Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Spontane terugkerende korte uitval tijdens rit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2014 om 20:20 #17266873
Hallo,
Mijn Zafira (2003, Z18XE) heeft een rare klacht.
Tijdens het rijden valt plots de motor uit. Heel kort maar en dan zie je de lampjes alsof je hem net op contact zet.
Direct daarna loopt de auto weer. Het is eigenlijk een hele korte uitval van de motor die zichzelf direct herstelt.
Een erg vervelende klacht want de auto schokt enorm wanneer dit gebeurt.
Er zit geen regelmaat of patroon in maar het gebeurt wel regelmatig.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
Nokkenassensor, krukassensor en bobine zijn al vervangen, LMM is niet stuk.
Bougies zijn net nieuw, evenals luchtfilter element.
De auto doet die op zowel benzine als LPG.8 juli 2014 om 21:10 #18242062Hmm ik zou gaan zoeken in je contactslot of in een kabel (stekkerverbinding of draadbreuk) van je contactstand.
9 juli 2014 om 09:02 #18242063Dit is levensgevaarlijk. En lijkt me ook niet echt goed voor de motor. Slechte massa van het motorblok misschien?
Controleer even alle massa kabels onder de motorkap. Mogelijk maken de connectors geen goede verbinding.
9 juli 2014 om 09:22 #18242064Ik zit zelf ook te denken aan een defect relais onder de motorkap. Een van de 2 paarse relais stuurt de ECU en wat sensoren aan. Mogelijk dat deze niet goed meer functioneert (los contact?)
11 juli 2014 om 20:28 #18242065Vandaag de relais nagekeken (2 dezelfde tegen elkaar uitgewisseld) maar daarmee was het probleem niet verholpen.
Dan maar eens alle kabels en stekkers nalopen.
Uiteindelijk was ik onder de auto beland en kwam bij de startmotor uit. De mantel van de +kabel naar de startmotor was beschadigd en maakte kortsluiting met de startmotor zelf. Niet constant maar wanneer er beweging in de motor zat (optrekken, remmen etc.)
Mantel gerepareerd en even proefrijden….. het heeft zich niet meer voorgedaan. Ik ga ervan uit dat het nu verholpen is.Thanks voor het meedenken.
11 juli 2014 om 20:33 #18242066:thumb Mooi, dat het opgelost is!
12 juli 2014 om 13:11 #18242067Geweldig om te horen dat je het zelf heb kunnen vinden en oplossen. Bedankt voor het doorgeven wat de oplossing is geweest. :thumb
Succes en plezier met je Zafira. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.