specificaties motor Meriva 1.7 cdti

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila specificaties motor Meriva 1.7 cdti

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250403
    denilson
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 July 2012

      Dag iedereen,

      heb sinds 2 jaar een Meriva 1.7 cdti (bouwjaar 2006), nu vroeg ik me af wat de effectieve PK”s zijn voor die motor . Heb de papieren eens bekeken, maar daar staat nergens een PK vermelding op. Het enige dat ik weet is dat het een speciale editie (ik bedoel niet Kim Clijsters versie of young editie,…) zou moeten zijn, dit heb ik vernomen van de vorige eigenaar (die de auto van General Motors kreeg vermits hij de general manager was van GM Antwerpen, elke 6 maand een andere auto voor hem en z’n vrouw). Hij zei me dat er meer PK in zouden zitten dan de standaard versie, een soort sport editie of zo dus. Weet er iemand welke versies er allemaal gemaakt zijn in de Meriva van deze generatie (eerste generatie) ? Kan het kloppen dat deze 120 PK heeft ? groeten uit Antwerpen,
      Denis

      #18045919
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Normaal gesproken zeker geen 120 Pk.
        De hoogste vermogens voor de 1.7 zijn 74 of 92 PK
        In 2006 zijn er drie type’s beschikbaar geweest

        Z17DT, Z17DTH, Z17DTR

        En de volgende uitvoeringen:
        CATCH ME/CATCH ME Now
        • Cosmo
        • Edition
        • INNOVATION
        • INNOVATION “110 Jahre”
        • Meriva (- 6/08)
        • NAVI
        • Selection
        • Selection “110 Jahre”
        • Enjoy

        Als het echt een speciale versie is die voor Opel werknemers gebouwd is dan wordt het lastig dan moet je iemand vinden die de interen Opel krant heeft uit die tijd waarin dat soort actie bekend worden gemaakt, naar mijn weten.

        Je kunt ook effe kijken naar het chassis nummer ik vermoed dat teken 8 het motortype aangeeft voor de Mervia B was dit bv.

        8. Typemotor
        • C = A14NET (LUJ)
        • E = A16XNT (LGE)
        • L = A20DTL (LBQ)
        • M = A20DT (LBR)
        • N = A20DTH (LBS)
        • P = Z20DTJ (LBX)
        • U = A14NEL
        • 1? = A18XER? (2H0 & ?)
        • 2 = A18XEL (2H0)

        #18045920
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Staat er nergens iets van kw ofzo, dan kan je altijd berekenen hoeveel kw deze heeft.

          Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

          #18045921
          denilson
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2012

            Op inschrijvingsbewijs staat 74 kw, heb online een pk omzetter geraadpleegd en dat zou overeenstemmen met 100 PK ? 8ste kenteken op chassisnr is bij mij een 7, dus geen letter …

            #18045922
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Oeps ik heb een fout gemaakt de waardes die ik melde waren ook KW.

              Het is dus een Z17DT of een Z17DTH

              #18045923
              papahkilo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2010

                Mijn Meriva 1.7 CDTI heeft een Z17DTH motor met 74kw/101pk. Dit staat ook vermeld op het Nederlands kentekenbewijs.

                #18045924
                fourty
                  Lid sinds:
                  3 August 2008

                  Wanneer de auto is afgeleverd in België dat is er een certificaat van overeenstemming bij het voertuig.
                  Op dit certificaat zijn de technische gegevens vermeld.
                  Ook het vermogen. Het vermogen weergegeven op het certificaat is het juiste vermogen.
                  Het enige wat mogelijk is dat het een 92kw uitvoering is. Maar deze is eenvoudig te onderscheiden omdat deze met een 6 versnellingsbak is uitgevoerd.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.