Forumindex › Forums › Modellen › Manta › sper!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2009 om 10:40 #17212857
weet iemand of en wat voor sper hierin zit?? Tis wel een Volvo as mar tis voor de Manta, weet niet waar ik t anders moet vragen…
Op mijn vraag aan hem kreeg ik dit antwoord….:
Hallo Mijnheer Tom, het is een 100% sperr als je ze nodig hebt,( grijpt in bij onbalans van een der wielen) welke wij laten maken hebben en zelf gebruiken, doch zelf bij drift duurt het een paar jaar eer versleten is, zo hebben wij er een versleten op een 3 tal jaren, merk geen idee,
groet Tom
8 oktober 2009 om 11:32 #17533891Lijkt een platensper
8 oktober 2009 om 12:27 #17533892:hmmz :hmmz Dat lijkt mij niet, ‘t lijkt eerder een gefreesd onderdeel welke de beide tandwiellen vervangt of vastzet.
Er wordt ook gesproken over een 100% sper, misschien een alternatief voor laswerk.
8 oktober 2009 om 17:40 #17533893ok volgende reactie van de man:
Hallo Tom, neen geen platen sper, die zijn veel te duur en te snel versleten, er is een op Oostenrijk die er nog twee heeft en kosten 2300 per stuk dacht ik, toch de laatste keer dat ik hem gezien heb, reed 240 Group A ermede, nu gereviseerd uiteraard.
Ik rijd ermede in dagelijks en street legal drift, maar dan wel niet in wedstrijden, daar is ze gelast.
Een bedrijf en een kameraad heeft deze voor ons gemaakt, is net niet iets wat je zomaar kan vinden denk ik, al veel verkocht en nog geen een gehoord dat het niet geod werkt, verslijten doen ze ook, maar kost wel een 10de van de anderen.
ook mar gelijk een linkje erbij:
werkt een beetje als een viscosper als ik t goed begrijp!?
8 oktober 2009 om 18:05 #17533894Dat is nogal een leuk setje, als ik het goed begrijp kan je deze op je originele diff plaatsen en is het dus 100% of gewoon. Een beetje ala Quaife
8 oktober 2009 om 18:51 #17533895AnoniemLid sinds:
1 January 1970beetje vaag
zodra die verschil merkt gaat die in een zoort van lock uppdus 100%sper
tjah hoe geveolig is zo,n ding dan
want zodra je een bocht neemt zit er al snelheids verschil
in je linker en rechter wiel/steekasdan lijkt het mij eigenlijk het zelfde als een gelast diff:o:hmmz:hmmz
8 oktober 2009 om 18:53 #17533896Vroeger was er volgens mij een soortgelijke sper te krijgen van 1 of ander Amerikaans bedrijf wat ook net zo’n werking had, deze kon volgens de leverancier zelfs een 40% sper imiteren, ik heb echter nog nooit iemand gehoord die dat gekocht had.
In ieder geval leek die sper op een paar platen die dmv een boutverbinding de procenten sper bepaalde.
Misschien is dit een verbeterde versie van die sper (als je dat zo noemen mag)
9 oktober 2009 om 08:07 #17533897ja ik snap t ook niet helemaal, heb dan ook geen verstand van sper, maar als t klopt wat hij zegt is t wel leuk. Vind liever eerst iemand die er ervaring mee heeft. Tis niet ff proberen en terugbrengen als t niet bevalt
9 oktober 2009 om 10:40 #17533898maakt redelijk wat herrie, dit type :D
niet echt ideaal voor de straat, bij klein beetje gas, slaat ie “vast”voor motorsport: prima, voor straat, wat minder geschikt
Hij heeft of 0 % sper of 100% sperwerking.
Niet echt te vergelijken met platen sper, die continue de zelfde sperwerking heeft..hangt er dus erg vanaf waar je hem voor gaat gebruiken
Ze zijn origineel gemaakt voor offroad gebruik in 4×4’s etc.mocht je het merk perse willen weten kun je me een u2utje sturen..
is ie versleten, kun je hem weggooien, zitten geen slijtage delen in die vervagen kunnen worden.
voordeel is dat hij overbrenging onafhankelijk erin past, dwz het niet uitmaakt of je bv een 3.73 of een 3.31 hebt, wat bij een platen of ook quaife wel het geval is
Ik geloof er nix van dat ie ze zelf maakt of een maat van hem, je kan ze zo kopen :jerry
9 oktober 2009 om 10:51 #17533899Kwa werking lijkt het wel op een ‘Detroit locker’
9 oktober 2009 om 16:39 #17533900is een soort wormwielsper
alles of nietsdeze zijn niet zo goed voor weggebruik(vind ik persoonlijk )veel lawaai
en hoe louwe al zei
als je hard door de bochten gaat weet je niet wanneer ze inkomt en dan is het ook alles of nietsen altijd het klak geluid steeds als ze inslaat ,en uitslaat!
is niet zo prettig rijden op de gewone weg! :thumbdown9 oktober 2009 om 17:23 #17533901AnoniemLid sinds:
1 January 1970mij lijkt het ook niets
dan maar beetje meer uitgeven
en een gebruikte platen sper op de kop tikkenkomen nog wel eens voor bij zo rond de 500 eurie;);)
soms zelfs voor minder:oen ik betaalde voor m,n commodore sper weer beduidend meer:jerry:jerry:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.