Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Spiegels vectra inklapbaar maken (OPGELOST)
- Dit onderwerp bevat 275 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 juni 2017om 15:48 door GooneyBird.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2015 om 10:49 #17868553
Sorry jongens maar wil geen zeikerd zijn maar weet het even niet meer.
Op de site van vectra-c.com kom ik ook niet verder.
Heb me geregistreerd van de week maar kan niks plaatsen.Die nummer codes breken m’n nek. waar kan ik die vinden.
neem aan dat het op die stekkers staat maar het nummertje X1:97 weet ik even niet te vinden.
Graag jullie ondersteuning.Dirkjan
17 mei 2015 om 11:05 #17868554AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben zelf aan het werk dit weekend. Zal begin komende week er even naar kijken en vragen naar het schema
17 mei 2015 om 13:44 #17868555Top Helmer want ik ben de weg even kwijt
18 mei 2015 om 21:49 #17868556AnoniemLid sinds:
1 January 1970Here are some information about adding PDM in cars only deliverd with DDM.
Cars with only DDM is some facelift Opel without options like alarm, memory seat and folding mirrors.
Since it’s Opel the drivers side is left side of the car.
X11 is the electrical connection to drivers door and X12 is conection to passenger door.
From factory the passenger door lock, window and mirror are controlled by the DDM, when fitting the PDM it will be some spare wires from drivers door to passenger door.RD X12:1 Constant voltage Check if present check fuse FI8 30A
BN X12:2 Ground Add if not present 2,5mm² Ground point at A pillar passenger side
RD X12:5 Voltage Check if present check fuse FI5 7,5A
X11:7 BNWH X12:6 Switch window lifter passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected
X11:8 GYGN X12:8 Window lifter passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected.
X11:11 BU X12:9 Motor outside mirror passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected.
X11:14 BKWH X12:11 Heating outside mirror passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected.
X11:15 BNBK X12:18 Contackt switch passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected
X11:16 BKRD X12:14 Motor outside mirror passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected
X11:17 GY X12:7 Contackt switch passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected
X11:18 BURD X12:15 Window lifter passanger door If not in use in new door looms you can leave this connected
X11:19 GN X12:16 Motor outside mirror passanger door Disconnect bouth ends and relocate to X12:6, this will be CAN bus for PDM, connect other end to low speed CAN at X1:97
X11:20 BNBK X12:12 Window lifter passanger door If not in use in new door looms you can leave this connectedX11 is de stekker bestuurders deur. X12 passagiersdeur.
Eigenlijk best simpel. Kijken of er bij X12:1 constante stroomdraad aanwezig is. X12:2 aarde draad aanwezig is? zo niet 2.5mm draad leggen van X12:2 naar carrosserie. En X12:5 stroomdraad ligt en er zekeringen in de ik denk de REC? F18 en F15 of daar de 30 A en 7.5A zitten.Dan X11:19 en X12:16 loskoppelen. Mooiste is met stekkertjes er nog aan. 1 kant terug plaatsen op X12:6 en de andere kant in de dikke stekker zoals is te zien op de foto op het engelse forum X1:97
Hopelijk heb jij er zo wat aan. En anders hopelijk iemand bij jou in de buurt die kan helpen19 mei 2015 om 15:58 #17868557Ik snap hem helemaal Helmer. Als goed is heb ik plus en min al in die stekker zitten. Ik wist even niet waar ik alles moest zoeken. Met de pinksterdag ga ik een poging wagen. Bedankt
19 mei 2015 om 17:18 #17868558AnoniemLid sinds:
1 January 1970En zeikers kennen wij hier niet he ;)
Je mag altijd vragen als je er niet uitkomt :thumb19 mei 2015 om 19:57 #17868559Ga ik doen. Bedank nogmaals
22 mei 2015 om 20:01 #17868560Poging 2 gedaan vanavond.
X12:16 verplaatst naar X12:6
X11:19 en X1:97 niets mee gedaan want daar zaten beiden groene draden aan. (denk voor de canbus)
dat eenmaal klaar contact omgedraaid nou was net een kermis atraxie . :jerry
daschboard brande maar 1 lampje MM en even later begon alles te branden en sloeg daarna ook weer uit.
Radio deed raar en de stadslichten flikkerde.
Heb alles terug gebouwd en gelukkig doet alles het weer maar wat er niet goed is gegaan :hmmz
Even afwachten op de vectra forum voor reactie terugDirkjan
22 mei 2015 om 20:19 #17868561Als je er genoeg van hebt, kom naar mijn plaats en we het uitzoeken samen. Ik hoop dat je alle stekkers en pennen nodig.
22 mei 2015 om 21:04 #17868562Ben bang dat we een keer moeten afspreken want kom er niet meer uit.
Ben ook bang dat het straks klaar is en dat de hele zooi naar de klote is.
Ik PM je van de week welDirkjan
24 mei 2015 om 20:35 #17868563Vandaag weer een poging gedaan en het is me weer gelukt. :D
Ze werken zoals het hoort te werken.
Helaas heb ik het probleem ook dat m,n binnenverlichting en de daschboard verlichting niet aangaan als ik de auto open doet.Graag wil ik iedereen bedanken die mij goede raad hebben gegeven en vooral Helmer. :thumb
Ook onze vrienden van de overkant uit Engeland Sulten vooral die ons/mij schema’s heb gegeven en goede uitleg :thumbAls ik tijd hebt maak ik een HOW-TO
Dirkjan
25 mei 2015 om 07:12 #17868564AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat probleem heb ik ook nog. Binnenverlichting wat niet aangaat met de voordeuren.
Super dat het gelukt is :D
25 mei 2015 om 19:43 #17868565Heb het probleem neer gelegd bij de vectra forum in Engeland en die stuur mij het volgende.
You have to program WIN and security code to DDM and PDM if both are new to your car.
You have to program variant configuration to match your car in PDM and DDM.
You have to program low speed CAN in DDM and PDM and all other moduls on the low speed bus, set PDM to present.
If you still have problems try reprogram BCM and CIM.Iemand enig idee of dat met de op-com of tech2 moet gebeuren
25 mei 2015 om 20:04 #17868566AnoniemLid sinds:
1 January 1970Programmeren kan alleen met een tech-2. Alles kan met een op-com. Alleen instellingen kunnen niet met onze “illegale op-com”
Een originele op-com vanaf €800 :???:
25 mei 2015 om 20:14 #17868567Kan wel met de op-com, alleen werkt dit niet altijd evengoed en wordt niet altijd alles juist geprogrammeerd.
Dus gewoon met een Tech-2 programmeren.
25 mei 2015 om 20:17 #17868568Klopt had het begrepen. Zal eens kijken bij de VOD of ze het daar willen doen of is er iemand bij mij in de beurt die z’n ding heeft
25 mei 2015 om 20:22 #17868569liviu2004 of ZakhooiTM zitten allebei een uurtje bij jou vandaan.
25 mei 2015 om 20:23 #17868570C00kie dichterbij.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 mei 2015 om 21:12 #17868542Heb COOkie pm gestuurd waarschijnlijk zondag daar naar toe
26 mei 2015 om 21:19 #17868543AnoniemLid sinds:
1 January 1970Benieuwd of het lukt. Kan ik ook iemand zoeken met een tech-2 :jerry
2 juni 2015 om 10:49 #17868571Gisteravond bij COOkie geweest voor het programmeren van de spiegels.
Ik had zelf al het chassisnummer en de code er in gezet.
Helaas is het niet gelukt om het probleem met m’n binnenverlichting en de dashboard verlichting op te lossen.
Maar is niet helemaal voor niks geweest want hij heeft met z’n tech 2 wel de fout codes kunnen wissen die ik met mijn op-com er niet uit kreeg
Hij is met z’n tech 2 alles doorlopen en het stond goed geprogrammeerd.Nogmaal COOkie bedankt.
Als er nog mensen zijn met ideeën hoor ik dat graag.
Dirkjan
13 juni 2015 om 13:06 #17868572Van de week contact gahad met de engelse boys.
Die geeft dit als antwoord.Do you have alarm in your car?
Do you have the part number or ident of your passenger door loom? The door loom are different with or without alarm.
Try follow the grey wire from the doorlock, if you not have alarm the wire should go to PDM if you have alarm the wire should go directly to X12.
What are your codes?Heb geen alarm.
Maar dan wat moet ik doen. :hmmz :hmmz14 juni 2015 om 11:25 #17868573Ruwe vertaling:
De grijze kabel van je deurslot moet rechtstreeks naar de PDM omdat je geen alarm hebt.
Groet jraaf
14 juni 2015 om 16:46 #17868574Heb vandaag weer een pm gehad van hem
I suspect your door looms are made for alarm.
Drivers door: Check that the grey wire goes from the door lock to DDM pin 42 not to X11. If X11 move to DDM pin 42
Passenger door: Check that the grey wire goes from the door lock to PDM pin 42 not to X12. If X12 move to PDM pin 42Zo als ik er uit begrijp moet de grijze draad die van het deurslot komt rechtsreeks naar pin 42 aan de stekker van de DDM en de andere kant idodito alleen dan een andere kleur draad
1 juli 2015 om 09:28 #17868575AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog uitgekomen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.