik).. Hoe “goed” kan dit voor de auto zijn op lange termijn? Ik zelf denk dat je de auto flink veragt, maar anders zouden ze het er toch niet op zetten?

      #17509137
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Tja, net als voor hand geschakelde auto’s.

        Als het GOED warm is (minimaal 20minuten karren) dan kan je echt Veel vragen van een gemiddelde automotor.

        Willem

        #17509138
        appileh
          Lid sinds:
          2 August 2009

          oke dus heb ik de motor flink veragt de afgelopen maand, niet dat ik over toeren heb gemaakt maar wel plankgas.
          Maar dit is dan toch slecht voor de lange termijn(voortaan na 20 minuten dan:angel )

          Owja..
          Morgen post ik wat foto’s van onze ‘goude’ astra cosmo.

          #17509139
          astragsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Heb je dan ook continu met vol gas gereden dan?
            want de sportknop zorgt er alleen maar voor dat je gaspedaal wat directer (agressiever) reageert en je stuurbekrachtiging wat directer reageert en als je een IDS+ onderstel hebt, dan worden de schokdempers ook een tandje harder gezet.

            ik rijd altijd met de sportknop aan, omdat ik het gewoon wat fijner vindt rijden, maar dat betekent nog niet dat ik de auto continu afrag en de hele tijd vol gas rijdt, je kunt namelijk met sportknop aan ook heel gewoon rijden.

            #17509140
            appileh
              Lid sinds:
              2 August 2009

              origineel gepost door astragsi
              Heb je dan ook continu met vol gas gereden dan?
              want de sportknop zorgt er alleen maar voor dat je gaspedaal wat directer (agressiever) reageert en je stuurbekrachtiging wat directer reageert en als je een IDS+ onderstel hebt, dan worden de schokdempers ook een tandje harder gezet.

              ik rijd altijd met de sportknop aan, omdat ik het gewoon wat fijner vindt rijden, maar dat betekent nog niet dat ik de auto continu afrag en de hele tijd vol gas rijdt, je kunt namelijk met sportknop aan ook heel gewoon rijden.

              Nee dat zeker niet, maar ik heb easytronic-automaat modus vandaar dat de sportknop bij mij uitstaat. En ja als je dan een keer flipt tegen je vriendin staat de afrag knop aan:swear

              #17509141
              AstraOPC2010
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2010

                Heeft iemand elektrische ervaring met deze sportstand ?
                Ik wil thuis vaak wegrijden met sportief onderstel maar zonder de gaspedaal actie.
                Waarom: De weg bestaat uit een soort mislukte klinkers en veel afremmende heuveltjes.
                Dus was ik in de schema’s aan het zoeken naar een schakelcontact die mijn schokbrekers en ecu (gaspedaal) aansturen als deze knop actief is.
                Zeer waarschijnlijk wordt dit over de CAN-bus gestuurd. Tja dan ben je snel klaar met zoeken naar een oplossing.

                Sportknop via een weerstandsnetwerk in de schakelaar (dashboard) naar pin41 van P3 Instrument computer (achter dashboard onder stuurkolom dacht ik) via Lowspeed LAN dacht ik.
                Schokbrekers gestuurd door A6 Control Unit computer. Koppeling via HSCAN bus.

                Iemand suggestie ?

                #17509142
                swebbie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 June 2015

                  Niet alle autos hebben een electrinisch geregeld onderstel, dus sommige zullen er niet stugger of sportiever van gaan rijden,

                  Ik heb het idee dat de sportknop meer een soort van “niet eco” is. De knop uit is eco mode. Knop aan is eco uit, wat ik merk is dat de overgang van 2000-2200 toeren wat soepeler loopt op half gas, en hij gas wat makkelijker oppakt. Na mijn idee niet sport, maar minder eco.

                  #17509143
                  AstraOPC2010
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2010

                    @swebbie wrote:

                    Niet alle autos hebben een electrinisch geregeld onderstel, dus sommige zullen er niet stugger of sportiever van gaan rijden,

                    Ik heb het idee dat de sportknop meer een soort van “niet eco” is. De knop uit is eco mode. Knop aan is eco uit, wat ik merk is dat de overgang van 2000-2200 toeren wat soepeler loopt op half gas, en hij gas wat makkelijker oppakt. Na mijn idee niet sport, maar minder eco.

                    Deze Astra-H sport heeft geen ECO stand, daar zijn ze te oud voor, haha. is niet voor niets een een G energielabel ofzo.
                    Sport stand bij de juiste auto :D geeft bij activeren een wat agressieve reactie..
                    Bij mijn Astra J met ECO knop irriteer ik me aan het stoppen (kom vaak in amsterdam), dit is een B label ofzo. Of deze zuiniger rijd met deze knop betwijfel ik. Probeer maar eens van je plek te komen met een beladen ongeblazen 1.4ltr. Daar rij ik dus veel volgas mee weg :D

                    #17509144
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      @AstraOPC2010 wrote:

                      Heeft iemand elektrische ervaring met deze sportstand ?
                      Ik wil thuis vaak wegrijden met sportief onderstel maar zonder de gaspedaal actie.
                      Waarom: De weg bestaat uit een soort mislukte klinkers en veel afremmende heuveltjes.
                      Dus was ik in de schema’s aan het zoeken naar een schakelcontact die mijn schokbrekers en ecu (gaspedaal) aansturen als deze knop actief is.
                      Zeer waarschijnlijk wordt dit over de CAN-bus gestuurd. Tja dan ben je snel klaar met zoeken naar een oplossing.

                      Sportknop via een weerstandsnetwerk in de schakelaar (dashboard) naar pin41 van P3 Instrument computer (achter dashboard onder stuurkolom dacht ik) via Lowspeed LAN dacht ik.
                      Schokbrekers gestuurd door A6 Control Unit computer. Koppeling via HSCAN bus.

                      Iemand suggestie ?

                      Je zou de knop in de ecu op afwezig kunnen zetten maar bij de overige stuurapparaten nog op aanwezig, dat zou denk ik wel moeten werken.

                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.