Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Spontaan turbogat??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2010 om 16:07 #17216952
Ik heb een probleempje met mijn astra h (z19dtj motor). Ineens is er een enorm turbogat, dhe motor lijkt onder de 2200 toeren niets meer te doen terwijl hij normaal goed gaat vanaf 1800 toeren. Boven de 2200 toeren lijkt alles gewoon normaal te gaan en mis ook geen vermogen. Weet iemand waar dit aan ligt? er zijn verder geen foutcodes ofzo.
1 februari 2010 om 16:43 #17603478Lekke intercooler slang ergens?
1 februari 2010 om 17:04 #17603479Dat zou ik even moeten nakijken als het licht is. Zijn er tips om hier achter te komen of moet ik echt alle slangen helemaal controleren (de ruimte ligt behoorlijk vol dus dat zou een hele klus worden).
1 februari 2010 om 17:48 #17603480EGR ernstig vervuild??
Luchtmassameter overleden??
een vacuum sensor, of klepje vervuild of defect??
misshcien kan je wat vinden door tijdens rijden data uit te lezen.
Heeft deze een Roetfilter DPF
Willem
1 februari 2010 om 17:56 #17603481Hij heeft inderdaad een roetfilter. Op wat voor waardes moet ik letten tijdens het rijden?
De egr zou ik eventueel makkelijk kunnen nakijken. Als de luchtmassameter kapot zou zijn zou ik toch wel een foutcode moeten krijgen of niet altijd?
1 februari 2010 om 18:01 #17603482Als de waarden van de luchtmassameter niet helemaal meer kloppen hoeft dit niet als fout te worden gezien, maar worden de waarden van inspuiting en timing wel op de verkeerde waarden afgesteld.
Reotfilter zou een storing moeten geven als deze dicht zit trouwens.
Willem
1 februari 2010 om 18:04 #17603483Weet je misschien wat de engelse term is voor luchtmassameter? dan kan ik in mijn op-com kijken wat voor waardes die geeft tijdens het rijden.
1 februari 2010 om 18:09 #17603484Airflowmeter of iets in die buurt….
Mass Air Meter.
er zijn meerdere termen voor..
Willem
1 februari 2010 om 18:10 #17603485Oke straks even testen :). Verder misschien nog andere waardes die van belang kunnen zijn?
1 februari 2010 om 18:11 #17603486je zou de originele waarden moeten weten…
het lastig zoeken met deze problemen..
Kan zomaar een lekke turboslang zijn of iets..
Succes
Willem
1 februari 2010 om 18:18 #17603487Is een lekke turbo slang ook nog op te zoeken door hem bijvoorbeeld onder druk te zetten of een andere manier?
1 februari 2010 om 18:25 #17603488zou het niet direct durven zeggen hoe je er het makkelijkst achterkomt.
Willem
1 februari 2010 om 19:28 #17603489Naar mijn weten staat de meeste druk op zon slang als je de motor goed belast.
Slangen plopten bij mij er met stationair gasgeven nooit af, pas als ik de weg op ging en doortrok in zn 2e versnelling.
(bagger ford diesels:jerry)1 februari 2010 om 19:36 #17603490Ik heb net even een stuk gereden met de op-com eraan. Dit zijn de resultaten:
Het is een behoorlijk fors bestand maar misschien dat iemand zo een afwijking kan zien. De mass flow meter staat er wel bij.
EDIT:
Hier even een verkorte versie met alles wat er gebeurd tussen de 1600 en 2500 toeren:
Test resulaten kort2 februari 2010 om 16:31 #17603491Kan iemand misschien vertellen waar de turboslangen ongeveer lopen? En welke van de 3 platen is eigenlijk je intercooler
vooraan zitten er 3 in, 1x condensor 1xairco, 1x intercooler allemaal van ongeveer dezelfde afmeting, in welke volgorde zitten ze er in?
Ook heb ik net even geluisterd met de kap open en bij 2000 toeren lijkt hoor je zo’n geluid alsof er een dumpvalve inzit (je hoort het alleen met de kap open).
2 februari 2010 om 20:05 #17603492Intercooler is de gene tegen de grille aan, daarna komt de condensor, en daarna de radiateur.
Willem
2 februari 2010 om 20:27 #17603493Oke, ik heb de 2 turboslangen nagekeken maar ze lijken nog gewoon heel te zijn.
2 februari 2010 om 20:32 #17603494In de leidingen van de Ford diesels (jah tis geen opel maar toch) zaten wel eens kleine lekjes…
Dit kon je danweer zien aan de gigantische hoeveelheid smeerzooi die er aan zat.
Want die dingn hadden altijd olie in de leidingen. Niet veel, maar genoeg om te zien waar een lek zit.Mischien met een beetje zeepsop over de leidingen?
2 februari 2010 om 20:40 #17603495De leidingen zien er eigenlijk ook gewoon schoon uit, misschien dat ik het inderdaad gewoon met zeep-sop kan testen. Morgen ga ik dan ook even de egr klep schoonmaken, gewoon met remmenreiniger ofzo?
Hoe testen ze dan eigenlijk normaal of bijv een intercooler of turboslang lek is?
Moet ik een nieuwe pakking gebruiken als ik de egr klep loshaal of kan de oude blijven zitten?
2 februari 2010 om 22:13 #17603496Moet ik een nieuwe pakking gebruiken als ik de egr klep loshaal of kan de oude blijven zitten?
4 februari 2010 om 20:34 #17603497Vandaag de egr klep goed schoongemaakt maar het probleem blijft (al loopt de motor wel wat soepeler nu). Het lijkt net alsof het langer duurt tot de turbodruk er is. Als ik bijv in zijn 2 op 2100 toeren blijf hangen en dan flink gas geef dan lijkt het langer te duren voordat hij weer gaat.
4 februari 2010 om 20:36 #17603498Het kan verschillende dingen zijn..
Het kan een verkeerde waarde van een sensor zijn, of het varianbele deel van de trubo wat niet goed werkt, of vacuum lekkage.
Willem
4 februari 2010 om 20:39 #17603499hmm, en nou nog erachter komen wat het dan daadwerkelijk is. :cry
Irritant probleem dit.
4 februari 2010 om 20:47 #17603500Alleen maar door WAARDEN laten controleren, of misschien de boel eens laten updaten, kan ook wel eens helpen.
Willem
5 februari 2010 om 17:36 #17603501Na een beetje flink doortrappen loopt hij nu weer normaal. Het zou wel een roetophoping zijn geweest ofzo. ik heb ook even de turboslang eraf gehad en daar zat wel een beetje olie in, is dat normaal of mag er helemaal geen olie inzitten? De auto zelf verbruikt tot nu toe geen olie (8000km mee gereden).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.