Sperr Diff

Forumindex Forums Modellen Ascona Sperr Diff

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269383
    Joe-Kadett
      Lid sinds:
      7 September 2014

      hallo
      ik ben op zoek naar een sperr diff voor mijn kadett zit een acsona achter as onder
      ik weet dat opel sperr diffies vrij zeldzaam zijn hebben jullie misschien ideeën ? om dit anders op te lossen
      en nee ik hoef geen co2 sperr haha

      #18263171
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Quaiffe diff of tran-x diff eronder kost wel 700 – 800 en dan moet hij nog gemonteerd worden.

        #18263172
        JOZO
          Lid sinds:
          29 September 2006

          achterasrevisie.nl

          #18263173
          Ben_M
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2010

            Sja, het is net wat je wilt. Minste werk maar het duurste is een sperdiff voor een manta/ascona in je huidige as (laten) bouwen.
            Qaiffe en dat soort sperren zijn de wat goedkopere, maar werken anders als een platensper bij het optillen van een wiel in de bocht. Ook voor driften zijn ze minder geschikt (als dat je intentie is). Als je een platensper van bijv. 40 of 70% monteert ben je nog een stuk duurder uit, zeker 1000+ euro’s tenzij je geluk hebt.

            Andere optie is een andere achteras om te bouwen, waar wellicht goedkopere sperren voor te vinden zijn. Bijvoorbeeld Volvo 740 of BMW E30 enz. enz.
            Is ook meteen handig aangezien je een BMW 6 pitter ingebouwd hebt. Als je die echt goed gaat gebruiken zal je opel as het ook niet geweldig lang gaan volhouden. Blijft een eeuwige discussie, sommigen zeggen dat het makkelijk heel blijft, anderen hebben het snel kapot. Dit dan even in het midden gelaten.

            #18263174
            Joe-Kadett
              Lid sinds:
              7 September 2014

              ja zo zat ik ook al te denke van een andere wagen te gebruiken maar bmw heeft onafhankelijke aschteras me kadett een starre achteras
              drifte niet echt tis wel leuk om dwars te gaan hoor daar niet van blijft speelgoed haha
              meer sprintjes trekke heb nu geen grip, spin al het vermogen weg vind mijn chassis niet zo erg maar ik wat minder leuk haha

              zat al beetje te kijke hoe en wat een plaate diff zijn zo 1000 euro
              zijn ook van die bloke die je er in doe die gripd ook alleen als je rechte door gaat zijn stukke goedkooper
              en dan van een andere auto dan wel 1 met een starre as das makelijkste denk ik dan

              #18263175
              Ben_M
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2010

                voor Volvo as ombouw zie bijvoorbeeld het topic ‘Mijn saabscona 400’ van Rik Ophuis.
                Voor BMW as ombouw zie bijvoorbeeld mijn topic ‘Manta B 400R turbo’

                #18263176
                Joe-Kadett
                  Lid sinds:
                  7 September 2014

                  ziet er netjes uit bij die Ascona maar zulke skils heb ik niet hoor :p
                  met de originele draag armen en veerschotels moet het ook wel lukken denk ik

                  #18263177
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @Joe-Kadett wrote:

                    ziet er netjes uit bij die Ascona maar zulke skils heb ik niet hoor :p
                    met de originele draag armen en veerschotels moet het ook wel lukken denk ik

                    Er zit toch een m3 blok in die kadett? Dan heb je meer skills (of ballen) dan zeg maar 90% die hier rond hangt ;)

                    #18263178
                    Joe-Kadett
                      Lid sinds:
                      7 September 2014

                      nee geen M3 blok was het maar zo haha is maar een 2.5 meer als zat in een kadett
                      met zo’n achteras komt het op de MM neer dat hij wel recht onder de auto zit
                      zal al te klote met me panhardstang haha

                      #18263179
                      Manta 24V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2004
                        #18263180
                        pierrekrik
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 November 2010

                          Enig idee hoeveel ze kosten?

                          #18263181
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            @pierrekrik wrote:

                            Enig idee hoeveel ze kosten?

                            neem maar even contact met manta 24v op

                            die advertentie is ook van hem ;) :thumb :thumb
                            hij kan hem ook perfect voor je inbouwen
                            en als je echt wat wild moet je toch n platen sper hebben ;)

                            #18263182
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              Bij Alfa Romeo vond men dat een sperdiff van 25% genoeg was voor Jan en alleman. ;)

                              #18263183
                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Hoe minder vermogen, hoe hogere sperwerking je nodig hebt

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.