Sportfilter in een Opel Insignia?

Forumindex Forums Modellen Insignia Sportfilter in een Opel Insignia?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18241549
    KRSA2000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2009

      @pixels66 wrote:

      Waar is dat 2e vreemd gevormde gat dan voor wat je carrosserie in gaat?

      En wat merk je specifiek voor verschil? de discussies over die filters lopen flink uiteen op internet, en heb er zelf weinig van gemerkt altijd…

      Gaat naar de resonatie box, ook een vorm van demping, maar fungeert ook als opvang voor rotzooi (bladeren, wespen, enz…)

      #18241550
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        In princiepe noemen velen op het forum dat pijpje een restrictie pijpje. De diameter van de pijpjes verandert niet dus ze vormen geen restrictie. Maargoed daar heb ik al zo vaak over gediscussieerd. De lengte van het inlaat traject verander wel door het verwijderen van de pijpjes, maar met de pijpjes is je maximum kopel gewoonweg hoger.

        De functie van de pijpje heeft niets temaken met emissie eisen overigens. Tweede functie is verminderen van resonatie van het luchtfilterhuis. Dat pijpje wat naar beneden loopt is bedoeld om condenswater en grote stukken rommel af te voeren.

        #18241551
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Dat voorgevormde gat is volgens mij het gat voor de toevoer van lucht vanuit de Turbo.

          Specifiek merk ik dat de auto veel soepeler accelereert. Normaal gesproken had ik het idee dat de auto een beetje inhield bij het acceleren. Dit is nu verdwenen. En nee, dit zit niet tussen de oren ;) Je merkt echt dat de auto sneller/vlotter/soepeler accelereert. Mijn vrouw zat naast me tijdens de eerste rit met het nieuwe K&N filter erin, en zij heeft helemaal geen verstand van auto’s, en ook zij vertelde dat het allemaal een stuk vlotter gaat met acceleren. Dus ik ben er van overtuigd dat het werkt.

          #18241552
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ehmm das niet te hopen dat dat gat voor de turbo is want die zit aan de verkeerde kant van het filter. Testresultaten wijzen uit dat een sportfilter / k&n filter vermogensverlies oplevert. Overigens is een papieren filter (origineel) beter. Heeft een betere luchtstroom en daar zit je verschil in accelereren. Als je vermogen verliest wil dat niet zeggen dat die niet sneller kan accelereren.

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.