Speling rond middenstand Zafira A bwj 2000

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Speling rond middenstand Zafira A bwj 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222470
    Leonardodavinci
      Lid sinds:
      14 June 2010

      Goedemiddag Allemaal,

      Ik rijd naar volle tevredenheid een 1.8 xe1 elegance uit mei 2000. Er is echter een vervelende kwaal.
      Wanneer ik met de auto rechtuit over een oneffen wegdek rijd onstaat er een rammel in het stuur. Deze rammel wordt veroorzaakt door een voelbare speling aan het stuur, merkbaar in de middenstand. Met name als het stuur heen en weer wordt bewogen door de oneffenheden in de weg. Ik heb al eens de inschuifbare stuurstang koppeling onderin gewisseld. Beide stuurfuses vervangen en daarbij de speling gecheckt van de binnenste stuurstang fuse’s. Stuurbekrachtigingsolie ververst. Gecontroleerd of het stuur wel vast zat. Tot op heden heeft niets geholpen. Ik verdenk het stuurhuis (TRW). Heeft iemand van de forumleden suggesties om dit euvel op te lossen. BVD

      #17688077
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Meestal is het stuurhuis zelf nog wel wat bij te stellen, terhoogte van waar de as het stuurhuis ingaat zit aan de onderkant een grote dop met een zeskant erop, deze kun je (met zeer fijn gevoel) iets strakker draaien, doe dit wel stukje bij beetje, als het te vast staat komt je stuur niet meer terug in de rechtuit stand.

        #17688078
        Leonardodavinci
          Lid sinds:
          14 June 2010

          Zal de auto eens op de krik zetten kijken of ik er bij kan.
          Moet de inbus in of uitgedraaid worden ?

          #17688079
          Leonardodavinci
            Lid sinds:
            14 June 2010

            Gisterenavond gekeken er zit inderdaad en zeskantbout iets kleiner dan dop 19. Ik kreeg er geen beweging in omdat dop 19 doordraaide. Wat ik me afvroeg is deze zeskantmoer een dop die de uiteindelijke afstelbout beschermd. Of moet deze moer echt strakker gezet kunnen worden ?

            Wie helpt me verder ?

            #17688080
            erwin78
              Lid sinds:
              23 May 2009

              Dat durf ik je zo niet te zeggen.

              Heb pas bij een volvo s80 ook het stuurhuis iets bijgesteld, hier zat speling op, was toen gewoon kwestie van iets indraaien.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.