Spontane terugkerende korte uitval tijdens rit

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Spontane terugkerende korte uitval tijdens rit

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266873
    Manta Cabrio
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2004

      Hallo,

      Mijn Zafira (2003, Z18XE) heeft een rare klacht.
      Tijdens het rijden valt plots de motor uit. Heel kort maar en dan zie je de lampjes alsof je hem net op contact zet.
      Direct daarna loopt de auto weer. Het is eigenlijk een hele korte uitval van de motor die zichzelf direct herstelt.
      Een erg vervelende klacht want de auto schokt enorm wanneer dit gebeurt.
      Er zit geen regelmaat of patroon in maar het gebeurt wel regelmatig.
      Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
      Nokkenassensor, krukassensor en bobine zijn al vervangen, LMM is niet stuk.
      Bougies zijn net nieuw, evenals luchtfilter element.
      De auto doet die op zowel benzine als LPG.

      #18242062
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Hmm ik zou gaan zoeken in je contactslot of in een kabel (stekkerverbinding of draadbreuk) van je contactstand.

        #18242063
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Dit is levensgevaarlijk. En lijkt me ook niet echt goed voor de motor. Slechte massa van het motorblok misschien?

          Controleer even alle massa kabels onder de motorkap. Mogelijk maken de connectors geen goede verbinding.

          #18242064
          Manta Cabrio
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2004

            Ik zit zelf ook te denken aan een defect relais onder de motorkap. Een van de 2 paarse relais stuurt de ECU en wat sensoren aan. Mogelijk dat deze niet goed meer functioneert (los contact?)

            #18242065
            Manta Cabrio
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2004

              Vandaag de relais nagekeken (2 dezelfde tegen elkaar uitgewisseld) maar daarmee was het probleem niet verholpen.
              Dan maar eens alle kabels en stekkers nalopen.
              Uiteindelijk was ik onder de auto beland en kwam bij de startmotor uit. De mantel van de +kabel naar de startmotor was beschadigd en maakte kortsluiting met de startmotor zelf. Niet constant maar wanneer er beweging in de motor zat (optrekken, remmen etc.)
              Mantel gerepareerd en even proefrijden….. het heeft zich niet meer voorgedaan. Ik ga ervan uit dat het nu verholpen is.

              Thanks voor het meedenken.

              #18242066
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                :thumb Mooi, dat het opgelost is!

                #18242067
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Geweldig om te horen dat je het zelf heb kunnen vinden en oplossen. Bedankt voor het doorgeven wat de oplossing is geweest. :thumb

                  Succes en plezier met je Zafira. :thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.