Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Sperr Diff
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2014 om 22:09 #17269383
hallo
ik ben op zoek naar een sperr diff voor mijn kadett zit een acsona achter as onder
ik weet dat opel sperr diffies vrij zeldzaam zijn hebben jullie misschien ideeën ? om dit anders op te lossen
en nee ik hoef geen co2 sperr haha5 december 2014 om 06:31 #18263171Quaiffe diff of tran-x diff eronder kost wel 700 – 800 en dan moet hij nog gemonteerd worden.
5 december 2014 om 06:40 #18263172achterasrevisie.nl
5 december 2014 om 18:24 #18263173Sja, het is net wat je wilt. Minste werk maar het duurste is een sperdiff voor een manta/ascona in je huidige as (laten) bouwen.
Qaiffe en dat soort sperren zijn de wat goedkopere, maar werken anders als een platensper bij het optillen van een wiel in de bocht. Ook voor driften zijn ze minder geschikt (als dat je intentie is). Als je een platensper van bijv. 40 of 70% monteert ben je nog een stuk duurder uit, zeker 1000+ euro’s tenzij je geluk hebt.Andere optie is een andere achteras om te bouwen, waar wellicht goedkopere sperren voor te vinden zijn. Bijvoorbeeld Volvo 740 of BMW E30 enz. enz.
Is ook meteen handig aangezien je een BMW 6 pitter ingebouwd hebt. Als je die echt goed gaat gebruiken zal je opel as het ook niet geweldig lang gaan volhouden. Blijft een eeuwige discussie, sommigen zeggen dat het makkelijk heel blijft, anderen hebben het snel kapot. Dit dan even in het midden gelaten.5 december 2014 om 21:33 #18263174ja zo zat ik ook al te denke van een andere wagen te gebruiken maar bmw heeft onafhankelijke aschteras me kadett een starre achteras
drifte niet echt tis wel leuk om dwars te gaan hoor daar niet van blijft speelgoed haha
meer sprintjes trekke heb nu geen grip, spin al het vermogen weg vind mijn chassis niet zo erg maar ik wat minder leuk hahazat al beetje te kijke hoe en wat een plaate diff zijn zo 1000 euro
zijn ook van die bloke die je er in doe die gripd ook alleen als je rechte door gaat zijn stukke goedkooper
en dan van een andere auto dan wel 1 met een starre as das makelijkste denk ik dan6 december 2014 om 15:23 #18263175voor Volvo as ombouw zie bijvoorbeeld het topic ‘Mijn saabscona 400’ van Rik Ophuis.
Voor BMW as ombouw zie bijvoorbeeld mijn topic ‘Manta B 400R turbo’12 december 2014 om 00:09 #18263176ziet er netjes uit bij die Ascona maar zulke skils heb ik niet hoor :p
met de originele draag armen en veerschotels moet het ook wel lukken denk ik12 december 2014 om 13:38 #18263177@Joe-Kadett wrote:
ziet er netjes uit bij die Ascona maar zulke skils heb ik niet hoor :p
met de originele draag armen en veerschotels moet het ook wel lukken denk ikEr zit toch een m3 blok in die kadett? Dan heb je meer skills (of ballen) dan zeg maar 90% die hier rond hangt ;)
12 december 2014 om 18:19 #18263178nee geen M3 blok was het maar zo haha is maar een 2.5 meer als zat in een kadett
met zo’n achteras komt het op de MM neer dat hij wel recht onder de auto zit
zal al te klote met me panhardstang haha28 december 2014 om 18:53 #1826317928 december 2014 om 21:32 #18263180Enig idee hoeveel ze kosten?
29 december 2014 om 22:19 #18263181AnoniemLid sinds:
1 January 1970@pierrekrik wrote:
Enig idee hoeveel ze kosten?
neem maar even contact met manta 24v op
die advertentie is ook van hem ;) :thumb :thumb
hij kan hem ook perfect voor je inbouwen
en als je echt wat wild moet je toch n platen sper hebben ;)30 december 2014 om 15:35 #18263182Bij Alfa Romeo vond men dat een sperdiff van 25% genoeg was voor Jan en alleman. ;)
4 januari 2015 om 20:07 #18263183Hoe minder vermogen, hoe hogere sperwerking je nodig hebt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.