Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Sportfilter in een Opel Insignia?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2014 om 04:02 #17266819
Beste mede-Opel-Liefhebbers!
Ik had in mijn Kadett een open lucht (sport) filter van K&N, en zou dit graag in mijn Insignia ook weer willen.
Bestaat dit voor de Opel Insignia? Ik zie wel verschillende inlegfilters, maar geen open lucht filter of sportfilters.
Ik dacht echter een poosje geleden ergens te hebben gelezen/gezien dat iemand een 1 of ander sportfilter had in zijn Insignia, maar weet dit niet meer zeker.Wat adviseren jullie?
Alvast dank!
Kevin :agent6 juli 2014 om 09:25 #18241525Wat voor motor?
Als je een ongeblazen motor heb zou ik zeker gaan voor een inlegfilter , aangezien je met een open luchtfilter alleen maar vermogensVERLIES krijgt , en alleen maar wat meer geluid krijgt.
Gebruik even de zoekfunctie of google. Daar staan duizenden topics op over het hoe en wat van een inlegfilter/ open luchtfilter
6 juli 2014 om 12:35 #18241526Toevallig vorige week een inlegfilter voor mijn ST gekocht.
Ik heb wel het idee dat de auto iets vlotter optrekt met deze k&n filter.Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk
6 juli 2014 om 23:25 #18241527Het gaat om een ‘Geblazen’ motor mbv een Turbo. (Opel Insignia 1.6 Turbo (Sports Tourer Cosmo 2010)
Nu vond ik dit op gm-tuningparts:
– http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/983/opel-insignia-dbilas-flowmaster-luchtfiltersysteem-a16let-6ps” onclick=”window.open(this.href);return false;Dit is ook een luchtfilter? En wat is hiervan het grote voordeel?
Zou dit ding nog beter zijn dan bijv. een K&N inlegfilter?7 juli 2014 om 09:23 #18241528Hey Rottentweetie,
Ik heb tot nu toe alleen maar een flowmaster gehad, dus oordelen over de K&N zal ik niet doen, heb daar geen ervaring mee, maar wat ik kan zeggen, is dat ik deze flowmaster namelijk ook op mijn 1.6T gehad heb. T voordeel hiervan is dat de auto ietsjes feller is en je een mooi aanzuig geluid hoort als je t gas intrapt. Er staat ook bij dat je wat PK’s erbij krijgt, dit is ook wel degelijk zo. Het is natuurlijk niet zo dat je in je stoel gedrukt wordt van deze 6PK extra, maar je merkt t wel degelijk. Tevens staat t ook stoer onder de kap en is makkelijk te monteren.
Ik zou voor de Dbilas Flowmaster gaan! :thumb
7 juli 2014 om 12:41 #18241529De flowmaster is een K&N filter in dbilas huis.
Advies papier behouden of geen filter, andere is allemaal verlies!
7 juli 2014 om 12:42 #18241530Geen filter is natuurlijk niet goed he! Maar orgineel filter nogsteeds beter dan alle zooi die je erop kunt schroeven en laat nogsteeds meeste lucht door.
8 juli 2014 om 07:36 #18241531Het geeft alleen een mooi look onder de motorkap waar je maar weinig naar kijkt. Het kost veel geld voor erg weinig.
Het beste kun je zoals Ron hierboven al schrijft gewoon alles origineel laten voor het beste resultaat. Eventueel de luchtfilter begrenzer buisjes eruit. En voor de rest zo laten. :thumbup
10 juli 2014 om 10:39 #18241532ik heb sinds de wagen 45dkm heeft een k&n inleg filter er in zitten . de motor draait rustiger neemt vlotter aan. het boostgevoel van de papieren filter wordt bijna weg gefiltert maar zorgt wel voor een aangenaam vlot doortrekkende motor .
bij steekt de tweede er al in omdat ik geen zin had om hem uit te kuisen . zit nu op 105dkm en geen problemen gehad omdat het degelijk material is .
10 juli 2014 om 15:07 #18241533Bij sommige autos merk je t niet eens. Inleg filter is t beste. Ik zeg wees behoed voor warmte. Das t enigste. En 6pk extra? Juist…ik zou er nie op rekenen.
11 juli 2014 om 22:13 #18241534Ok prima! Dan ga ik binnenkort maar is een k&n inlegfilter bestellen!
En zou et nog voordeel kunnen hebben om de zogenaamde luchtbegrenzers eruit te halen, zoals Dolby dit eerder al aangaf?12 juli 2014 om 07:51 #18241535AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die begrenzingen hebben meer zin dan het filter..
12 juli 2014 om 13:07 #18241536Nadat ik bij mij de luchtfilter begrenzers eruit had gehaald merkte ik dat de motor eerder oppakt dan daarvoor. Met andere filters geen verschil gemerkt.
12 juli 2014 om 23:39 #18241537En wat moet ik zien als ‘luchtfilter begrenzing’? Wat haal ik dan weg?
13 juli 2014 om 00:20 #18241538Zijn kunststof buizen in de filterbehuizing. Zitten normiliter vast geklikt en kunnen er zo uit.
13 juli 2014 om 07:43 #18241539AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dit soort ellende, gelijk eruit rammen:
viewtopic.php?p=1914901#p1914901
En hier een korte Howto:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=160331″ onclick=”window.open(this.href);return false;
13 juli 2014 om 09:20 #18241540Helemaal top! Gaat geregeld worden!
13 juli 2014 om 12:46 #18241541Succes ermee. Kost niks en je hebt er iets aan. Het grote voordeel is ook na de restrictiebuis boven en onder uit de luchtfilter te verwijderen word de hele luchtfilter gebruikt i.p.v maar een gedeelte ervan. Dat kun je goed zien na de volgende 15.000KM onderhoudsbuurt. :thumb
16 juli 2014 om 11:00 #18241542Zit er ook zo’n ristrictie in het filterhuis van de 2.0 turbo?
16 juli 2014 om 12:49 #18241543Volgens mij zitten bij alle Opels de ristrictie buisjes erin.
@NelisZ20LER wrote:
Zit er ook zo’n ristrictie in het filterhuis van de 2.0 turbo?
2 augustus 2014 om 00:49 #18241544K&N inlegfilter is besteld. Komt morgen binnen. Meteen inbouwen en restrictiebuisjes eruit! Weg ermee!!! :D
Kijken hoe de Insignia reageert met ongelimiteerde lucht toevoer! ;p2 augustus 2014 om 08:46 #18241545@Dolby wrote:
Volgens mij zitten bij alle Opels de ristrictie buisjes erin.
@NelisZ20LER wrote:
Zit er ook zo’n ristrictie in het filterhuis van de 2.0 turbo?
Zal vandaag eens kijken en foto’s maken evt.
2 augustus 2014 om 09:08 #18241546Net ff gekeken:
Zit geen restrictie in. Voor aan de onderkant zit een dikke ovale ingang waar niets uit te halen is. Dit is bij een 2.0 turbo…
3 augustus 2014 om 05:11 #18241547Er zit idd geen Restrictie in een Opel Insignia. Ik heb ook gekeken en het luchtfilter verwisseld voor een K&N Filter!
Er zit totaal geen restrictie in een Insignia luchtfilterhuis.Er zit nu dus een K&N Filter in het origenele luchtfilterhuis en je merkt echt verschil! De insignia rijdt echt een stuk soepeler! (smoother)
3 augustus 2014 om 05:25 #18241548AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar is dat 2e vreemd gevormde gat dan voor wat je carrosserie in gaat?
En wat merk je specifiek voor verschil? de discussies over die filters lopen flink uiteen op internet, en heb er zelf weinig van gemerkt altijd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.