Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2011 om 21:24 #17236423
Weet iemand of dit mogelijk is op een TwinTop?
Heb de functie op de corsa wel en dat bevalt goedhttp://link.marktplaats.nl/476265924
alvast bedankt
Jan
24 augustus 2011 om 08:08 #17865868Niemand???
24 augustus 2011 om 08:19 #17865869Een beetje geduld hebben :jerry
Met de op-com kan het (met de tech2 niet).
24 augustus 2011 om 08:39 #17865870Oke :thumb
Je weet het he , soms zijn we net kleine kinderen IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET :jerry
gelijk even -offtopic
Weet jij iets over de mogelijkheden mbt. dagrijverlichting ik heb zitten speuren dat je het in zou kunnen stellen (ook met OP-com) maar dat het met automatische verlichting wat problemen gaf24 augustus 2011 om 19:02 #17865871als je een beetje meer geld uitgeeft kan je een happylightshow module bestellen dan kan je dit soort dingen zelf instellen zoals:
Dagrijverlichting met mistlampen of stadslicht
speedlock zodra je 20 rijd gaan de deuren op slot en als je je contact uitzet gaan ze weer open
speedlock zodra je 20 rijd gaan je deuren op slot en als je je contact uitzet blijven ze op slot totdat je je deur zelf opendoet van binnen
OPC scan gaan je wijzers van de km teller en de toerenteller een keer heen en weer zodra je je contact aanzet
follow me to the car verlichting dus als je je auto ontgrendelt gaan de buitenverlichting aan (naar wens in te stellen welke verlichting)
comming home verlichting als het donker is en je hebt een lichtsensor en je doet je contact uit gaat de buiten veiching branden
en nog veel meerkost je 110 euro met verzenden
kijk maar eens op http://www.happylightshow.de/English/english.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Groeten Riket
24 augustus 2011 om 19:13 #17865872Ja weet ik en voor het geld zou ik het ook niet laten hoor, maar ben iemand die alles graag origineel heeft of anders niet :cry Ik heb ook gelezen dat veel forumleden er happy mee zijn maar ‘t gaat hem bij mij niet worden
maar in ieder geval bedankt want het heeft alles wat ik zoek alleen GM partnummer :jerryGr Jan
24 augustus 2011 om 20:59 #17865873@jwvanyperen wrote:
Ja weet ik en voor het geld zou ik het ook niet laten hoor, maar ben iemand die alles graag origineel heeft of anders niet :cry Ik heb ook gelezen dat veel forumleden er happy mee zijn maar ‘t gaat hem bij mij niet worden
maar in ieder geval bedankt want het heeft alles wat ik zoek alleen GM partnummer :jerryGr Jan
dan spreek je je zelf wel erg tegen, als het via de dealer tec II niet kan is het dus niet mogelijk orgineel. :sleeping :hmmz
24 augustus 2011 om 21:38 #17865874@ Miraltje
Als dit softwarematig mogelijk is zonder er iets in of bij te steken vind ik het toch aardig bij het originele komen.
Het is toch mogelijk ( dat denk ik tenmiste ) dat bepaalde functies misschien aan of uit geschakeld zijn in verband met bepaalde wetgeving per land.
En dat een dealer het dan niet met de Tech2 zou kunnen aanpassen daar heb ik ook zo af en toe mijn bedenkingen bij hoor.
Ik lees hier vaak zat dat de dealer volhoud dat iets onmogelijk is, het gewoon niet willen of mogen doen van baas Opel.
Ik was bij 2 dealers geweest met de vraag of het mogelijk was achteraf een UHP4 in te bouwen bij allebei het zelfde antwoord gaat niet. Terwijl het nu via het forum binnen een uur wellicht niet via de originele weg is gedaan maar wel op de originele manier zoals af fabriek funcioneert.-offtopic
Misschien vergis ik me hoor, maar je heb nu in totaal 2 maal op een topic van mij gereageerd en dit is nu de al 2e keer dat ik het gevoel krijg dat het antwoord misschien wel negatief bedoeld zou kunnen zijn. Dit Forum is toch om elkaar te helpen en niet te bekritiseren.Jan
25 augustus 2011 om 15:30 #17865875Software matig gaat het m niet worden,
Toendertijd bij 2 opel dealers geweest met mn toenmalige astra twintop cosmo en vertelde dat het helaas niet mogenlijk was;)25 augustus 2011 om 15:42 #17865876Ja dat hoorde ik dus ook van de dealers :cry maar zoals ik hier al boven schreef heb ik over de omgang met een Tech2 bij sommige dealers niet zo een hoge hoed op :(
Maar in een ander topic hier van de week gelezen dat het wel gaat moet in de voor en achter zekeringkast o.i.d.
Maar was ook gewoon benieuwd hoor ;) en het is geen noodzaak en ik stap nog steeds met veel plezier in de auto. Maar t is een leuke optie als het origineel lukt.Gr Jan
27 augustus 2011 om 18:31 #17865877Allen,
Vandaag de speedlock geactiveerd en werkt bij ca 10 km p/u schiet ie op slot :thumb
* De jongen :wors die het geactiveerd heeft melde er wel bij dat hij ooit van iemand gehoord had dat het weer gedeactiveerd was na een bezoek aan de dealer die er met de Tech2 aan bezig is geweest.
Hij had het idee dat de wagen door een of andere reden op standaard is gezet, wat normaal niet zal gebeuren bij een beurt
Maar ik wacht het af bij de volgende beurt is december. Ik hou jullie op de hoogteOok de dagrijverlichting is geactiveerd nu stadslicht altijd aan terwijl acherverlichting uit blijft :thumb
Bij de dagrijverlichting wel een paar (neven) effecten. :thumbdown :thumbup* De kachelknoppen en dashboardverlichting gedragen zich alsof het licht op de nornale manier (manueel of autostand) gevoerd word. Ieder maar zelf uitmaken hoe storend dat is of dit vind . Ik heb er geen moeite mee want voor ik deze auto had reed ik altijd met verlichting aan maar sinds de autostand deed ik dit eigenlijk niet meer
* CID verlichting (bij autostand is nu altijd donker) maar dat stond het bij mij standaard al.
Alles is gedaan met een originele opcom ( origineel was wel een voorwaarde vraag me niet waarom :hmmz )
Gr Jan
27 augustus 2011 om 19:31 #17865878Het hoeft niet met een originele, mij was het ook gelukt met een ebay op-com. Als je variant 5 kiest dan staat je cid display niet altijd op donker. Als je dan voor dag weergave kiest dimt hij wel als je de verlichting aan zet met de schakelaar.
27 augustus 2011 om 19:46 #17865879Oke
Hij staat nu op 1
We hebben ook 5 geprobeerd maar had zelfde gevolg op de CID in de autostandff voor mijn idee naar aanleiding van jou reactie, ik hoop niet dat ik blont overkomt hoor :jerry
bij settings dag/nacht krijg je 3 keuze’s
1. auto (staat bij mij nu aangevinkt)
2. altijd dag
3. altijd nachtBedoel jij dat als stand 5 van daylight is geactiveerd en settings dag/nacht op 2 hij dan als het licht aangaat toch naar donker gaat.
27 augustus 2011 om 21:47 #17865880Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.
27 augustus 2011 om 21:54 #17865881@Spacejam wrote:
Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.
Oke,
dat is duidelijk maar bedoel je met dimmen CID het naar het zeg maar blauwe scherm schakelen?
En de verlichting vd kachelknoppen etc. gaan ook aanalvast bedankt voor de andere info
27 augustus 2011 om 22:00 #17865882hij blijft wel in het wit/rode kleur schema maar hij gaat minder scherp branden, dit kan je dan weer instellen bij dat knopje bij de lichtschakelaar. Hij onthoudt de dimstand van het scherm in dag en nacht mode (maar wel allebei met het witte kleurschema).
27 augustus 2011 om 22:15 #17865883Oke op die fiets
Heb ik net even geprobeerd maar dat doet ie bij mij ook :thumb
-offtopic De buren dachten dat me wagen gepikt werd :wtfAls jij dan ook nog als je lichtschakelaar op 0 staat ( dus geen auto ) ook daglicht behoud, zou dan niet even weten wat het verschil tussen 1 en 5 is.
kortom bij ingeschakeld contact is bij mij altijd stadslicht aanThanks Jan
27 augustus 2011 om 22:17 #17865884Bij 5 gaat de verlichting pas aan als de motor gestart is, dat is beter als je xenon verlichting hebt. Er zwerft hier op het forum ergens een schema rond waar het precies in een tabel in staat. Helaas is er geen how-to sectie waar het ingezet kon worden :(.
27 augustus 2011 om 22:25 #17865885Oke,
Dat schema was ik ook naar op zoek maar kon het ook niet vinden.
Weet nog wel dat er 2 standen waren voor xenon o.i.d.
Was vanmiddag zo een beestenweer met misschien langer proberen/testen hadden we er achter gekomen :cry maar ja je kanniet alles hebben en ik ben zo ook blij :angel .28 augustus 2011 om 04:02 #17865886Hey jan dat wil ik ook :D
Vooral die dagrijverlichtting is wel makkelijk omdat de lichtsensor het dimlicht pas erg laat aan laat gaan.
Vaak is het zo dat de meeste hun licht al handmatig aan hebben staan en de mensen met een licht sensor in het schemer nog altijd zonder licht rond rijden.
En dan is dagrijlicht een goede optie.
Heb je zelf die op-com of heb je hem geleend?28 augustus 2011 om 09:32 #17865867@jwvanyperen wrote:
Weet iemand of dit mogelijk is op een TwinTop?
Heb de functie op de corsa wel en dat bevalt goedhttp://link.marktplaats.nl/476265924
alvast bedankt
Jan
Michel,
Ik had op deze advertentie gereageerd voor de speed lock en voor de dagrijlichten om info gevraagd.
Toen bleek uit de mailwisseling dat hij gisteren hier in de buurt moest wezen en wilde wel vrijblijvend langsrijden ( no cure no pay ) zo gezegd zo gedaan.
Wat ik al schreef in een van de berichten was het volgens hem een voorwaarde dat het een originel op-com moest zijn.
Maar…..misschien moet je geluk hebben want
@spacejam wrote:Het hoeft niet met een originele, mij was het ook gelukt met een ebay op-com.
Ik had hetzelfde idee als wat jij schreef over die dagrijoptie op deze manier
De op-com was van hem en over dat het originele moest zijn kwam door mijn opmerking dat ik ook maar eens zo’n ding moest gaan kopen.28 augustus 2011 om 10:05 #17865887Als je gewoon de laatste versie van op-com gebruikt die op internet te verkrijgen is (08-2010) werkt het gewoon.
28 augustus 2011 om 10:11 #17865888Spacejam,
Ik geloof je gelijk en zal toch maar eens zo’n ding gaan bestellen
Heb al zitten zoeken maar kom de vreemdste en duistere adressen tegen :cry
kan jij me aan een link van een “goede” helpen? en dan nog het liefst met bovengenoemde softwareAlvast wederom bedankt :thumb
30 augustus 2011 om 10:07 #17865889Als jullie speed lock geactiveerd hebben, kunnen jullie tijdens het rijden met 1x trekken aan de deurhendel, portier openen?
Bij bv bmw of kia moet je 2x aan de hendel trekken om portieren te openen, bij mij gaat het na 1x trekken portier open??30 augustus 2011 om 11:50 #17865890Werking is identiek aan de manier als je het met de manuele handeling doet, dus via het knopje om je deuren op slot te zetten.
Gaat met 1 handeling open alsof er geen speedlock op zit.Gr Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.