Spoed vraagje!!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Spoed vraagje!!

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274070
    computerbug
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2011

      Hoi, Jongens

      I.v.m. het regelen van een overlijden en begrafenis, even een spoed vraagje.

      De hitteschild ligt nu los boven op de uitlaat!, kan ik deze even verwijderen?, want ik heb nu niet even de tijd om dat te herstellen, Is dit relevant dat het hersteld wordt?

      #18300768
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ja kun je gewoon verwijderen… en als je wilt een nieuwe plaatsen.. enige wat je zal merken zonder is dat het deel wat boven het hitteschild zit warm wordt i.v.m. de uitlaat

        #18300767
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Hoi, bart-gsi

          Dank u!

          Ik heb geprobeerd om dat idiote ding er tussen uit te krijgen, maar zit op een punt nog vast!, dus heb ik het schild met eenden band achter de bumper geplakt, zodat hij tijdelijk vast zit.

          Ik heb zo tussen neus en lippen even gezocht naar een vervanger als ik even naar het toilet moest.
          Bij de montage bedrijven helemaal niets, volgens mij zijn ze dan allemaal slecht, en nieuw krijg ik deze ook al niet, dus zal wel dealer worden.

          Maar voor op dit moment ben ik even geholpen.

          #18300769
          dutch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 July 2005

            Kan je ook laten rammelen, kan niet zoveel kwaad. Bij ons lag die ook los, eruit getrokken, rijden nu zonder. Zal wel niet ideaal zijn maar als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :mrgreen:

            #18300770
            warhamstr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 August 2009

              Ook tijden zonder gereden. Zijn op onder andere eBay wel nieuw te krijgen voor weinig. Meestal is het probleem dat de boutgaten in het schild uitrotten waardoor die gewoon over de boutkop heen kan…

              #18300771
              Blackbull
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2004

                Ik heb in de achterkant van het hitteschild toen (dacht op 2 punten, links 1 en rechts 1) een gaatje geboord en deze met een tayraps vast gemaakt aan de ophanging van de einddemper. Bij mij was dat boutje door gerot waardoor een nieuwe plaatsen niet mogelijk was zonder uitboren. Oplossing duurde 10min en de einddemper kan gewoon blijven zitten.

                #18300772
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Indien gaten te groot, gewoon grote ring erom

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18300773
                  warhamstr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    @Blackbull wrote:

                    Ik heb in de achterkant van het hitteschild toen (dacht op 2 punten, links 1 en rechts 1) een gaatje geboord en deze met een tayraps vast gemaakt aan de ophanging van de einddemper. Bij mij was dat boutje door gerot waardoor een nieuwe plaatsen niet mogelijk was zonder uitboren. Oplossing duurde 10min en de einddemper kan gewoon blijven zitten.

                    Hoe dicht zit jou einddemper bij je spruitstuk??

                    #18300774
                    Blackbull
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 July 2004

                      @warhamstr wrote:

                      Hoe dicht zit jou einddemper bij je spruitstuk??

                      naar mijn idee heeft de topicstarter het probleem dat het hitteschild die boven zijn einddemper bevestigd zit los hangt……???

                      #18300775
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Ik heb zonder hitteschild boven einddemper zeker 2 jaar geren zonder problemen, liet ook los en was erg aan het rammelen. Loopt niet zo een vaart hoor met hitte. Misschien in de woestijn zal het niet zo lekker zijn maar in Nederland denk dat het meevalt. Je hebt dus nog wel even tijd voor een oplossing.

                        #18300776
                        computerbug
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2011

                          Hoi, Jongens allemaal bedankt!, voor het mee denken.

                          Ik heb het inderdaad over de hitteschild boven de einddemper.
                          De hitteschild blijft nog hangen voor dit moment dan.

                          Ik snapt het wim-v6, maar het ging nu even over nood oplossing, ik kom er nu even niet aan toe.
                          En als mijn eerste indruk juist is, moet de demper ook los om het te herstellen, en als ik zo vlug naar de demper gekeken heb, gaat de demper met pech!, het niet overleven.
                          Dus deze is ook wel aan vervanging toe, dus als het even kan, kan ik het beter proberen het uit te zingen tot ik de uitlaat ga vervangen.

                          #18300777
                          Blackbull
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 July 2004

                            Dat hangt er vanaf of de einddemper los moet. Wat ik mij kan herinneren komt er uit de carrosserie schroefdraad. Dat schroefdraad gaat door het gat in het hitteschild en een moertje zorgt ervoor dat hij vast blijft zitten. Dat moertje kun je ,zover ik nog weet,er wel op en af draaien zonder de einddemper te demonteren dus de oplossing van het ringetje zou dan kunnen zonder de einddemper te demonteren . Bij mij zat echter dat moertje vast gerot en brak dat hele schroefdraad af waardoor het zonder uitboren niet meer te herstellen was. Vandaar dat ik het toen anders heb opgelost.

                            #18300778
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @Blackbull wrote:

                              Dat hangt er vanaf of de einddemper los moet. Wat ik mij kan herinneren komt er uit de carrosserie schroefdraad. Dat schroefdraad gaat door het gat in het hitteschild en een moertje zorgt ervoor dat hij vast blijft zitten. Dat moertje kun je ,zover ik nog weet,er wel op en af draaien zonder de einddemper te demonteren dus de oplossing van het ringetje zou dan kunnen zonder de einddemper te demonteren . Bij mij zat echter dat moertje vast gerot en brak dat hele schroefdraad af waardoor het zonder uitboren niet meer te herstellen was. Vandaar dat ik het toen anders heb opgelost.

                              vaak is door de tijd en weer dat schroefdraad en moertje verroest en door gerot dat bij het losdraaien het schroefdraad afbreekt..
                              ik had bij me corsatje het zelfde probleem.. heb het eraf gehaald en eraf gelaten..
                              de demper hoef je alleen uit de ophangpunten te halen en dan kun je met een dopje 10 of dopje 8 het moertje proberen los te halen… en als het moet eerst wd40 erop doen…

                              om grotere ringen onder de moer te doen moet je ze er wel eerst af krijgen… en zoals ik nu vermeld heb moet dat eerst een lukken.. anders hebben die ringen weinig nut als er geen schroefdraad meer zit…

                              #18300779
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Bij mijn Astra brak het moertje met tapeindje meteen af, heb hem met een klein parkertje en een carro ring M10 vast gezet.

                                #18300780
                                dutch
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 July 2005

                                  @bart-gsi wrote:

                                  dan kun je met een dopje 10 of dopje 8 het moertje proberen los te halen… en als het moet eerst wd40 erop doen…

                                  WD40 is heel erg veelzijdig, maar vooral toch vochtverdrijver. Zover ik weet staat WD namelijk voor Water Dispersant. Bij vastzittende moeren kun je beter echte kruipolie gebruiken zoals IMAL. Niet voor niets “Ik Maak Alles Los” ;)

                                  #18300781
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    :afro :afro

                                    #18300782
                                    dutch
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 July 2005

                                      Oftewel Blackbull is een prutser met z’n tyraps en computerbug is de echte MacGyver

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.