Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236423
    jwvanyperen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2008

      Weet iemand of dit mogelijk is op een TwinTop?
      Heb de functie op de corsa wel en dat bevalt goed

      http://link.marktplaats.nl/476265924

      alvast bedankt

      Jan

      #17865868
      jwvanyperen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 April 2008

        Niemand???

        #17865869
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Een beetje geduld hebben :jerry

          Met de op-com kan het (met de tech2 niet).

          #17865870
          jwvanyperen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 April 2008

            Oke :thumb

            Je weet het he , soms zijn we net kleine kinderen IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET :jerry

            gelijk even -offtopic
            Weet jij iets over de mogelijkheden mbt. dagrijverlichting ik heb zitten speuren dat je het in zou kunnen stellen (ook met OP-com) maar dat het met automatische verlichting wat problemen gaf

            #17865871
            Riket
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2011

              als je een beetje meer geld uitgeeft kan je een happylightshow module bestellen dan kan je dit soort dingen zelf instellen zoals:
              Dagrijverlichting met mistlampen of stadslicht
              speedlock zodra je 20 rijd gaan de deuren op slot en als je je contact uitzet gaan ze weer open
              speedlock zodra je 20 rijd gaan je deuren op slot en als je je contact uitzet blijven ze op slot totdat je je deur zelf opendoet van binnen
              OPC scan gaan je wijzers van de km teller en de toerenteller een keer heen en weer zodra je je contact aanzet
              follow me to the car verlichting dus als je je auto ontgrendelt gaan de buitenverlichting aan (naar wens in te stellen welke verlichting)
              comming home verlichting als het donker is en je hebt een lichtsensor en je doet je contact uit gaat de buiten veiching branden
              en nog veel meer

              kost je 110 euro met verzenden
              kijk maar eens op http://www.happylightshow.de/English/english.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Groeten Riket

              #17865872
              jwvanyperen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 April 2008

                @Riket,

                Ja weet ik en voor het geld zou ik het ook niet laten hoor, maar ben iemand die alles graag origineel heeft of anders niet :cry Ik heb ook gelezen dat veel forumleden er happy mee zijn maar ’t gaat hem bij mij niet worden
                maar in ieder geval bedankt want het heeft alles wat ik zoek alleen GM partnummer :jerry

                Gr Jan

                #17865873
                miraltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  @jwvanyperen wrote:

                  @Riket,

                  Ja weet ik en voor het geld zou ik het ook niet laten hoor, maar ben iemand die alles graag origineel heeft of anders niet :cry Ik heb ook gelezen dat veel forumleden er happy mee zijn maar ’t gaat hem bij mij niet worden
                  maar in ieder geval bedankt want het heeft alles wat ik zoek alleen GM partnummer :jerry

                  Gr Jan

                  dan spreek je je zelf wel erg tegen, als het via de dealer tec II niet kan is het dus niet mogelijk orgineel. :sleeping :hmmz

                  #17865874
                  jwvanyperen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 April 2008

                    @ Miraltje
                    Als dit softwarematig mogelijk is zonder er iets in of bij te steken vind ik het toch aardig bij het originele komen.
                    Het is toch mogelijk ( dat denk ik tenmiste ) dat bepaalde functies misschien aan of uit geschakeld zijn in verband met bepaalde wetgeving per land.
                    En dat een dealer het dan niet met de Tech2 zou kunnen aanpassen daar heb ik ook zo af en toe mijn bedenkingen bij hoor.
                    Ik lees hier vaak zat dat de dealer volhoud dat iets onmogelijk is, het gewoon niet willen of mogen doen van baas Opel.
                    Ik was bij 2 dealers geweest met de vraag of het mogelijk was achteraf een UHP4 in te bouwen bij allebei het zelfde antwoord gaat niet. Terwijl het nu via het forum binnen een uur wellicht niet via de originele weg is gedaan maar wel op de originele manier zoals af fabriek funcioneert.

                    -offtopic
                    Misschien vergis ik me hoor, maar je heb nu in totaal 2 maal op een topic van mij gereageerd en dit is nu de al 2e keer dat ik het gevoel krijg dat het antwoord misschien wel negatief bedoeld zou kunnen zijn. Dit Forum is toch om elkaar te helpen en niet te bekritiseren.

                    Jan

                    #17865875
                    mauritius
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 July 2004

                      Software matig gaat het m niet worden,
                      Toendertijd bij 2 opel dealers geweest met mn toenmalige astra twintop cosmo en vertelde dat het helaas niet mogenlijk was;)

                      #17865876
                      jwvanyperen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2008

                        Ja dat hoorde ik dus ook van de dealers :cry maar zoals ik hier al boven schreef heb ik over de omgang met een Tech2 bij sommige dealers niet zo een hoge hoed op :(
                        Maar in een ander topic hier van de week gelezen dat het wel gaat moet in de voor en achter zekeringkast o.i.d.
                        Maar was ook gewoon benieuwd hoor ;) en het is geen noodzaak en ik stap nog steeds met veel plezier in de auto. Maar t is een leuke optie als het origineel lukt.

                        Gr Jan

                        #17865877
                        jwvanyperen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 April 2008

                          Allen,

                          Vandaag de speedlock geactiveerd en werkt bij ca 10 km p/u schiet ie op slot :thumb
                          * De jongen :wors die het geactiveerd heeft melde er wel bij dat hij ooit van iemand gehoord had dat het weer gedeactiveerd was na een bezoek aan de dealer die er met de Tech2 aan bezig is geweest.
                          Hij had het idee dat de wagen door een of andere reden op standaard is gezet, wat normaal niet zal gebeuren bij een beurt
                          Maar ik wacht het af bij de volgende beurt is december. Ik hou jullie op de hoogte

                          Ook de dagrijverlichting is geactiveerd nu stadslicht altijd aan terwijl acherverlichting uit blijft :thumb
                          Bij de dagrijverlichting wel een paar (neven) effecten. :thumbdown :thumbup

                          * De kachelknoppen en dashboardverlichting gedragen zich alsof het licht op de nornale manier (manueel of autostand) gevoerd word. Ieder maar zelf uitmaken hoe storend dat is of dit vind . Ik heb er geen moeite mee want voor ik deze auto had reed ik altijd met verlichting aan maar sinds de autostand deed ik dit eigenlijk niet meer

                          * CID verlichting (bij autostand is nu altijd donker) maar dat stond het bij mij standaard al.

                          Alles is gedaan met een originele opcom ( origineel was wel een voorwaarde vraag me niet waarom :hmmz )

                          Gr Jan

                          #17865878
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            Het hoeft niet met een originele, mij was het ook gelukt met een ebay op-com. Als je variant 5 kiest dan staat je cid display niet altijd op donker. Als je dan voor dag weergave kiest dimt hij wel als je de verlichting aan zet met de schakelaar.

                            #17865879
                            jwvanyperen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 April 2008

                              Oke
                              Hij staat nu op 1
                              We hebben ook 5 geprobeerd maar had zelfde gevolg op de CID in de autostand

                              ff voor mijn idee naar aanleiding van jou reactie, ik hoop niet dat ik blont overkomt hoor :jerry

                              bij settings dag/nacht krijg je 3 keuze’s
                              1. auto (staat bij mij nu aangevinkt)
                              2. altijd dag
                              3. altijd nacht

                              Bedoel jij dat als stand 5 van daylight is geactiveerd en settings dag/nacht op 2 hij dan als het licht aangaat toch naar donker gaat.

                              #17865880
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.

                                #17865881
                                jwvanyperen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 April 2008

                                  @Spacejam wrote:

                                  Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.

                                  Oke,
                                  dat is duidelijk maar bedoel je met dimmen CID het naar het zeg maar blauwe scherm schakelen?
                                  En de verlichting vd kachelknoppen etc. gaan ook aan

                                  alvast bedankt voor de andere info

                                  #17865882
                                  Spacejam
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 November 2006

                                    hij blijft wel in het wit/rode kleur schema maar hij gaat minder scherp branden, dit kan je dan weer instellen bij dat knopje bij de lichtschakelaar. Hij onthoudt de dimstand van het scherm in dag en nacht mode (maar wel allebei met het witte kleurschema).

                                    #17865883
                                    jwvanyperen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 April 2008

                                      Oke op die fiets

                                      Heb ik net even geprobeerd maar dat doet ie bij mij ook :thumb
                                      -offtopic De buren dachten dat me wagen gepikt werd :wtf

                                      Als jij dan ook nog als je lichtschakelaar op 0 staat ( dus geen auto ) ook daglicht behoud, zou dan niet even weten wat het verschil tussen 1 en 5 is.
                                      kortom bij ingeschakeld contact is bij mij altijd stadslicht aan

                                      Thanks Jan

                                      #17865884
                                      Spacejam
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 November 2006

                                        Bij 5 gaat de verlichting pas aan als de motor gestart is, dat is beter als je xenon verlichting hebt. Er zwerft hier op het forum ergens een schema rond waar het precies in een tabel in staat. Helaas is er geen how-to sectie waar het ingezet kon worden :(.

                                        #17865885
                                        jwvanyperen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 April 2008

                                          Oke,

                                          Dat schema was ik ook naar op zoek maar kon het ook niet vinden.
                                          Weet nog wel dat er 2 standen waren voor xenon o.i.d.
                                          Was vanmiddag zo een beestenweer met misschien langer proberen/testen hadden we er achter gekomen :cry maar ja je kanniet alles hebben en ik ben zo ook blij :angel .

                                          #17865886
                                          astra-gtc-freak
                                            Lid sinds:
                                            3 March 2010

                                            Hey jan dat wil ik ook :D
                                            Vooral die dagrijverlichtting is wel makkelijk omdat de lichtsensor het dimlicht pas erg laat aan laat gaan.
                                            Vaak is het zo dat de meeste hun licht al handmatig aan hebben staan en de mensen met een licht sensor in het schemer nog altijd zonder licht rond rijden.
                                            En dan is dagrijlicht een goede optie.
                                            Heb je zelf die op-com of heb je hem geleend?

                                            #17865867
                                            jwvanyperen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 April 2008

                                              @jwvanyperen wrote:

                                              Weet iemand of dit mogelijk is op een TwinTop?
                                              Heb de functie op de corsa wel en dat bevalt goed

                                              http://link.marktplaats.nl/476265924

                                              alvast bedankt

                                              Jan

                                              Michel,
                                              Ik had op deze advertentie gereageerd voor de speed lock en voor de dagrijlichten om info gevraagd.
                                              Toen bleek uit de mailwisseling dat hij gisteren hier in de buurt moest wezen en wilde wel vrijblijvend langsrijden ( no cure no pay ) zo gezegd zo gedaan.
                                              Wat ik al schreef in een van de berichten was het volgens hem een voorwaarde dat het een originel op-com moest zijn.
                                              Maar…..misschien moet je geluk hebben want
                                              @spacejam wrote:

                                              Het hoeft niet met een originele, mij was het ook gelukt met een ebay op-com.

                                              Ik had hetzelfde idee als wat jij schreef over die dagrijoptie op deze manier
                                              De op-com was van hem en over dat het originele moest zijn kwam door mijn opmerking dat ik ook maar eens zo’n ding moest gaan kopen.

                                              #17865887
                                              Spacejam
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 November 2006

                                                Als je gewoon de laatste versie van op-com gebruikt die op internet te verkrijgen is (08-2010) werkt het gewoon.

                                                #17865888
                                                jwvanyperen
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 April 2008

                                                  Spacejam,

                                                  Ik geloof je gelijk en zal toch maar eens zo’n ding gaan bestellen
                                                  Heb al zitten zoeken maar kom de vreemdste en duistere adressen tegen :cry
                                                  kan jij me aan een link van een “goede” helpen? en dan nog het liefst met bovengenoemde software

                                                  Alvast wederom bedankt :thumb

                                                  #17865889
                                                  ZafirB
                                                    Lid sinds:
                                                    18 July 2010

                                                    Als jullie speed lock geactiveerd hebben, kunnen jullie tijdens het rijden met 1x trekken aan de deurhendel, portier openen?
                                                    Bij bv bmw of kia moet je 2x aan de hendel trekken om portieren te openen, bij mij gaat het na 1x trekken portier open??

                                                    #17865890
                                                    jwvanyperen
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 April 2008

                                                      Werking is identiek aan de manier als je het met de manuele handeling doet, dus via het knopje om je deuren op slot te zetten.
                                                      Gaat met 1 handeling open alsof er geen speedlock op zit.

                                                      Gr Jan

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 117)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.