spoedje.. km teller valt uit en aan.

Forumindex Forums Modellen Corsa spoedje.. km teller valt uit en aan.

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223742
    Nagtie
      Lid sinds:
      24 September 2007

      Hallllo,
      Op dit moment tijdt ik bij de grens van slovenie (of nou jah mijn vriendin) de km teller van C’tje valt continu uit en dan schiet die weer omhoog, zakt ook weleens een km of 50 en dan weer terug. Net ging het electronica-schakelbak probleem lampje branden om daar na 1,5 minuut weer uit te gaan…

      Is dit heel erg? Of kan ik gewoon door rijden en bij de camping een opel dealer zoeken? Of zelfs pas thuis? Moeten nog 280km tot de camping..

      Ow jah nu zijn we niet meer in slovenie, maar kroatie..

      Alvast bedankt.

      Groet Niels

      #17701968
      MichaelBRL
        Lid sinds:
        25 November 2009

        ik heb hetzelfde met mn corsa b gehad, probleem was een kapotte snelheidssensor.. volgens my is het niet nietzo erg.. Voorderest met het rijden geen problemen gehad? Dan zou ik denk pas op onderzoek uitgaan als k weer in nederland ben..

        Wel kut, zo tijdens je vakantie!

        groeten michael

        #17701969
        Rotho
          Lid sinds:
          22 January 2010

          en… al aangekomen?

          #17701970
          Nagtie
            Lid sinds:
            24 September 2007

            Jah dat is allemaal goed gekomen. Het lampje is aangegaan en niet meer uit gegaan, en de meter doet het helemaalniet meer. Volgens mij is mijn stuurbekrachtiging nu ook dood, of iig stuurt die veel zwaarder. Als die uitstaat wel nog zwaarder, maar zwaarder dan voorheen.
            Morgen ochtend de Anwb maar even bellen.

            #17701971
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Komt door elektrische stuurbekrachtiging waarschijnlijk. Die word aangestuurd door het snelheids signaal. Die waarschijnlijk nu kapot is… Nieuwe snelheidspulsgever erin en hij heeft wss geen probleem meer.

              #17701972
              Nagtie
                Lid sinds:
                24 September 2007

                Ow dat klinkt idd vrij aannemelijk.. maar moet het eps lampje dan niet gaan branden??

                Wat me ook opvalt is dat die bij lage snelheid pingelt, is dat echt een gebruikt woord voor schokkerig rijden, en af willen slaan.. kan natuurlijk ook komen door de vieze benzine hier of zo..

                Na heel veel gedoe, googlen op de camping computer, anwb bellen (die googlede ook en kwam met een adres 150 kilometer verderop, en hier gevraagd zij googlede ook alleen dan op google.hr en met kroatische woorden. Nu heb ik een adres, hopelijk is het wat… wat mag een snelheid sensor kosten?

                Groet Niels

                #17701973
                langerotzak
                  Lid sinds:
                  16 May 2010

                  Hey Niels

                  Heb er niet veel verstand van maar ik weet wel dat hij schockt omdat het lampje aangaat en er dan een storing is heb het namelijk ook al enige tijd.

                  Mvg

                  #17701974
                  Nagtie
                    Lid sinds:
                    24 September 2007

                    Logisch natuurlijk want het nood systeem gaat aan en de benzine toevoer zal dan minder fijn zijn afgesteld..

                    Vandaag hier in de buurt een dealer gevonden. Die kwamen ook al snel met de sensor. Nu bleek het te gaan om een sensor die ze niet hadden liggen. Dus wilde die wel gaan knutselen bleek dat de sensor nog goed was maar de draad gebroken. Deze heeft hij gesoldeerd met een extra draadje. Hij gaf aan dat het gemaakt is voor een paar dagen, weken
                    , maanden of jaren… haha. Ik was al lang blij het zou eerst 220 euro kosten nu maar 77, voor dat geld is die ander half uur bezig geweest + toeristen oplichting tax vonden wij het erg meevallen. Hij rijdt iig wel weer.

                    Door dit forum wist ik wat ik kwam doen, dus konden ze me daar niet mee naaien. Dank daarvoor.

                    #17701975
                    Aapje
                      Lid sinds:
                      1 January 2009

                      Nood-systeem bestaat niet, je ECU neemt dan gewoon gemiddelde waardes. Die niet altijd kloppen :) Maar het is goed gefixed, fijne vakantie nog joh! :D

                      #17701976
                      Nagtie
                        Lid sinds:
                        24 September 2007

                        Dat is wel wat de beschrijving zegt.. wanneer die brand is er een probleem met de electronica of de schakel gebeuren en er zo een nood systeem inwerking treden..

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.