SPOED!!! C20XE probleem met sensor?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) SPOED!!! C20XE probleem met sensor?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251385
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Nou ik heb weer wat, ik rij al een week of 6 zonder enige problemen na de c20xe ombouw. Nu was mijn vrouw gisteren even weg met de kadett, en die zei dat het storingslampje langere tijd ging branden. Ik even gekeken, niks te vinden, maar wat wel opviel is dat de c20xe nu voor het eerst voorbij de 5200 toeren wilde. Dus ik denk: een mazzeltje, want volgens mij is de nokkenas sensor stuk en als hij het vanzelf weer gaat doen dan is dat mee genomen.
      Maar vanochtend wilde hij niet starten. Na meerdere pogingen startte hij, en vervolgens geen storingscodes. Wat wel opviel is dat tijdens het starten het benzinepomp relais steeds aan en uit schakeld, en dat heb ik niet eerder gehoord.

      Hij geeft wel regelmatig (vanaf het begin) een foutcode van de krukas sensor, dit kan zover ik weet 2 redenen hebben: De krukas draait niet (logisch) of er zit daadwerkelijk een probleem in. Maar ik weet niet beter dat als de sensor stuk is dat de c20xe zowiezo niet aanslaat.

      Nu de hamvraag: waar zou het in kunnen zitten, en komt het tikkende relais bij iemand bekent voor???

      De reden van de spoed is dat ik a.s. zaterdag toch echt wel met de kadett naar sevenum wil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Daar zit ik me al 3 maanden op te verheugen :swear

      #18056258
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Tikkend relais=verbrande spoelen (bij mij althans en vele andere voorgekomen dat ze heet worden en dan niet meer goed bekrachtigen, ondanks dat sommige mensen (monteurs!) beweren dat ze dit probleem nooit zien…)

        Je kan er voor zolang even een andere in zetten, zijn niet zo duur…

        En die krukassensor is zeker verdacht, en dan slaat hij idd. niet aan… Ook die is niet enorm duur, maar zou eens met een relais beginnen. Mensen vergeten wel eens dat dat relais een hele winkel aan delen van spanning voorziet….

        #18056259
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Het relais ga ik vervangen, en de sensor ook, hoop morgen meer te weten. (wordt zoals gewoonlijk weer een last minute call :swear ) Baal wel want om met een auto die de dag voor vertrek nog een vage storing had weg te gaan is niet helemaal mijn ding. Maar goed, komt wel goed, hoop ik.

          @ vinci, u got pm

          #18056260
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Kleine update: krukas sensor vervangen en het rare lopen en het slechte starten is weg :D Wat opviel is dat er ijzervijlsel op de sensor zat (kan dat ook een mismeting veroorzaken, lijkt me wel?) Maar toch de nieuwe geplaatst en dat probleem is i.i.g. weg.
            Ik heb wel al 2 dagen een klopsensor melding, morgen deze maar even zoeken op de sloop en hopen dat die melding dan ook weg is.

            Maar goed, hij rijd weer als een speer (zonder vroegtijdige toerenbegrensing!!!) en er is weinig wat me kan weerhouden om met de kadett naar Sevenum te gaan.

            #18056261
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @Vinci wrote:

              En die krukassensor is zeker verdacht, en dan slaat hij idd. niet aan… Ook die is niet enorm duur,

              Niet duur, ik dacht 2 tientjes, was 55 euro :shock: Kan via ebay goedkoper, maar niet sneller :sleeping

              #18056262
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Mooi werk! Die sensor kan idd. magnetisch worden en als hij vol met vijlzel zit helpt dat niet mee om het signaal te vinden.

                55 euro is wel prijzig man! Ben denk ik ook iets te veel Ebay prijzen gewend… En soms nog wel snelle levering bij de Duitse aanbieders…

                #18056263
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @Vinci wrote:

                  Mooi werk! Die sensor kan idd. magnetisch worden en als hij vol met vijlzel zit helpt dat niet mee om het signaal te vinden.

                  55 euro is wel prijzig man! Ben denk ik ook iets te veel Ebay prijzen gewend… En soms nog wel snelle levering bij de Duitse aanbieders…

                  Dat is nu juist het vreemde: de nieuwe is ook magnetisch, dus dat zal dan wel zo horen :D
                  En ebay prijzen zijn inderdaad heel veel beter, maar ik had het niet gered binnen 2 dagen.
                  Net nog op de snelweg een astra achter me aan gehad, hij haalde het niet. Wat bij hem wel goed leek te gaan was het opblazen van zijn koppakking…..wat een rook :D :D :D

                  #18056264
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Hahaha :P
                    Fijn dattie op tijd klaar is voor Sevenum :thumb

                    #18056265
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Ja, kan best dat ze altijd al magnetisch zijn, volgende keer misschien eerst even schoon maken…

                      Veel plezier op Sevenum! king:

                      #18056266
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Kleine (en hopelijk laatste) update: klopsensor schoon gemaakt, contact vlak op de c20xe ontdaan van verf, ecu gereset , en ik ben voor het eerst storingvrij. Is overigens goed te merken! Wat een kanon. Nu nog even de lijst afwerken met de kleine rest puntjes, en dan zou ik er jaren plezier van moeten hebben.

                        #18056267
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Vrij lange tijd geen last,maar op de snelweg toch weer last. :shock:
                          Ik denk dat het spruitstuk tegen de carterpan aan rammeld . Morgen iets verzetten en dan kijken wat ie doet. Ik dacht eerst de benzine, maar dan moet ie het altijd doen en op 95 moet ie óók gewoon kunnen rijden.

                          #18056268
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Maak je benzinepomp relais is open en bekijk de spoelen eens goed, of beter nog maak er een foto van…

                            #18056269
                            Project
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @2000 wrote:

                              Kleine (en hopelijk laatste) update: klopsensor schoon gemaakt, contact vlak op de c20xe ontdaan van verf, ecu gereset , en ik ben voor het eerst storingvrij. Is overigens goed te merken! Wat een kanon. Nu nog even de lijst afwerken met de kleine rest puntjes, en dan zou ik er jaren plezier van moeten hebben.

                              en de stekkerverbinding ????

                              #18056270
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                kan misschien ook slechte massa aan het relais zijn heb ik ook gehad
                                en de krukassensor is indd altijd magnetisch
                                doordat bij de inkeping van de krukaspoelie het magnetisch veld minder word reageert de sensor hier op als signaal

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.